Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Ι.Μ.ΓΛΥΦΑΔΑΣ
ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π.ΒΑΣ.ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
Καταρχάς οφείλουμε να πούμε ότι σεβόμαστε τον π. Βασίλειο Βολουδάκη, χαιρόμαστε που αποδοκιμάζει την ομοιοπαθητική και τον συγχαίρουμε για την έκδοση προ ετών εκείνης της σοβαρής μελέτης του καθηγητή κ. Αθανασίου Αβραμίδη περί ομοιοπαθητικής. Επισημαίνουμε, όμως, ότι η ιστοσελίδα μας δημοσιεύει ο,τιδήποτε γράφεται τεκμηριωμένα κατά των λαθών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αναφερόμαστε στη μελέτη του καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Καρακατσάνη που φέρει τον τίτλο ΠΕΡΙ «ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ». Πρόκειται για μια εξαιρετική μελέτη 17 σελίδων που ασφαλώς λόγω έκτασης δεν θα ήταν εφικτό να δημοσιευθεί σε ένα περιοδικό ολίγων σελίδων. Φρονούμε ότι η φιλοξενία του κειμένου «Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ» στο κατά τα άλλα αξιόλογο περιοδικό «Ενοριακή Ευλογία» δημιούργησε, παρά διέλυσε, τη σύγχυση, όπως είχε στόχο. Γνώριζε ο π. Βασίλειος Βολουδάκης ότι ο συγγραφεύς του κειμένου που φιλοξένησε είναι ο ίδιος ομοιοπαθητικός; Ότι το όνομά του υπάρχει σε εναλλακτικούς οδηγούς και εναλλακτικές ιστοσελίδες που προωθούν προχωρημένες αποκρυφιστικές μεθόδους; Ότι δεν γίνεται πουθενά στα έντυπα και στις ιστοσελίδες που βρήκαμε, αναφορά στην ιερατική του ιδιότητα; Ότι, παρότι δηλώνει ότι απορρίπτει τα αποκρυφιστικά, ο π. Χρ. είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ομοιοπαθητικής Ιατρικής που ίδρυσε ο κ. Βυθούλκας; Ότι τα συγγράμματα που χρησιμοποιεί και προωθεί αυτή η Εταιρεία είναι του κ. Βυθούλκα, φυσικά του Χάνεμαν και τα γνωστά ομοιοπαθητικά συγγράμματα που βρίθουν στοιχείων ασυμβίβαστων με την Ορθόδοξη πίστη; Πιθανόν να μην τα γνώριζε.
Και προς τι ο διάλογος για ένα θέμα το οποίο έχει μελετηθεί, συζητηθεί και απορριφθεί από θεολόγους σε Πανορθόδοξες και Διορθόδοξες Συνδιασκέψεις για τις αιρέσεις, αλλά και από ιατρικούς και επιστημονικούς φορείς στην Ελλάδα και διεθνώς; Η ομοιοπαθητική, παρά τις επιμέρους διαφοροποιήσεις και κατηγοριοποιήσεις της, στην ουσία παραμένει μία, με βασική διαδικασία της τη «δυναμοποίηση», η οποία ελέγχεται τόσο ιατρικά, όσο και πνευματικά.
Φυσικά και οι καλύτεροι μπορεί να πλανηθούν, αλλά αυτό που είναι επικίνδυνο και πράγματι δημιουργεί σύγχυση είναι η εμμονή στην πλάνη. Τα λάθη είναι ανθρώπινα και οι θεολογικές αστοχίες του π. Χρυσοστόμου έχουν καταδειχθεί τόσο στη μελέτη του καθηγητή κ. Καρακατσάνη, όσο και στις μελέτες του «Αντιαιρετικού Εγκολπίου», από τις οποίες προκύπτει ότι η χρήση των Πατέρων της Εκκλησίας μας, όπως και κάποιων Ρώσων αγίων προς επίρρωσιν της ομοιοπαθητικής, είναι αυθαίρετη. Η ίδια η Ρωσική Εκκλησία προειδοποίησε «για τον κίνδυνο της εισαγωγής, με το πρόσχημα της “εναλλακτικής ιατρικής”, των αποκρυφιστικών και μαγικών πρακτικών, οι οποίες υποβάλλουν τη βούληση και τη συνείδηση των ανθρώπων στην επιρροή των δαιμονικών δυνάμεων. Ο κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει το δικαίωμα και την πραγματική δυνατότητα της μη αποδοχής εκείνων των μεθόδων ασκήσεως επιρροής πάνω στον οργανισμό του, οι οποίες αντιτάσσονται στις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.»
Και η ενότητα δεν μπορεί να υπάρξει σε βάρος της αλήθειας. Το φρόνημα της ομοιοπαθητικής, αλλά και όλων των εναλλακτικών «θεραπειών», συνίσταται στην απολυτοποίηση των συγκεκριμένων μεθόδων και τεχνικών και είναι φρόνημα ατομοκεντρικό. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το φρόνημα της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης που είναι φρόνημα Χριστοκεντρικό. Για αυτό και χαιρόμαστε που η «Ενοριακή Ευλογία» έλαβε την απόφαση να τερματίσει έναν περιττό διάλογο. Ευχόμαστε και όσοι εμμένουν στην πλάνη, να φωτιστούν.