Πρωτοπρεσβυτέρου Ιωάννου Κ. Φωτοπούλου
Λίγα λόγια από την ιστοσελίδα:
Τι δουλειά έχει ο G. Gardner ο ιδρυτής της Wicca και το άκρως αποκρυφιστικό βιβλίο του «Book of the shadows» στην βιβλιοκριτική παρουσίαση ενός Ορθόδοξου περιοδικού; Αυτή την ερώτηση νομίζουμε ότι μόνο οι υπεύθυνοι της «ΣΥΝΑΞΕΩΣ» μπορούν να απαντήσουν. Εμείς εξακολουθούμε να τους θαυμάζουμε για το «πλουραλιστικό» και οικουμενιστικό πνεύμα τους που τους οδήγησε (αναπόφεκτα;) και στην βιβλιοκριτική(!) ενός οδηγού πρακτικής μαγείας και επίκλησης δαιμόνων. Και μπορεί, σύμφωνα με το μετα-Πατερικό πνεύμα της «ελευθερίας» όπου συνήθως κινούνται κάποιοι, η άποψη ότι η Wicca είναι δαιμονική να «είναι μία «αφελής ακρότητα… μία αρνητική ψευδαίσθηση» που προέρχεται από παλαιές αόριστες γνώσεις, ή ότι υπάρχει παγκοσμιότητα Αποκαλύψεως σε ΌΛΑ τα έθνη αλλά ποιος σοβαρός θεολόγος μπορεί να αρνηθεί ΕΥΘΕΩΣ και χωρίς φιλοσοφικούς ελιγμούς την βαρύτητα του Βιβλικού «Πάντες οι θεοί των εθνών δαιμόνια» (Ψαλμ. 95, 5). Το θέμα, δυστυχώς είναι πολύ σοβαρό ώστε να ολοκληρωθεί με την αρθρογραφία και μας παρουσιάζει ξεκάθαρα την θεολογική γυμνότητα των υπευθύνων του περιοδικού. Λίγοι έχουν αντιληφθεί την σοβαρότητα του θέματος της παραθρησκείας και του σατανισμού και τις κοινωνικές επιπτώσεις του και ακόμα λιγότεροι έχουν και την κατάρτιση αλλά και την διάθεση να πολεμήσουν αυτές τις μεθόδους καταστροφής ψυχών. Οι προτάσεις του βιβλίου αυτού οδηγούν το άτομο μακριά από την ελευθερία που χαρίζει ο Χριστός και η Εκκλησία Του. Για να αντιληφθούν οι αναγνώστες μας το μέγεθος του ατοπήματος της «ΣΥΝΑΞΕΩΣ» ας διαβάσουν λίγα λόγια για το βιβλίο όπως υπάρχουν σε ιστοσελίδα που ασχολείται έντονα με αποκρυφιστικές πρακτικές: «Μετά από πολλούς μήνες αναμονής, κυκλοφόρησε επιτέλους σήμερα το αυθεντικό Βιβλίο των Σκιών του πατέρα της Wicca, Gerald Gardner! Για πρώτη φορά στην Ελλάδα κυκλοφορεί το βιβλίο των μυστικών της μαγείας της Wicca. Το Book of Shadows του Gardner παρέμενε απόκρυφο για δεκαετίες, και παραδίδονταν από δάσκαλο σε μαθητή, σήμερα όμως εκδίδεται για πρώτη φορά, πλήρες και ολοκληρωμένο. Στις σελίδες του θα βρείτε τα τυπικά για τους 3 Βαθμούς Μύησης στη Wicca, μεθόδους για να ανοίγετε τον Κύκλο, οδηγίες για τα Σάμπατ, και όλα όσα χρειάζεται ένας μάγος ή μάγισσα! Στο παραπάνω απόσπασμα θα μπορούσαμε να σχολιάσουμε πολλά αλλά τα αφήνουμε για ξεχωριστές αναρτήσεις. Ένα από αυτά θα είναι η σχέση των καρτών Ταρώ με την…ψυχολογία και η «συμβολική» χρήση τους από αυτήν! Κλείνουμε αφιερώνοντας στους υπευθύνους της «ΣΥΝΑΞΗΣ» το πόρισμα της ΚΒ’ Πανορθόδοξης Συνδιασκέψεως για θέματα Αιρέσεων & Παραθρησκείας για την μαγεία της Wicca: Πολλοί άνθρωποι, για την ικανοποίηση των θρησκευτικών αναζητήσεών τους, που είναι έμφυτες και ανεξίτηλες, εστράφησαν σε μια δήθεν νέα μορφή θρησκείας, πιο προσιτή στο πνευματικό πλαίσιο της εποχής, και οδηγήθηκαν στον πνευματισμό, στη μαγεία και σε άλλα θρησκευτικά μορφώματα, που όλα μαζί ονομάζονται αποκρυφισμός. Στην πραγματικότητα βρήκαν απήχηση μέσα τους θρησκευτικές αρχές, έκφραση του νοσηρού μυστικισμού του πνευματισμού, και ο πρωτογονισμός προχριστανικών θρησκειών, επειδή τάχα προσφέρουν κάτι το «νέο», μια εναλλακτική λύση στα προβλήματα, που δήθεν δημιουργεί η πίστη στον Χριστό. Επί πλέον η ωφελιμιστική τακτική ορισμένων ομάδων επιδεινώνει το πρόβλημα. Κατά καιρούς έρχονται στη δημοσιότητα τραγικές -εγκληματικές καταστάσεις, που αναστατώνουν την παγκόσμια κοινή γνώμη. Και πως να γινόταν διαφορετικά, αφού όλος αυτός ο χώρος, όπως και όλες οι προχριστιανικές θρησκείες, έχουν για πρακτική -λατρευτική έκφραση της πίστης τους την μαγεία, που ξεκινώντας από το τάχα αθώο και «ευεργετικό» περιτύλιγμα της «λευκής μαγείας» προχωρεί απροκάλυπτα στη «μαύρη μαγεία» και σε καθαρά σατανιστικές πρακτικές; Αυτή την πρακτική μαγεία ασκεί και η παγκόσμια θρησκεία των μάγων και μαγισσών, η WICCA. (KB’ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΙΣ Λάρισα, 1 έως 3-11-2010).
|
Η «Σύναξη» και η Wicca
π. Ιωάννου Κ. Φωτοπούλου
Το άρθρο του συνεργάτου μας π. Ιωάννου Φωτοπούλου σχετικά με μία βιβλιοκρισία του περιοδικού «Σύναξη» φαίνεται αιχμηρό, αλλά και το θέμα του παρουσιαζομένου βιβλίου επικίνδυνο και αποκρουστικό.
Το περιοδικό «Σύναξη» αυτοτιτλοφορείται «Τριμηνιαία έκδοση σπουδής στην Ορθοδοξία» και υπονοεί με τον κύριο τίτλο του «Σύναξη» ότι το θεολογικό του περιεχόμενο είναι έκφραση του βιώματος της ορθοδόξου εκκλησιαστικής συνάξεως. Αν και με την οικουμενιστική του τακτική το περιοδικό δεν αποδεικνύει τον τίτλο του ανταποκρινόμενο στα πράγματα, ας δεχθούμε ως υπόθεση εργασίας ότι το περιεχόμενό του αποτελεί καταστάλαγμα απόψεων ορθοδόξων θεολόγων εν συνάξει.
Η Wicca είναι κι αυτή μια σύναξη, αλλά αλλιώτικη. Είναι συναγωγή πονηρευομένων, είναι ένωση μάγων που δημιούργησε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 ο G. Gardner. Τώρα θα διερωτηθεί κάποιος τι σχέση μπορεί να έχει η μια «Σύναξη» με τη δαιμονική σύναξη, την ένωση των μάγων. Απλώς η συντακτική επιτροπή της «Συνάξεως» έκρινε καλό να συμπεριληφθεί παρουσιαζόμενο στη βιβλιοκρισία του 121ου τεύχους της το βιβλίο του προαναφερθέντος μάγου και ιδρυτού της ενώσεως των μάγων Gardner Book of the shadows (Το βιβλίο των σκιών). Ποιος το εκδίδει; Οι εκδόσεις Αρχέτυπο που έχουν εκδώσει ό, τι πιο αποκρυφιστικό υπάρχει.
Το Βιβλίο των Σκιών «αποτελεί ουσιαστικά» κατά δήλωση του κρίνοντος «το ημερολόγιο του ιδρυτού της Wicca…όπως υιοθετήθηκε από όλους τους <μαγικούς κύκλους> -ομάδες που ίδρυσε ο ίδιος και οι μαθητές του…Περιλαμβάνει ξόρκια, ύμνους, τυπικά, αλλά και πρακτικές συμβουλές και επεξηγήσεις γύρω από τη μαγική θεωρία και πράξη (sic!)…». Μήπως με τούτα τα λόγια το περιοδικό – και δεν δέχομαι τη δήθεν αντικειμενική ουδετέρου χαρακτήρα παρουσίαση βιβλίων σε ορθόδοξο περιοδικό – δεν παροτρύνει τον αναγνώστη να αγοράσει αυτό το…τόσο ενδιαφέρον βιβλίο; Δεν του καλλιεργεί την περιέργεια να γνωρίσει μέσω των…ξορκιών και των τυπικών της μαγείας και μέσω των «πρακτικών συμβουλών και επεξηγήσεων» του βιβλίου τη «μαγική θεωρία και πράξη»; Το αληθές της υποψίας μας το επιβεβαιώνει η συνέχεια της βιβλιοκρισίας : «Ουσιαστικά» το βιβλίο «είναι ένας οδηγός για το πως οφείλει η κάθε ομάδα αλλά και το κάθε μέλος της ξεχωριστά να επανασυντάσσουν τον δικό της τρόπο λειτουργίας και ζωής, τα δικά της μαγικά ημερολόγια, με ένα διαρκή, ελεύθερο και εμπειρικό τρόπο». Μπορείς λοιπόν, αναγνώστη της «Συνάξεως», να οδηγηθείς για το πως μέσα σε μια ομάδα μαγείας η και μόνος σου να φτιάξεις το δικό σου τρόπο μαγικής λειτουργίας και ζωής, τα δικό σου μαγικό ημερολόγιο με ένα ελεύθερο και εμπειρικό τρόπο! Και αφού είσαι έλληνας για να μην νοιώθεις αποξενωμένος από το ξενικό μαγικό περιβάλλον του βιβλίου θα βρεις «συμβουλές και επεξηγήσεις για μαγικές πρακτικές όπως αυτές ακολουθούνται από ένα σημερινό βορειοελλαδίτικο μαγικό κύκλο». Και άμα δεν …γουστάρω η δεν μπορώ να μπω σε μαγική ομάδα; – θα ρωτήσει ο ενδιαφερόμενος. Καθόλου μην ανησυχείς. Απ΄ όλα έχει ο μπαξές! Το βιβλίο διαθέτει «τελετουργικό ατομικής μύησης» το οποίο «απευθύνεται σε όσους δεν μπορούν η δεν επιθυμούν να ενταχθούν σε μια ομάδα».
Λοιπόν ποιος θα ανταποκριθεί στην έμμεση πρόσκληση της «Συνάξεως» για να μπει ατομικά η ομαδικά στο δαιμονικό χώρο της μαγείας; Πόσοι νέοι άνθρωποι εμπιστευόμενοι τη «σπουδή στην Ορθοδοξία» του περιοδικού «Σύναξη» θα μπουν ανύποπτοι στο φρικτό χώρο του Σατανισμού; Κι αυτό γιατί το περιοδικό γράφει ότι η Wicca «αν και κατά βάση αποτελεί ένα θέμα που αφορά μεμονωμένα άτομα η μικρές < ιδιωτικές ομάδες> φαίνεται να προσφέρει κάτι το διαφορετικό σε σύγκριση με την οικεία νεοπαγανιστική και φυσικά την Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση. Και για την ανακάλυψη αυτού του διαφορετικού, το παρόν βιβλίο – το «βιβλίο των σκιών» σ.σ.- μπορεί να θεωρηθεί ενδεικτικό». Πόσοι διψασμένοι αναζητητές δεν θα μπλεχτούν στη διάρκεια του ταξιδιού τους για την «ανακάλυψη αυτού του διαφορετικού» στα πλοκάμια της σατανικής μαγείας; αυτής που συνέτριψε ο Κύριος και οι Άγιοι Απόστολοι, αυτήν την οποία αρνήθηκαν όλοι οι βαπτισμένοι κατά την τέλεση των προ του βαπτίσματος εξορκισμών αποτασσόμενοι «τω Σατανά και πάσι τοις έργοις αυτού και πάση τη λατρεία αυτού….και πάση τη πομπή αυτού»;
Υπάρχει και άλλο ένα ερώτημα. Είναι εν γνώσει όλων των μελών της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού η προβολή αυτού του βιβλίου από τη «Σύναξη», ενδεικτικά, του π. Βασιλείου Θερμού, του π. Αντωνίου Πινακούλα, του Αλεξάνδρου Καριώτογλου, του Αγγέλου Βαλλιανάτου, του Δημήτρη Μόσχου κλπ; Και αν είναι εν γνώσει τους, πως παίρνουν την ευθύνη τόσων ψυχών; Αλλά ίσως θα χρειασθεί να επανέλθουμε.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΘΟ