Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΥΗΣΗΣ;
Τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας επικρατεί μεγάλη σύγχυση όσον αφορά στους νεοφανείς ή επιστημονικοφανείς- ενίοτε- όρους που παρουσιάζονται από ειδικούς και μη “γλωσσοπλάστες” με ρυθμό καταιγίδας.
Για παράδειγμα, θυμάστε κάποτε τα ” Γραφεία Κηδειών και Μνημοσύνων”; Ε, ξεχάστε τα. Τώρα αναφέρεστε σε “Γραφεία Κοινωνικών Υπηρεσιών”. Ομοίως, αν κάποτε μιλούσαμε για εκτρώσεις ξέραμε τι εννοούσαμε. Τώρα όμως το χρυσώσαμε το χάπι και το κάναμε “διακοπή κύησης“!
Και μάλιστα εφηύραμε και τον όρο “θεραπευτική” που δεν μνημονεύεται στο σχετικό άρθρο του νέου Ποινικού Κώδικα (4619/2019). Αν πατήσετε, μάλιστα, τη σχετική φράση στις μηχανές αναζήτησης δεν θα έχετε αποτελέσματα σε αντίθεση με τη φράση “θεραπευτική κλωνοποίηση” που έχει προβλεφθεί για να διαφοροποιηθεί από την παράνομη σχεδόν σε όλα τα κράτη αναπαραγωγική κλωνοποίηση.
Αναφέρομαι στην έκτρωση (ας συνηθίσουμε τον όρο, είναι παλιός και δοκιμασμένος!) λόγω της λανθασμένης κατά την άποψή μου θέσης ότι η χρήση κυτταρικών σειρών εκτρωμένων βρεφών δεν χρησιμοποιείται στα 4 εμβόλια που κυκλοφορούν στη χώρα μας και δεν συνιστά η όποια χρήση τους σε πρώιμο έστω πειραματικό στάδιο ηθικό πρόβλημα.
Κατ’ αρχάς να θέσω υπόψη των αναγνωστών ότι εδώ δεν υπάρχει χώρος και χρόνος να αναπτυχθεί επαρκώς το θέμα οπότε μόνο επιδερμικά θα γίνει αναφορά σ αυτό.
Ο όρος “θεραπευτική διακοπή κύησης” που αναπαράγεται από επιστημονικούς και εκκλησιαστικούς κύκλους είναι άστοχη, καταχρηστική και παραπλανητική αφού αφορά σε διακοπή κύησης στις δεκαετίες του 60 και 70 που σίγουρα δεν είχαν ιδέα περί θεραπευτικής διακοπής κύησης αλλά έκτρωσης! Πολύ αργότερα ακόμη και ο σχετικός νόμος αναφέρεται σε “διακοπή της εγκυμοσύνης”!
Δύο ερωτήματα προκύπτουν λοιπόν.
1. Χρησιμοποιήθηκαν σε κάποιο από τα στάδια παραγωγής των εμβολίων οι γνωστές κυτταρικές σειρές εκτρωμένων εμβρύων ή όχι; Κι αν ναι, σε ποιό στάδιο; Παίζει ρόλο αν χρησιμοποιήθηκαν σε αρχικά στάδια και μετά αφαιρέθηκαν; Όταν αφαιρέθηκαν δεν άφησαν κάτι στα προϊόντα τα τελικά των εμβολίων όπως το DNA;
2. Ηθικό πρόβλημα από τις παραπάνω ενέργειες υπάρχει ή όχι και με ποιό σκεπτικό;
Στην πρώτη ομάδα ερωτημάτων θα γίνει παραπομπή σε όσα παρουσίασε ο ιατρός π. Στυλιανός Καρπαθίου και δεν αναιρέθηκε εξ όσων γνωρίζω ούτε από τον ιατρικό κόσμο, ούτε και από τον εκκλησιαστικό κύκλο. Εκεί (orthodoxia.online, 19/3/2021, 09:04), παραπέμπω όποιον ενδιαφέρεται να μελετήσει το θέμα, και αναφέρεται σαφώς πως χρησιμοποιήθηκαν οι εν λόγω κυτταρικές σειρές.
Επειδή, τώρα, διατυπώθηκε η άποψη ότι χρησιμοποιήθηκαν στα πρώτα στάδια και αφαιρέθηκαν μετά στο στάδιο της παρασκευής των εμβολίων, προκύπτει το ερώτημα: με το DNA των κυττάρων αυτών τι συμβαίνει; Μας λένε οι επιστήμονες ότι από τα πρώτα κύτταρα των αμβλωμένων βρεφών αναπαρήχθησαν εκατομμύρια σειρές για πολλά πειράματα παγκοσμίως. Και τι μ’ αυτό; Το DNA των πρώτων κυττάρων δεν αναπαρήχθη μαζί με τα κύτταρα; Ή μήπως πήρε ο επιστήμονας σκούπα και καθάρισε τον τόπο; Για να δούμε λοιπόν.
Παραπέμπεσθε στην ιστοσελίδα newsbreak.gr (31/12/2020, 11:54)
Εκεί διαβάζουμε τα εξής λίαν κατατοπιστικά επιστημονικά δεδομένα :”Σε δηλώσεις του στο Reuters ο Dr. David Matthews, Ιολόγος του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, ανέφερε πως πολλά εμβόλια ιών γίνονται σε κυτταρικές σειρές που προέρχονται από έμβρυα και στη συνέχεια το εμβόλιο ‘καθαρίζεται’ από αυτά τα κύτταρα…Στην ιστοσελίδα του Νοσοκομείου Παίδων της Φιλαδέλφειας των ΗΠΑ, αναφέρεται πως οι λόγοι που χρησιμοποιούνται αυτές οι κυτταρικές σειρές είναι διότι οι ιοί στα πειράματα μεγαλώνουν καλύτερα σε ανθρώπινα κύτταρα αντί στα κύτταρα ζώων… Ο Dr. Paul A. Offit του ιδίου Νοσοκομείου αναφέρει πως οι εκτρώσεις έγιναν στην Αγγλία και τη Σουηδία στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και στην ερώτηση ‘αν υπάρχουν υπολείμματα ή πολύ, πολύ, πολύ μικρές ποσότητες από ίχνη από DNA από εκείνες τις αρχικές εκτρώσεις, η απάντηση είναι ναι’ “!!!
Κι ενώ ξεκινήσαμε να απαντήσουμε σε ένα ερώτημα από την πρώτη ομάδα, τελικά με το παραπάνω κείμενο τις απαντήσαμε όλες.
Στο σημείο αυτό να διευκρινίσουμε ότι τα ενήλικα βλαστοκύτταρα δεν έχουν την ίδια δυναμική με τα εμβρυϊκά που είναι πολυδύναμα και συνεπώς είναι παραπλανητική μια αναφορά σ αυτά ως δυνατά να αντικαταστήσουν τα εμβρυϊκά. Επιπλέον, τώρα πια τέτοιες κυτταρικές σειρές λαμβάνονται και από τα έμβρυα που “περισσεύουν” στις υποβοηθούμενες αναπαραγωγές και προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε πειραματικούς σκοπούς, χαρακτηρίζονται από τον νομοθέτη “κρυοσυντηρημένο υλικό”!!!
Γι’ αυτά, πολύ σωστά η Ιερά Σύνοδος διά της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, είχε διακηρύξει ότι συνιστά μια τέτοια πειραματική προοπτική μη ηθική πράξη που μάλιστα αποτελεί και ύβρη κατά του ανθρωπίνου προσώπου. Τώρα, στην περίπτωση αυτή, που χρησιμοποιούνται ανθρώπινα κύτταρα γιατί να είναι διαφορετικά τα κριτήρια και για την Ι. Σύνοδο να μην είναι ηθικά επιλήψιμη η χρήση τους στα εμβόλια κατά του κορονοϊού;
Περισσότερα και πολύ εύστοχα και θεολογικά τεκμηριωμένα μπορεί κανείς να διαβάσει στην παραπάνω μνημονευθείσα 2η επιστολή του π. Στυλιανού Καρπαθίου.
Θυμίζουμε, τέλος, την απόφαση της Εκκλησίας μας (lifo.gr, 4/2/2020, 14:47) ότι θεωρεί την “εκούσια έκτρωση ως φόνο και επομένως δεν την αποδέχεται”!
Συνεπώς, είναι ηθικά επιλήψιμη η τεχνολογία αυτή παρασκευής εμβολίων που χρησιμοποιεί κύτταρα εκτρωθέντων, δηλαδή φονευθέντων εμβρύων! Προς τι, λοιπόν, ο χαρακτηρισμός του φόνου αυτού ως “θεραπευτική διακοπή κύησης”;