Πρεσβυτέρου Βασιλείου Σπηλιοπούλου
Μεγάλη εντύπωση μας προκάλεσε η είδηση ότι ο Δήμος Αμαρουσίου φιλοξενεί στις 31 Οκτωβρίου 2007 στις αίθουσές του το Σύλλογο ΕΥΤΟΚΙΑ. Συγκεκριμένα θα μιλήσει ο Γάλλος μαιευτήρας, συγγραφέας και ποιητής.
Γνωρίζει άραγε ο κος δήμαρχος, ο κος Πατούλης, τι είδους σύλλογος είναι η ΕΥΤΟΚΙΑ; Ο κος Πατούλης τυγχάνει να είναι ένας πολύ σοβαρός επιστήμονας και γιατρός ο οποίος, μάλιστα, πολλές φορές έδωσε δημοσίως καίριες απαντήσεις σε διαφόρους εκπροσώπους των λεγομένων εναλλακτικών θεραπειών. Θέλουμε, λοιπόν, να πιστεύουμε ότι ο κος δήμαρχος και το επιτελείο του δεν είναι ενημερωμένο για τους πραγματικούς σκοπούς του εν λόγω Συλλόγου και ότι οι της ΕΥΤΟΚΙΑΣ επέλεξαν να πλησιάσουν τον κο Πατούλη και να βρουν βήμα απ’ αυτόν αφ’ ενός μεν για να λάβουν μια σχετικώς επίσημη αναγνώριση και αφ’ ετέρου την «συμμαρτυρία» ενός διακεκριμένου γιατρού που ως δήμαρχος δεν διστάζει να τους φιλοξενήσει.
Τι ακριβώς όμως είναι ο Σύλλογος ΕΥΤΟΚΙΑ; Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σωματείο που ιδρύθηκε το 2002 με σκοπό την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού. Μέχρις εδώ όλα καλά. Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι η προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, σε μια εποχή που οι καισαρικές τομές έχουν γίνει καθημερινότητα και συνήθεια, είναι κάτι κακό. Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι η υπεράσπιση του φυσιολογικού, αυτού που ο ίδιος ο Θεός έθεσε ως φυσιολογικό, έναντι του αφύσικου, του βιαίου, του ιδιοτελούς, είναι κάτι το κακό, χωρίς βέβαια να παραθεωρούμε το πόσο σημαντική αλλά και σωτήρια είναι μια καισαρική τομή στις περιπτώσεις εκείνες που γίνεται με φειδώ και κατ’ ανάγκην. Ο σκοπός, λοιπόν, του σωματείου, τουλάχιστον αυτό που προβάλλεται ως σκοπός, είναι και καλός και επαινετός. Τα μέσα; Είναι πολύ σημαντικό να ερευνήσουμε ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιεί ο σύλλογος για την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, διότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία τα μέσα δεν καθαγιάζονται από τους σκοπούς. Ποια είναι όμως τα μέσα που χρησιμοποιεί η ΕΥΤΟΚΙΑ;
Ρίχνοντας κανείς μια ματιά στα μέσα με τα οποία η ΕΥΤΟΚΙΑ προάγει, ή προσπαθεί να προάγει, τον φυσιολογικό τοκετό, θα διαπιστώσει με βαθύτατη θλίψη ότι ο σκοπός της αλλοιώνεται. Τα αποκλειστικά μέσα τα οποία χρησιμοποιούν οι συνεργάτες του συλλόγου είναι οι «εναλλακτικές θεραπείες», οι οποίες βασίζονται στην λεγομένη ολιστική θεώρηση του κόσμου, που κηρύττει ότι τα πάντα στον κόσμο είναι ένα και μ’ αυτό το ένα ταυτίζεται και ο Θεός. Η ολιστική θεώρηση αρνείται τη μοναδικότητα του Προσώπου του Κυρίου, αρνείται τον ίδιο το Θεό και αυτοανακηρύσσει τον άνθρωπο Θεό. Και είναι θλιβερό το γεγονός ότι μέσα από έναν αγαθό σκοπό οδηγούνται οι άνθρωποι να αρνηθούν τον Θεό, είναι θλιβερό το γεγονός ότι η πιο ωραία στιγμή στη ζωή μιας γυναίκας γίνεται μέθοδος προσηλυτισμού. Είναι θλιβερό επίσης και το γεγονός ότι πάνω στην αδιαφορία και τα ολέθρια παραστρατήματα της επιστήμης πατούν διάφοροι για να παρασύρουν ευάλωτες ψυχούλες σε ευάλωτες, πολύ ευάλωτες περιόδους της ζωής τους, σε άλλους δρόμους επικίνδυνους και για την ψυχή και για το σώμα.
Ας δούμε τώρα, ενδεικτικά και μόνο, μερικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η ΕΥΤΟΚΙΑ προάγει όχι μόνο τον φυσιολογικό τοκετό, αλλά και τον ολισμό και μυεί έτσι σε ανατολικές θρησκείες, αφού ο ολισμός είναι η βάση του δόγματος της μετενσάρκωσης.
Στην σελίδα του συλλόγου στο διαδίκτυο, απ’ όπου προέρχεται το σύνολο των στοιχείων που θα παραθέσουμε, αναφέρεται ότι ο Σύλλογος ιδρύθηκε με την παρότρυνση των Frederick Leboyer (ο ομιλητής του Αμαρουσίου) και Clairebeth Loprinzi – Cassel. Ο πρώτος από τους δύο, κατά το βιογραφικό που υπάρχει στη σελίδα, «έχει ασχοληθεί με τη Γιόγκα και το βιλίο «Γέννα χωρίς βία» το έγραψε στην Ινδία όπου έμεινε για κάποιο χρονικό διάστημα κοντά στο δάσκαλό του Swami Prajnanpad. Αργότερα ασχολήθηκε και με το Tai Chi και Chi Kong», ενώ με την ηχοθεραπεία βοηθά τις έγκυες στη διαφραγματική αναπνοή.
Το Τάι τσί στηρίζεται στην Ταοϊστική (Ταοϊσμός = μια από τις τρεις μεγάλες κινέζικες θρησκείες μαζί με Βουδισμό και Κομφουκιανισμό) θεωρία της σύνθεσης των αντιθέτων αλλά και συμπληρωματικών δυνάμεων του σύμπαντος (Yin – Yang). Tο Τσι Κόνγκ, από την άλλη, είναι κινέζικη θεραπευτική μέθοδος με έντονο θρησκευτικό και μυστικιστικό χαρακτήρα που αποσκοπεί στην απελευθέρωση της ζωτικής ενέργειας, η οποία επιτυγχάνεται με ασκήσεις διαλογισμού.
Η Clairebeth Loprinzi – Cassel από την άλλη, κινείται στα ίδια πλαίσια αφού υπήρξε «οργανώτρια ετησίων συνεδρίων μαιών στην πολιτεία της, συνεδρίων με κύρια έμφαση στην επικοινωνία των μαιών μεταξύ τους και τη διάδοση γνώσεων πάνω στις συμπληρωματικές θεραπευτικές μεθόδους: μασάζ, κινέζικη ιατρική, βοτανοθεραπευτική κ.λ.π».
Από τους εμπνευστές, συνεπώς, και μόνο του σωματείου αντιλαμβάνεται κανείς πως σκοπός είναι η ενημέρωση και η εξάπλωση των εναλλακτικών θεραπειών σε βάρος μάλιστα της Ιατρικής αλλά και της Ορθόδοξης Πίστης αφού η αποδοχή της ολιστικής θεώρησης είναι άρνηση του Θεού αλλά και των επιστημονικών μεθόδων που βασίζονται στους νόμους της φύσης, την παρατήρηση και το πείραμα.
Όμως οι παραπάνω ανατολικές θεραπείες που προβάλλονται από την ΕΥΤΟΚΙΑ δεν είναι οι μόνες. Στο πρόγραμμα μαθημάτων του 2004 περιλαμβάνεται οτιδήποτε έρχεται σε αντίθεση με την Ορθόδοξη Πίστη και την Επιστήμη όπως : ολιστική προσέγγιση της μητρότητος, ομοιοπαθητική, Ρεφλεξολογία, Γιόγκα, Κινέζικη Ιατρική, βοτανοθεραπεία, αρωματοθεραπεία, αυτογνωσία κ.α. ενώ στα βιογραφικά των συνεργατών συναντούμε εκτός από τα παραπάνω τα εξής:
Α) Οργονοθεραπεία του Βίλχεμ Ράιχ που πίστευε ότι όσο πιο περιορισμένη είναι η δυνατότητα οργασμού τόσο οξύνονται οι ψυχικές παθήσεις και ο οποίος και γελοιοποιήθηκε από τον επιστημονικό κόσμο, και φυλακίστηκε για τις επικίνδυνες απόψεις του και μεθόδους, και αποδεδειγμένα ήταν παράφρων. Την θεραπεία του την ονομάζουν επιστημοφανώς «νευροφυτοθεραπεία».
Β) Θεραπευτική ύπνωση που υπόσχεται ακόμα και αδυνάτισμα την ώρα του ύπνου. Κοιμισμένους μας θέλουν όπως φαίνεται!
Γ) Ρέϊκι που ερμηνεύεται ως η τέχνη της αυτοβελτίωσης μέςω της ροής ενέργειας από το σύμπαν. Οι παραδοσιακοί δάσκαλοι του Ρέϊκι υποστηρίζουν ότι για να δεχθείς το Ρέϊκι σ’ αυτή τη ζωή άρα το δέχθηκες σε προηγούμενες.
Δ) Νηστειοθεραπεία, η οποία επιχειρείται τεχνηέντως να ταυτιστεί με την Ορθόδοξη Νηστεία με την οποία δεν έχει την παραμικρή σχέση. Μάλιστα νηστειοθεραπευτές θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές ακόμα και μικρών παιδιών επιβάλλοντάς τους πλήρη ασιτία για δύο ή και περισσότερες ημέρες.
Ε) Τέλος βρίσκουμε και την κα Μαρία Γκόσμα η οποία ασχολείται με την παράδοση σεμιναρίων στην Ακαδημία Ελληνικής και Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής και ταυτόχρονα – αν ισχύει κάτι τέτοιο τα πράγματα φαίνεται να είναι ανεξέλεγκτα – με την παράδοση μαθημάτων στις σχολές γονέων της Αρχιεπισκοπής.
ΕΥΤΟΚΙΑ λοιπόν = ένα μεγάλο πανεπιστήμιο ανατολικών θρησκειών.
Θα ήταν παράλειψη, επίσης, να μη σημειώσουμε ότι το μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σωματείο δεν εγγυάται το ίδιο και για τους συνεργάτες του που το χρησιμοποιούν ως πεδίο αλιεύσεως πελατών για τα «θεραπευτήριά» τους. Η τελευταία κυρία, για παράδειγμα, διδάσκει στην παραπάνω «Ακαδημία», όπου τα δίδακτρα ανέρχονταν το 2006 στα 800 ευρώ και η εγγραφή στα 150.
Ακόμη θα πρέπει να υπογραμμίσουμε την προσπάθεια και των συνεργατών του συγκεκριμένου συλλόγου και όλων των εναλλακτικών θεραπευτών να πείσουν ότι οι μέθοδοι τους δεν σχετίζονται με θρησκείες και δεν έρχονται σε αντίθεση με την επιστήμη, και τα δύο αβάσιμα ψέματα.
Τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι πολλοί, ακόμα και άνθρωποι που είναι κοντά στην Εκκλησία, πιστεύουν ότι, ασχέτως αν οι εναλλακτικές θεραπείες έχουν σχέση με ανατολικές θρησκείες, αυτό δεν πρέπει να μας εμποδίσει να απευθυνόμαστε σε αυτές αφού κρατάμε, έτσι τουλάχιστον υποστηρίζεται, την πίστη. Τα πράγματα δεν είναι έτσι όμως. Όλες οι παραπάνω μέθοδοι θεραπεύουν, ή έτσι υποστηρίζουν, με βάση μια φιλοσοφία που αρνείται το Χριστό. Είναι, λοιπόν, λάθος ή αυταπάτη να πιστεύουμε ότι θα κρατήσουμε τα υποτιθέμενα ωφέλη χωρίς να δεχθούμε την φιλοσοφία από την οποία προέρχονται. Η αποδοχή των μεθόδων αυτών (γιόγκα και διαλογισμός σχετίζονται όχι με την προσευχή αλλά με την ελπίδα στον εαυτό μας, με την πεποίθηση ότι θα γίνουμε από μόνοι μας θεοί, καθώς και με την επίκληση δαιμόνων), ειδικά όταν γίνεται με πλήρη συναίσθηση ότι έρχονται σε αντίθεση με την Ορθόδοξη Πίστη, συνιστά άρνηση του Θεού. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας λέει ότι «εκείνοι που θα αρρωστήσουν και δεν θα στέρξουν να τους γητεύσουν, ή να ελαφρύνουν την ασθένειάν των με επωδάς και δεσίματα, αλλά σταθούν ανδρείοι και υπομείνουν, μαρτυρίου λαμβάνουσιν στέφανον, ωσάν οι μάρτυρες. (Πηδάλιον σελ. 274). Στώμεν, λοιπόν Καλώς!
Σύλλογος Ευτοκία Επιστολή Συλλόγου
και σχετική απάντηση
Πρεσβυτέρου Βασιλείου Σπηλιοπούλου
Λάβαμε από κάποιο μέλος του Συλλόγου ΕΥΤΟΚΙΑ μια επιστολή ως διαμαρτυρία για τις τοποθετήσεις που κάμει σε σχετικό κείμενο ο π. Βασίλειος Σπηλιόπουλος για το θρησκευτικό-ιδεολογικό πλαίσιο του Συλλόγου αυτού. Δημοσιεύουμε την επιστολή αυτή και σχολιάζουμε το περιεχόμενο της (Σημ: αισθητική διαμόρφωση κειμένου επιστολής και μετατροπή σε πολυτονικό δική μας).
«Μεγάλη εντύπωσή μας προκαλεί το σημείωμα του Πρεσβύτερου Βασιλείου Σπηλιοπούλου στην ηλεκτρονική σελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού Φλόγα, όχι μόνο εντύπωση αλλά και έκπληξη και αγανάκτηση, πως ένας ιερέας συκοφαντεί συνανθρώπους του, συκοφαντεί ένα σύλλογο καταξιωμένων επαγγελματιών εθελοντών, δεν θα έπρεπε να επισκεφθεί το χώρο να γνωρίσει τους υπεύθυνους (μαίες, γιατρούς, ψυχολόγους) να μιλήσει με τα ζευγάρια που προετοιμάζονται για τον τοκετό τους και αυτά που έχουν γεννήσει ώστε να σχηματίσει γνώμη και άποψη; Σε ποια δεδομένα στηρίζει τις κατηγορίες του ; Τέτοιες ανεύθυνες συμπεριφορές δεν βοηθούν στην καλή σχέση της εκκλησίας με τους ανθρώπους.
Ο σύλλογος Ευτοκία ιδρύθηκε από Έλληνες μαίες γιατρούς ψυχολόγους και ζευγάρια που επιθυμούσαν να ενώσουν τις μέχρι τότε προσωπικές τους προσπάθειες για την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού και την πληροφόρηση των μελλοντικών γονέων ώστε να έχουν ένα ασφαλή αλλά και ευχάριστο τοκετό. Τέτοιοι σύλλογοι υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη και η Ευτοκία συνεργάζεται με αυτούς.
Ο Frederick Leboyer είναι μαιευτήρας ο πρώτος που ενδιαφέρθηκε μίλησε και μας δίδαξε να σεβόμαστε το νεογέννητο να συμπεριφερόμεθα σ’αυτό με αγάπη και σεβασμό να το οδηγούμε στην εξωμήτρια ζωή με ήπιους χειρισμούς και πρακτικές (είδε βιβλίο του «Για μία γέννηση χωρίς αγωνία» το οποίο δεν έγραψε στην Ινδία αλλά στην Γαλλία το 1974, μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή 1979 . Ο Frederick Leboyer δεν έχει επισκεφθεί μόνο την Ινδία έρχεται και μένει κάθε χρόνο στην Πάτμο, πως το αξιολογεί αυτό ο Πρεσβύτερος Β. Σπηλιόπουλος;
Ο σύλλογος Ευτοκία ιδρύθηκε το 1997 με σκοπό την προαγωγή του φυσιολογικού-φυσικού τοκετού. Τα μέσα πού χρησιμοποιεί η Ευτοκία στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα όπως αυτό κάνουν όλοι οι αντίστοιχοι σύλλογοι στην Ευρώπη και Αμερική με τους οποίους η Ευτοκία συνεργάζεται.
Εναλλακτικές είναι οι θεραπείες που δεν χρησιμοποιούν χημικά φάρμακα.
Οι εναλλακτικές θεραπείες όπως Γιόγκα (οι σωματικές κινήσεις της γιόγκα), ομοιοπαθητική, βοτανοθεραπεία, αρωματοθεραπεία, βελονισμός είναι επιστημονικά αναγνωρισμένες μέθοδοι και μερικές από αυτές αποτελούν σήμερα ιατρικές ειδικότητες, όπως η ομοιοπαθητική και ο βελονισμός. Χρησιμοποιούνται σε όλα τα μαιευτικά κέντρα της Ευρώπης και οι μαιευτήρες και μαίες εκπαιδεύονται σ’αυτές. Η Χριστιανική εκκλησία δεν χρησιμοποιεί τα αιθέρια έλαια και τα βότανα; Το Άγιο μύρο παρασκευάζεται από αιθέρια έλαια, οι συνταγές των μοναχών του Αγίου όρους είναι γεμάτες από βότανα και έχουν σκοπό να προάγουν την υγεία μέσω της διατροφής, οι θεραπείες των ασθενών στα νοσοκομεία που ίδρυσε ο Άγιος Βασίλειος βασίζονταν στα βότανα, την σωστή διατροφή και προσευχή.
Στην Ευτοκία δεν χρησιμοποιούμε Οργονοθεραπεία, ύπνωση, Ρέϊκι, νηστειοθεραπεία όπως και καμία άλλη θεραπεία που να στηρίζεται σε θρησκείες και αυτό φαίνεται από το πρόγραμμα των μαθημάτων που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα μας. Ποιο πρόγραμμα του 2004 έχει υπόψη του ο Πρεσβύτερος; τον παρακαλούμε να το δημοσιεύσει.
Τα μέλη του συλλόγου Ευτοκία έχουν δώσει όρκο κατά την απόκτηση του πτυχίου των να προστατεύουν την μητρότητα και να φροντίζουν τον άρρωστο ανεξαρτήτως θρησκείας, χρώματος και φυλής. Στην Ευτοκία δεν ρωτάμε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των μελλοντικών γονέων που έρχονται σ’ εμάς.
Ολιστική φροντίδα της εγκύου-επιτόκου-λεχώνας για εμάς και όλους τους επιστήμονες σημαίνει φροντίδα στο βιολογικό, πνευματικό και ψυχοσυναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο γιατί η έγκυος-επίτοκος-λεχώνα δεν είναι μόνο σώμα, γιατί η μετάβαση στην μητρότητα δεν είναι μόνο βιολογική λειτουργία.
Εξηγήστε μας γιατί η παραπάνω φροντίδα έρχεται σε αντίθεση με την χριστιανική θρησκεία; Τι εννοείτε όταν λέτε ολιστική θεώρηση;
Η κά Μαρία Γκόσμα είναι μία αξιόλογη μαία η οποία μετά την συνταξιοδότησή της από το Ι.Κ.Α. συνεργάστηκε με την Ευτοκία τα δυο τελευταία χρόνια διέκοψε την συνεργασία της για δικούς της προσωπικούς λόγους.
Η Clairebeth Loprinzi-Cassel είναι μία καταξιωμένη Αμερικανίδα μαία με μεγάλη εμπειρία στο επάγγελμά της και οι επαγγελματικές συμβουλές της είναι χρήσιμες όπως και πολλών άλλων επιστημόνων που συνεργάζονται μαζί μας, μαιών και μαιευτήρων από την Ελλάδα και την Ευρώπη.
ΕΥΤΟΚΙΑ= Ένας χώρος που με υπευθυνότητα, σεβασμό και αγάπη τα ζευγάρια ενημερώνονται για την εγκυμοσύνη τον τοκετό τους και την φροντίδα του παιδιού τους.
Πατέρα Βασίλειε Σπηλιόπουλε εάν είστε υπαρκτό πρόσωπο, εάν αισθάνεστε την ελάχιστη ευθύνη για όσα γράψατε εάν υπηρετείτε και ενδιαφέρεστε για την αλήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Με τιμή
Για το Δ. Συμβούλιο
Η πρόεδρος
Ελευθερία Δημοπούλου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΥΤΟΚΙΑ
Με πολύ χαρά λάβαμε την επιστολή της κυρίας Δημοπούλου, προέδρου του συλλόγου ΕΥΤΟΚΙΑ, μέσα από την οποία μας θέτει κάποια ερωτηματικά δίνοντάς μας έτσι την ευκαιρία, απαντώντας σε αυτά, να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Κάτ’ αρχήν για δεύτερη φορά είμαστε υποχρεωμένοι να διευκρινίσουμε ότι το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται ο σύλλογος, η προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, όχι μόνο το δεχόμαστε αλλά και το επιδοκιμάζουμε, ειδικά στις μέρες μας όπου οι γιατροί σφάζουν τις γυναίκες με καισαρικές τομές, που δεν τις επιβάλλει καμία ιατρική ανάγκη, απλώς για να εξυπηρετήσουν το πρόγραμμά τους και να το ελαφρύνουν. Τονίζουμε με τον πιο κάθετο τρόπο ότι η προώθηση του φυσιολογικού τοκετού και ο «πόλεμος» εναντίον κάθε άσκοπης καισαρικής τομής αποτελεί για εμάς έργο θεάρεστο αφού και η Εκκλησία υποστηρίζει και ενισχύει ό,τι το φυσικό, ό,τι ο Θεός έδωσε ως την φυσική και φυσιολογική κατάσταση χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι καταδικάζουμε την μέθοδο της καισαρικής τομής όταν είναι απολύτως απαραίτητη και σώζει ανθρώπινες ζωές μητέρων και βρεφών. Εκείνο, όμως, με το οποίο δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε, εκείνο το οποίο έρχεται σε αντίθεση και είναι ασυμβίβαστο με την Ορθόδοξη Πίστη και Ζωή είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί ο σύλλογος ΕΥΤΟΚΙΑ για την επίτευξη αυτού του στόχου. Οι Πατέρες της Εκκλησίας τονίζουν ότι το καλό για να είναι καλό πρέπει να γίνεται και με καλό τρόπο και ακόμη ότι εκείνος ο οποίος πράττει το κακό στο όνομα του καλού έχει διπλάσια ευθύνη.
Ο σύλλογος, λοιπόν, ΕΥΤΟΚΙΑ χρησιμοποιεί για την επίτευξη του στόχου του μεθόδους οι οποίες είναι ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη αφού προέρχονται και στηρίζονται σε θεωρίες ινδουϊστικής κυρίως καταγωγής μέσα από τις οποίες κανείς, αν τις αποδεχθεί, αρνείται στην πραγματικότητα την πίστη στον Ένα και Μοναδικό Τριαδικό Θεό. Πρέπει συνεπώς να καταλάβει η κα Δημοπούλου, που μας κατηγορεί ότι με τα λεγόμενα μας εμποδίζουμε τον κόσμο να πλησιάσει την Εκκλησία, ότι η Εκκλησία προσκαλεί μεν όλους τους ανθρώπους να έρθουν και να ενταχθούν στο Σώμα του Χριστού για να τους προσφέρει όμως την Αλήθεια. Η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να λέει την Αλήθεια και έπειτα να προσκαλεί για να είναι τίμια και να έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει. Η Εκκλησία δεν μπορεί να παραποιεί την Αλήθεια και να παραπλανά προκειμένου να κερδίσει οπαδούς. Ξεκάθαρα λέμε λοιπόν ότι δεν γίνεται κανείς, όσο και αν ο ίδιος κοροϊδεύει τον εαυτό του και το πιστεύει, να είναι μέλος της Εκκλησίας και ταυτόχρονα να αποδέχεται τις ψεύτικες θεωρίες του ινδουϊσμού μόνο και μόνο γιατί έγιναν μόδα, όπως δεν γίνεται και δεν είναι μέλος της Εκκλησίας, όσο και αν η ίδια δεν μπορεί να το κατανοήσει, μια καφετζού, μια μάγισσα και οποιοσδήποτε άλλος ασκεί γοητεία και μαγεία.
Ας απαντήσουμε, όμως, στα καλοπροαίρετα, θέλουμε να πιστεύουμε, ερωτήματα της κας Δημοπούλου.
Εν πρώτοις να την πληροφορήσουμε ότι όλα τα στοιχεία τα έχουμε πάρει από το διαδίκτυο και κυρίως από την σελίδα του συλλόγου. Γιατί, λοιπόν, θα έπρεπε να επισκεφθούμε το χώρο για να έχουμε άποψη; Δεν αντιπροσωπεύει η ιστοσελίδα του συλλόγου τον σύλλογο; ή μήπως θα αλλάζαμε γνώμη γνωρίζοντας από κοντά τα πρόσωπα; Εκείνο που πρέπει να κατανοήσει η κα Δημοπούλου είναι το γεγονός ότι δεν έχουμε τίποτα με τα πρόσωπα, δεν έχουμε καμιά εμπάθεια για τους συνεργάτες του συλλόγου, τους οποίους δεν γνωρίζουμε προσωπικά, όπως η ίδια ομολογεί, και δεν αρνούμαστε ότι ίσως έχουν αγαθές προθέσεις. Απλώς αντιδρούμε στις μεθόδους που τα πρόσωπα χρησιμοποιούν και οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με την ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού. Έτσι δεν ευθυνόμαστε εμείς αν ο Frederick Leboyer έγραψε το βιβλίο του «Γέννα χωρίς Βία» στην Γαλλία και όχι στην Ινδία, όπως μας διορθώνει η ίδια, διότι δεν πρόκειται για δική μας ανακρίβεια αλλά για δική της αφού αυτό γράφει στο βιογραφικό του συγκεκριμένου κυρίου στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου. Εξ’ άλλου, για να μη μπούμε στο γελοίο παιχνίδι των λέξεων, εκείνο που έχει σημασία δεν είναι ο τόπος που γράφτηκε το βιβλίο αλλά ο τρόπος. Και είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι ο Γάλλος γιατρός «έχει ασχοληθεί με τη Γιόγκα και το βιβλίο «Γέννα χωρίς βία» το έγραψε στην Ινδία όπου έμεινε για κάποιο χρονικό διάστημα κοντά στο δάσκαλό του Swami Prajnanpad. Αργότερα ασχολήθηκε και με το Tai Chi και Chi Kong. Κατανοώντας τη σημασία της διαφραγματικής αναπνοής στην εγκυμοσύνη και στον τοκετό, εδώ και χρόνια παραδίδει σεμινάρια στα οποία χρησιμοποιεί στοιχεία κίνησης του σώματος από το Tai Chi, σε συνδυασμό με εκφώνηση ήχων, των βασικών φωνηέντων, σε μουσική κλίμακα, για την απελευθέρωση και λειτουργία της διαφραγματικής αναπνοής, στις εγκύους», όπως στο ίδιο βιογραφικό αναφέρεται. Η ίδια η ΕΥΤΟΚΙΑ συνδέει τη συγγραφή του βιβλίου με την Ινδία και ως τόπο και ως τρόπο. Η ίδια η ΕΥΤΟΚΙΑ διαφημίζει την ινδουϊστική και γκουρουϊστική καταγωγή του βιβλίου. Μήπως, όμως, είμαστε συκοφάντες, όπως μας κατηγορεί η κα Δημοπούλου; Μήπως ο δάσκαλος στον οποίο αναφέρεται το βιογραφικό ήταν ο δάσκαλός του στο Πανεπιστήμιο και στην Ιατρική σχολή και όχι ο δάσκαλός του στον ινδουϊσμό; Αυτό περιμένουμε να μας το απαντήσει η κα Δημοπούλου. Όμως είναι γεγονός, αν η ΕΥΤΟΚΙΑ δεν λέει και πάλι ψέματα, ότι ο γιατρός και με τη γιόγκα έχει ασχοληθεί και με το Tai Chi και με το Chi Kong. Μάλιστα αυτά διαφημίζονται και προβάλλονται από το σύλλογο προκειμένου να τον εμπιστευτούν οι γυναίκες. Άρα, προφανώς, όχι μόνο δεν απορρίπτονται ως μέθοδοι αλλά προβάλλονται. Ας δούμε, όμως, τι είναι όλα αυτά και πόσο συμβαδίζουν με την Ορθόδοξη Πίστη.
Tai Chi : «Πρόκειται για ήπια κινεζική αμυντική – πολεμική τέχνη και συνδυάζει την κίνηση και τον διαλογισμό. Είναι συνδυασμός ασκήσεων με συστολές και χαλάρωση. Αποσκοπεί στην ελεύθερη κυκλοφορία του Τζί, δηλαδή της «Ζωτικής Ενέργειας». «Στηρίζεται στην Ταοϊστική θεωρία της σύνθεσης των αντιθέτων αλλά και συμπληρωματικών δυνάμεων του σύμπαντος (Yin – Yang) και στην αρχή του συνδυασμού δύναμης και απαλότητας και της υποταγής του σκληρού με το μαλακό»…Η Κοσμοθεωρία του κινείται έξω από το χώρο της Χριστιανικής πίστεως. Τέτοια σεμινάρια γίνονται σε διάφορες ομάδες της «Νέας Εποχής»…». Το Tai Chi επομένως είναι δεν είναι μία μέθοδος, που συκοφαντεί ο π.Βασίλειος αλλά μέθοδος την οποία καταδικάζει η Εκκλησία και περιλαμβάνεται, με αύξοντα αριθμό 365, στον κατάλογο της Ζ΄ Συνδιάσκεψης Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και Παραθρησκείας, την οποία καταδικάζει, δηλαδή, όχι η Εκκλησία της Ελλάδος αλλά η Εκκλησία γενικώς. Να αναφέρουμε εδώ δε εν συντομία ότι η αποδοχή του Συμπαντικού Πνεύματος και της Ζωτικής ενέργειας, η αποδοχή των θεωριών περί ύπαρξης θετικών και αρνητικών, θηλυκών και αρσενικών δυνάμεων ασφαλώς καταργούν την ύπαρξη του Ενός Θεού, Δημιουργού και Συντηρητού του Σύμπαντος που σαρκώθηκε, θυσιάστηκε και αναστήθηκε, όσο και αν η κα Δημοπούλου δεν μπορεί να κατανοήσει ότι αυτά τα δύο έρχονται σε αντίθεση και αλληλοαναιρούνται. Τέλος και ο διαλογισμός είναι ασυμβίβαστος με την Ορθόδοξη Πίστη, για τους ίδιους περίπου λόγους.
Chi Kong: «Πρόκειται περί μιας κινεζικής θεραπευτικής μεθόδου με έντονο θρησκευτικό και μυστικιστικό χαρακτήρα που εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς στη Δύση. Η λέξη «Quigong» αποτελείται από δύο κινέζικες λέξεις: «Qi» που σημαίνει πνοή ή ζωτική ενέργεια και «Gong» που σημαίνει καλλιεργώ ή εξασκώ μακροπρόθεσμα. Σε ελεύθερη μετάφραση Quigong σημαίνει ασκώ με συνέπεια τη ζωτική μου ενέργεια «εκπαιδεύοντας την ενέργειά μου”». Άλλωστε η μέθοδος αυτή στηρίζεται και πάλι στην αρχή των Yin και Yang και θεωρείται ως η Θεωρία του Βελονισμού, ενώ έχει ως βάση και τον διαλογισμό. Ο π.Χριστοφόρος Τσιάκκας στο Λεξικό του μας αναφέρει ξακάθαρα ότι «διαφαίνεται καθαρά ότι η «θρησκευτική» αυτή μέθοδος θεμελιώνεται πάνω στις θρησκευτικές αντιλήψεις των Κινέζων, του Ταοϊσμού» και ότι «όσοι καταφεύγουν σ’ αυτή είτε εν γνώσει τους είτε εν αγνοία τους δέχονται τις επιδράσεις των θρησκευτικών αυτών πεποιθήσεων που είναι ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη Χριστιανική μας Πίστη».
Τέλος για να μη κατηγορηθούμε ως ευφάνταστοι δεν θα πούμε ότι τα σχετικά με την εκφώνηση των φωνηέντων σε μουσική κλίμακα για την απελευθέρωση της διαφραγματικής αναπνοής της εγκύου εντάσσονται στα πλαίσια της λεγομένης ηχοθεραπείας-μουσικοθεραπείας, αφού δεν λέγεται ευθέως, θα πούμε, όμως ότι κάτι τέτοιο μας θυμίζουν και θα παραπέμψουμε στο σχετικό άρθρο της κας Ανδρουλάκη «Θεραπείες Μέσω Τεχνών Α΄» που δημοσιεύθηκε στο Περιοδικό ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ τεύχος Ιανουαρίου –Φεβρουαρίου 2007 και αναδημοσίευσε η καλή ιστοσελίδα ALOPSIS. Εκεί μπορεί κανείς να κάνει τις συγκρίσεις και να διαπιστώσει αν κάτι τέτοιο είναι αυτό με το οποίο ασχολείται ο γιατρός μας.
Η κα Δημοπούλου μας ζητά να αξιολογήσουμε το γεγονός ότι ο Γάλλος μαιευτήρας επισκέπτεται όχι μόνο την Ινδία αλλά και την Πάτμο. Απαντούμε πρώτον ότι αυτό δεν αναφέρεται στο βιογραφικό του και δεν διαφημίζεται από το σύλλογο, προφανώς γιατί εκείνο που είναι της μόδας είναι ο ινδουϊσμός και όχι ο «πατμοϊσμός». Γιατί θα έπρεπε να γνωρίζουμε που κάνει τις διακοπές του ο συγκεκριμένος γιατρός; Δεύτερον πρέπει να πούμε στην κα Δημοπούλου, αξιολογώντας το γεγονός, ότι αν ο μαιευτήρας όντως επισκέπτεται την Πάτμο και μάλιστα για λόγους θρησκευτικούς τότε τα πράγματα γίνονται χειρότερα. Τι θέλει η κα Δημοπούλου να μας πει; Αυτό ακριβώς που λέμε και εμείς, ότι ο σύλλογος προσπαθεί να παραπλανήσει ακόμα και ανθρώπους της Εκκλησίας εμπλέκοντάς τους με άλλες θρησκείες και θρησκευτικά ρεύματα. Πρέπει δε να τονίσουμε ότι οι Ινδουϊστές δεν αρνούνται ακόμα και να προσευχηθούν – γράφε διαλογιστούν – χρησιμοποιώντας το όνομα του Χριστού και δεν ζητούν από κανένα να αλλάξει τυπικά πίστη γνωρίζοντας ότι ούτως ή άλλως το κάνει. Τι διαφορά έχει αν κάποιος διαλογίζεται σε μια Εκκλησία, σε ένα τζαμί, στο σπίτι του; Καμμία απολύτως. Ο διαλογισμός, ακόμη και όταν γίνεται σε Ορθόδοξο Ναό δεν κάνει τον διαλογιζόμενο Ορθόδοξο και δεν παύει να είναι διαλογισμός. Ρωτούμε δε και εμείς την κα Δημοπούλου το ίδιο που εκείνη ρωτά λίγο διαφορετικά: Πως αξιολογεί το γεγονός ότι οι καφετζούδες, οι ξεματιάστρες, οι χαρτορίχτρες χρησιμοποιούν τον Σταυρό, τις Εικόνες, ακόμα και προσευχές;
Ένα ακόμα σημείο στο οποίο οφείλουμε να απαντήσουμε από αγάπη στην κα Δημοπούλου, μήπως κατανοήσει την πλάνη στην οποία έχει πέσει, είναι η θέση της ότι «Οι εναλλακτικές θεραπείες όπως Γιόγκα (οι σωματικές κινήσεις της γιόγκα), ομοιοπαθητική, βοτανοθεραπεία, αρωματοθεραπεία, βελονισμός είναι επιστημονικά αναγνωρισμένες μέθοδοι και μερικές από αυτές αποτελούν σήμερα ιατρικές ειδικότητες». Έχει υπόψη της η κα Δημοπούλου το βιβλίο του ιατρού κου Στεφάνου Αβραμίδου για τον Βελονισμό; Έχει υπόψη της τις επιστολές διαφόρων ιατρικών συλλόγων που αποκηρύσσουν τις θεραπείες αυτές; Έχει τέλος υπόψη της ότι όλες αυτές στηρίζονται ακριβώς στην ολιστική θεώρηση του κόσμου που σαφέστατα δεν συμβαδίζει με την Ορθόδοξη Πίστη; Είμαστε, βέβαιοι, ότι η κα Δημοπούλου αγνοεί όλα τα παραπάνω και γι’αυτό δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει την πλάνη της. Άλλωστε γι’αυτό αναρωτιέται περί της ολιστικής θεώρησης. Την ενημερώνουμε, λοιπόν τι σημαίνει ολιστική θεώρηση αν και φρονούμε ότι όφειλε να το γνωρίζει αφού ο σύλλογος χρησιμοποιεί συχνά τον όρο ολιστικός και τα παράγωγά του.
Η ολιστική θεώρηση, λοιπόν, βλέπει τα πάντα ως Ένα. Όλα είναι Ένα και με αυτό το Ένα ταυτίζεται και ο Θεός. «Αλλά ο Θεός αυτός μέσα στον κόσμο εκδηλώνεται λιγότερο ή περισσότερο, αναλόγως με την ικανότητα κάθε μορφής. Όταν μία μορφή είναι βαριά και χωρίς μεγάλη αποκριτικότητα στους κραδασμούς, όπως π.χ το σώμα ενός αγρίου, τότε η θεότης, η θεία αρχή που κατοικεί, δεν μπορεί να εκδηλωθεί». Έτσι, λοιπόν, αντιμετωπίζεται η ασθένεια και γι’αυτό το λόγο είναι ασυμβίβαστη και με την Ιατρική επιστήμη και με την Ορθόδοξη Πίστη. Όμως με την θέση της αυτή η κα Δημοπούλου απλώς επιβεβαιώνει τα λεγόμενά μας και τις ενστάσεις μας. Η κα Δημοπούλου ευθέως παραδέχεται ότι ο σύλλογος βασίζεται στη γιόγκα, την ομοιοπαθητική και στις άλλες εναλλακτικές θεραπείες οι οποίες έχουν καταδικαστεί επισήμως από την Εκκλησία και όχι από έναν απλό ιερέα, τον π. Βασίλειο. Αν όντως η κα Δημοπούλου ενδιαφέρεται να δει τις θέσεις της Εκκλησίας για όλες αυτές τις θεραπείες μπορεί μέσα από το διαδίκτυο να βρει χιλιάδες άρθρα σχετικά, μπορεί να βρει δεκάδες σχετικά βιβλία στα χριστιανικά βιβλιοπωλεία, μπορεί ακόμα και να επικοινωνήσει σχετικώς με την αρμόδια επιτροπή επί των αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου. Εμείς δεν θα προσπαθήσουμε να αποδείξουμε τα αυτονόητα ότι, δηλαδή, όλα αυτά έχουν επισήμως καταδικαστεί από την Εκκλησία ως ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ με την Ορθόδοξη Πίστη.
Δεν μπορούμε, όμως, να παραθεωρήσουμε και την βλάσφημη και άκρως πλανεμένη θέση της κας Δημοπούλου ότι δήθεν η Εκκλησία χρησιμοποιεί αιθέρια έλαια στο Άγιο Μύρο. Με τον ισχυρισμό αυτό για άλλη μια φορά ανέντιμα προσπαθεί να προσελκύσει τους ανθρώπους και να τους κάνει να αποδεχθούν την ολιστική θεώρηση και άρα να αρνηθούν τον Χριστό. Το Άγιο Μύρο, αγαπητή κα Δημοπούλου, κατασκευάζεται από μύρα και αιθέρια έλαια τα οποία δίνουν καλή μυρωδιά, η δύναμή Του όμως δεν έγκειται σε αυτά. Αυτά χρησιμοποιούνται για να προσδώσουν την ωραία μυρωδιά που συμβολίζει τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Η δύναμη όμως του Μύρου έγκειται στον μυστηριακό τρόπο, κατόπιν δηλαδή μιας ειδικής εκκλησιαστικής τελετής, παρασκευής του και στον μυστηριακό τρόπο χρήσης του, δηλαδή κατά την τέλεση του μυστηρίου του Χρίσματος. Και μόνο η χρήση του συγκεκριμένου βλάσφημου λόγου εκ μέρους σας αποδεικνύει ότι ταυτίζετε και συγκρίνετε πράγματα ανόμοια, ταυτίζετε και συγκρίνετε τα Μυστήρια της Εκκλησίας με τη μαγική χρήση βοτάνων. Τέλος με τη χρήση του βλάσφημου λόγου σας αποδεικνύεται ότι η δύναμη των βοτάνων σας δεν κρύβεται σε αυτά καθ’ εαυτά αλλά στην «μυστηριακή» και μαγική παρασκευή τους αλλά και στην «μυστηριακή» χρήση τους. Μόνη σας ομολογείτε το πόσο ασυμβίβαστες είναι οι μαγγανείες αυτές με την Ορθόδοξη Πίστη με την οποία εσκεμμένως και ατυχώς προσπαθείτε να την παρομοιάσετε και συγκρίνετε.
Λέει ακόμα η κα Δημοπούλου ότι δεν χρησιμοποιείται στην ΕΥΤΟΚΙΑ οργονοθεραπεία, ρέϊκι και νηστειοθεραπεία εμείς, όμως θα επιμείνουμε ότι στο πρόγραμμα του 2004 και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα του μετεκπαιδευτικού σεμιναρίου «Φυσικός Τοκετός» (22/11/04 – 28/11/04), το οποίο προμηθευτήκαμε από τα γραφεία του ίδιου του συλλόγου και δημοσιεύουμε, περιλαμβάνεται ως ομιλητής ο κος Παπαγιαννόπουλος Ιωάννης ιατρός, ταυτοχρόνως όμως πολύ γνωστός νηστειοθεραπευτής και συγγραφέας του βιβλίου «Παραβάσεις και Νηστειοθεραπεία». Το πολύ επικίνδυνο με το συγκεκριμένο βιβλίο και τον συγγραφέα του είναι το γεγονός ότι εντέχνως προσπαθεί να προσελκύσει πιστά μέλη της Εκκλησίας παρουσιάζοντάς τους τη μέθοδό του ως συνέχεια της Ορθόδοξης Νηστείας. Γνωρίζω προσωπικά πιστούς που τρέχουν στο συγκεκριμένο γιατρό, ο οποίος αφήνει εντελώς άσιτα βρέφη μερικών ημερών για μία, δύο τρεις ή και περισσότερες μέρες.
Στους συνεργάτες δε του συλλόγου, όπως φαίνονται στην ιστοσελίδα, παρουσιάζεται η κα Ωραιοπούλου Αντιγόνη για την οποία ξεκάθαρα αναγράφεται ότι «χρημάτισε Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρίας Συμβουλευτικής και του Ελληνικού Ινστιτούτου Θεραπευτικής Ύπνωσης». Διαφημίζεται, συνεπώς, γιατί δεν πιστεύουμε ότι αυτό γράφτηκε με κριτική διάθεση και συμπεριλήφθηκε στο βιογραφικό της συγκεκριμένης κυρίας ως ψεγάδι, το Ελληνικό Ινστιτούτο Θεραπευτικής Ύπνωσης, το οποίο δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από την εφαρμογή των αρχών του παράφρονος Βίλχελμ Ράϊχ και της Οργονοθεραπείας. Στο ίδιο ινστιτούτο, πάντα με τα στοιχεία της ΕΥΤΟΚΙΑΣ εργάζεται και η κα Sandra Franzia. Απ’αυτό έχει λάβει και δίπλωμα «Σωματικής Ψυχοθεραπείας», όπως επιστημονικοφανώς ονομάζεται. Τέλος η κα Ανδρεουλάκη-Tornabene Μαρία ομολογεί η ίδια στο βιογραφικό της ότι «είμαι κάτοχος Διπλώματος Β΄Βαθμού της θεραπευτικής Μεθόδου Reiki» και η υπογράμμιση δεν είναι δική μας αλλά της ΕΥΤΟΚΙΑΣ.
Όλα αυτά τα αγνοεί η κα Δημοπούλου ή απλώς θα προτιμούσε να τα αγνοούμε εμείς; Σχετικώς δε με την κα Γκόσμα και την κα Clairebeth Loprinzi-Cassel κανείς δεν έθιξε την προσωπικότητά τους αλλά και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονός ότι ο Ταοϊσμός, θρησκεία που ακόμα και στο σχολείο διδασκόμασταν και η κινεζική συμπληρωματική θεραπευτική δεν μπορούν να συμβαδίζουν και να γίνονται αποδεκτά από ορθοδόξους Χριστιανούς. Η κα Γκόσμα, λοιπόν, η οποία ατυχώς και αφελώς έχει προσκληθεί να διδάξει, κατά δική της δήλωση, στις σχολές γονέων της Αρχιεπισκοπής – εδώ βρίσκεται η δική μας ευθύνη – είναι συνεργάτης του «Ελληνικού Τάο» , έχει δηλαδή ευθέως αρνηθεί την Πίστη στον Τριαδικό Θεό ενώ και οι δύο έχουν σχέση με την κινεζική ιατρική.
Ας ψάξει λιγάκι κανείς στο διαδίκτυο και μάλιστα στις σελίδες που αναφέραμε, ας ψάξει τη σχετική βιβλιογραφία, ας ρωτήσει τους αρμοδίους για θέματα αιρέσεων της Εκκλησίας και τότε θα βεβαιωθεί ότι:
ΕΥΤΟΚΙΑ = ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΘΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ
= ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΒΟΥΔΙΣΜΟ, ΤΑΟΙΣΜΟ, ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ, ΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ … ΟΛΑ ΤΑ εις «ΙΣΜΟ».
Πάντως από τη μία είναι πολύ θλιβερό το γεγονός ότι πιστά μέλη της Εκκλησίας δεν μπορούν να αντιληφθούν την ασυμβατότητα των θεωριών αυτών με την Πίστη και αναμιγνύουν το σκοτάδι της πλάνης με το Φως της Αληθείας αψηφώντας τις προειδοποιήσεις της Μητέρας Εκκλησίας και δημιουργώντας μία δική τους πίστη, όπως αυτοί θέλουν να την αντιλαμβάνονται. Από την άλλη είναι παρήγορο το γεγονός ότι η κα Δημοπούλου μας απάλλαξε από τον κόπο να αποδείξουμε ότι ο σύλλογος προβάλλει όλα αυτά και ομολόγησε εύκολα ότι τα αποδέχεται και τα «ευλογεί».
ΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ:
www.eutokia.gr
www.alopsis.gr
www.hypnotherapy.gr
www.hellenictao.com/
http://gisi.gr/aion/introgr.html
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στις παραπάνω σελίδες και στις συνδέσεις τους θα βρείτε πολλά από τα ονόματα των συνεργατών της ΕΥΤΟΚΙΑΣ και ταυτόχρονα πολλές άλλες ομάδες, θεωρίες, θεραπείες, αλχημίες ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ με την Ορθόδοξη Πίστη στις οποίες εμμέσως παραπέμπει η ΕΥΤΟΚΙΑ.
Αρχιμανδρίτη Χριστοφόρου Τσιάκκα, «Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό θρησκειών και Αιρέσεων Παραχριστιανικών-Παραθρησκευτικών Ομάδων και Συγχρόνων Ιδεολογικών Ρευμάτων» εκδ. Ιερά Μονή Τροοδιτίσσης 2002, σελ.978
Αυτόθι σελ. 1013
Αυτόθι σελ. 1015
Από τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών προς όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, Αθήνα, 21. 11. 96
Ο Πρόεδρος του Ι. Σ. Α. κληθείς να συμμετάσχει σε τηλεοπτική εκπομπή στην οποία θα συμμετείχε και ομοιοπαθητικός, ηρνήθη να λάβει μέρος και έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Αγαπητέ κύριε, υπεύθυνέ της εκπομπής….
Κατ’ αρχήν σας ευχαριστώ για την ευγενική πρόσκλησή σας στην οποία και εκ των πραγμάτων δεν δύναμαι δυστυχώς να ανταποκριθώ.
Ως εκπρόσωπος των γιατρών της Αθήνας, όταν πρόκειται να συμμετάσχω σε δημόσιες συζητήσεις που αφορούν την ιατρική και εν γένει την επιστήμη έχω χρέος να συνομιλώ με λειτουργούς της ιατρικής και της επιστήμης. Και ασφαλώς με όλους εκείνους που κάνουν χρήση των υπηρεσιών τους.
Επειδή όμως η Ομοιοπαθητική δεν αποτελεί επιστήμη και κατά συνέπεια ο όποιος εκπρόσωπός της δεν είναι επιστήμων είναι αδιανόητο να αποτελέσει συνομιλητή μας και πολύ περισσότερο ισότιμο.
Πρέπει να γίνει κοινή συνείδηση ότι η ιατρική είναι μία τα δε άτομα και οι ομάδες που από δική τους πρωτοβουλία κινούνται στις παρυφές της δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση μαζί της. Οι δραστηριότητες και η πράξη τους δεν κινούνται στη χορεία της επιστήμης, αλλά ανάγονται σε ποικιλώνυμες δοξασίες, αντιλήψεις και επιρροές, και συνήθως τροφοδοτούνται από την απόγνωση και απελπισία που προκαλεί η εξάντληση των δυνατοτήτων της ιατρικής η οποία είναι πεπερασμένη, όπως άλλωστε και όλες οι επιστήμες.
Με την ευκαιρία να τονίσω ότι ο χειρισμός παρόμοιων θεμάτων απαιτεί, πριν από κάθε άλλο υπευθυνότητα η οποία δεν μπορώ να πω ότι επιδείχθηκε στην περίπτωση της ομοιοπαθητικής. Προσωπικά έχω την πεποίθηση ότι τα Μέσα Ενημέρωσης θα δράσουν τελικά, με τη μεγάλη δύναμη που διαθέτουν, επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου όπως άλλωστε συνήθως συμβαίνει. Σε κάθε περίπτωση ο Ι. Σ. Α. δεν θα προσέλθει σε συζητήσεις που υπαγορεύονται από τις επιταγές της επικαιρότητος, αλλά θα εκφράσει τις απόψεις του σε χρόνο που θα επιλέξει ο ίδιος με ψυχραιμία και νηφαλιότητα και με την δύναμη που του δίνει η ιατρική, η κορωνίδα των ανθρωπιστικών επιστημών.
ΚΩΝ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ-ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ι. Σ. Α.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Εφημερίδα «Γεγονότα» Πατρών, 17/10/96
“Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών στην συνεδρίαση της 15-10-96 ασχολήθηκε με δημοσιεύματα εφημερίδων σχετικά με εκδήλωση του Ινστιτούτου Ερευνών Ομοιοπαθητικής που θα πραγματοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες στην Πάτρα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρεί υποχρέωσή του να ενημερώσει τους πολίτες και τα μέλη του ότι δεν υφίσταται αναγνωρισμένη ιατρική ειδικότητα «Ομοιοπαθητικής» στην Ελλάδα. Η Ομοιοπαθητική, η «Ιατρική του Μεσαίωνα», έρχεται να επικαλύψει τις επιστημονικές γνώσεις διαφόρων ειδικοτήτων που κτήθηκαν με άπειρη συστηματική μελέτη και ερευνητική δουλειά και που οδήγησαν στα εκπληκτικά επιτεύγματα της σύγχρονης ιατρικής
Ο Ιατρικός Σύλλογος Πατρών εφιστά την προσοχή των πολιτών σε κάθε τέτοιου είδους «παραϊατρικές ειδικότητες» που με αντιεπιστημονικές μεθόδους προσπαθούν να προσχωρήσουν με κάθε μέσο στον επιστημονικό χώρο της ιατρικής επιστήμης, δίδοντας «ψευδείς» λύσεις στα προβλήματα τους”.
Πηγές