Ειδικού συνεργάτου της Π.Ε.Γ
Ο ΑΚΡΑΙΟΣ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΞΑΝΑΧΤΥΠΑ:
«DIMMU BORGIR»
Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2003 στο Μύλο-Αποθήκη Stage Θεσσαλονίκη και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2003 στο Ρόδον- Αθήνα θα μας επισκεφτούν «οι μαύρες ψυχές των Νορβηγών Dimmu Borgir1». Οι Dimmu Borgir υπάρχουν από το 1993 και θεωρούνται σύμφωνα με τις πωλήσεις δίσκων τους ένα από τα πιο εμπορικά και επιτυχημένα black metal σχήματα2. Οι Νορβηγοί ήταν οι μεγάλοι νικητές στα Grammy Awards της πατρίδας τους και συγκεκριμένα, στην κυκλοφορία για το καλύτερο metal συγκρότημα3.
Ποια στοιχεία προσδιορίζουν το είδος της black metal μουσικής;
Μας αναφέρει ο κιθαρίστας, συνθέτης και συνστιχουργός των D.M. ο Silenoz ‘‘γρήγορα riffs, ακραία φωνητικά και σκοτεινή ατμόσφαιρα4″. “Το νέο album (Spiritual Black Dimensions) είναι πιο σκληρό, θορυβώδες και πιο διεστραμμένο… τα μελωδικά σημεία έχουν γίνει πιο μελωδικά και τα brutal ξεσπάσματα5 έχουν γίνει ακόμα πιο σκληρά. Ο ήχος των synths είναι πολύ πιο σκοτεινός, εφιαλτικός και μυστικοπαθής6”. ‘‘Το black metal ΔΕΝ είναι μουσική, είναι ιδεολογία που εκφράζεται μέσα από δαιμονικούς ήχους και θορύβους. Στο black metal δεν υπάρχει το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης, του αντιλόγου και της ελεύθερης αντίληψης δεν υπάρχουν χρυσές τομές και μέσες λύσεις η ακρότητα και μονολιθικότητα των αντιλήψεων είναι το δόγμα που μας διέπει”7.
Πως προέκυψε η ονομασία τους Dimmu Borgir.
«Το όνομα προέκυψε από την παλιά γλώσσα των Ισλανδών και σημαίνει ‘‘Σκοτεινά Φρούρια”. Πρόκειται για ένα υπαρκτό μέρος, όπου σύμφωνα με ένα μύθο, στη συγκεκριμένη τοποθεσία εξαφανίζονται άνθρωποι με την αιτιολογία ότι αποτελεί μία από τις πύλες της κολάσεως. Διαλέξαμε το συγκεκριμένο όνομα γιατί το βρήκαμε ακραίο, ενδιαφέρον και πρωτότυπο. Πιστεύω ότι κάναμε καλή επιλογή»8 μας αναφέρει ο Silenoz.
Ταινίες
Πως προσλαμβάνονται οι ταινίες και πως αξιολογούνται από την προβληματική ψυχοπαθολογική κατάσταση των μελών του σχήματος; Ο τραγουδιστής τους Stian ‘‘Shagrath” Thoresen μας λέει: «Είμαστε θαυμαστές των ‘‘Killer movies” (ταινίες με δολοφόνους) με κυριότερη το ‘‘Hellraiser”9. Έχουμε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια ένα κτήνος που ονομάζεται Dimmu Borgir. Όσο πάει γίνεται δυνατότερο. Τίποτα δεν μπορεί να το σταματήσει»10. Και αλλού «Το όνομα Shagrath είναι ψευδώνυμο και προέρχεται από την ταινία (Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών) του Τ.Ρ. Τόλκιν και είναι το όνομα ενός ‘‘Όρκ“11. Ο Shagrath σημειώνει ότι είναι γοητευμένος από την τριλογία αλλά και από όλα τα έργα του Τόλκιν»12. «Ένοιωθα μια έλξη από 34 ετών, γι’ αυτά που οι άλλοι θεωρούσαν σκοτεινά και απαγορευμένα. Είναι μάλλον φυσικό δεν μπορώ να εξηγήσω, όταν βλέπω μια ταινία, για παράδειγμα, ταυτίζομαι με τα σκοτεινά, μοχθηρά στοιχεία. Άλλωστε γι’ αυτό το λόγο παίζω και black metal. Είναι μια φυσική έκφραση του εαυτού μου»13.
Στίχοι Εξώφυλλα
Οι στίχοι, τα εξώφυλλα των δίσκων τους και το ύφος – ήθος της μουσικής ως μία πολύ καλά οργανωμένη και σχεδιασμένη προσπάθεια προωθήσεως του Σατανισμού και ως μία γρήγορη και αποτελεσματική μέθοδος επηρεασμού, επιβολής, διαμόρφωσης και σταδιακής μεταβολής της γνώμης και του φρονήματος των ανυποψίαστων ως επί των πλείστων νεαρών οπαδών στο χώρο του νεοσατανισμού.
Στο 2° album τους (Stormblast) υπάρχει τραγούδι που αναφέρει «svarke kristne, doe Inatt» (Νορβηγικά)=«Αδύναμοι χριστιανοί, πεθάνετε τη νύχτα»14.
Το 3° album ονομάζεται «Devil’ s Path» (=Moνoπάτι του Διαβόλου) {1996}.
Το 4° album ονομάζεται «Enthrone darkness triumphant» (=Ενθρονίζω το Σκότος θριαμβευτικά) {1997} και το οποίο είναι ένα δολοφονικό album όπως μας το περιγράφει ο τραγουδιστής τους15.
Το 5° album ονομάζεται «Godless Savage Garden» {1998}.
Το 6° album ονομάζεται «Spiritual Black Dimensions» (=Πνευματικά Μαύρα Μεγέθη) {1999}.
Ο Silenoz (κιθαρίστας) μας αποκαλύπτει: «αυτό το album σε σημεία είναι πιο επιθετικό από το 4ο … Το εξώφυλλο του δίσκου παρουσιάζει την εικόνα ενός κοριτσιού-αγγέλου δεμένου σε ένα σταυρό με καλυμμένα τα μάτια του, και αυτό δείχνει πόσο τυφλοί είναι η θέλουν να είναι οι άνθρωποι απέναντι στην κοπαδοποίησή τους από την οποιαδήποτε θρησκεία. Αυτό βέβαια ισχύει και στον χριστιανισμό που συμβολίζεται στην προκειμένη περίπτωση με τον σταυρό16. ‘Spiritual Black Dimensions” είναι ένας τίτλος αρκετά αντιπροσωπευτικός που θέλει να πει πως μέσα σου έχεις μια σκοτεινή, αλλά παντοδύναμη πλευρά που για να τη βγάλεις προς τα έξω πρέπει πρώτα να την εξερευνήσεις, να αποκτήσεις τη γνώση και τη σοφία, αλλιώς μπορεί να στραφεί εναντίον σου. Το εξώφυλλο έχει να κάνει με το πως όλοι όσοι ακολουθούν τις θρησκείες, οποιεσδήποτε και αν είναι αυτές, είναι τυφλοί καθώς νομίζουν πως ακολουθώντας κάποιους κανόνες μπορούν να σώσουν την ψυχή τους. Γι’ αυτό και τα μάτια είναι δεμένα και υπάρχει το κολάρο με την αλυσίδα. Ο σταυρός πίσω δεν εκπροσωπεί μονάχα το χριστιανισμό άλλα όλες τις θρησκείες»17.
Το 7 album ονομάζεται «Puritanical Euphoric Misanthropy» {2000}. «Το στιχουργικό concept18 βασίζεται στην μισανθρωπία όπως λέει και ο τίτλος. Όχι όμως σαν μία αποκλειστική βράβευση αυτής, αλλά περισσότερο σαν ένα μήνυμα προς τους ανθρώπους. Μία προτροπή στο να μην ακολουθούν τις μάζες, να ξυπνήσουν και να καταλάβουν πως πρέπει να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο. Όχι το δρόμο που φτιάχνουν οι αρχηγοί τους γι αυτούς να είναι ο δικός τους θεός… το δικό μας μήνυμα είναι πως πρέπει να ζει κανείς τη ζωή του στα άκρα… »19 (Shagrath).
ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΤΟΥΣ: «Η βάση των στίχων μας βρίσκεται κυρίως στα όνειρα που συνήθως έχουμε. Οι στίχοι που έγραψα π.χ για το ‘‘Architecture of a Genocide Nature” βασίζονται σε ένα όνειρο που είδα. Εκεί υπήρχε μία ανώτερη δύναμη η οποία ζωγράφιζε ένα τοπίο που ουσιαστικά ήταν η γη… είναι λίγο δύσκολο να το εξηγήσω. Έχει να κάνει αρκετά με την αυτοκαταστροφική φύση του άνθρωπου. Το πιο αλλόκοτο είναι να ξυπνάω στη μέση της νύχτας και να γράφω»20 (Shagrath).
Το 8° album ονομάζεται ‘‘Death Cult Armageddon” {2003}. «Το ‘‘Death Cult Armageddon” είναι ένας ενδεικτικός τίτλος για το πως εμείς οι άνθρωποι αυτοκαταστρεφόμαστε, κατευθυνόμενοι προς το τέλος των πάντων»21 (Silenoz). «Ο τίτλος αντιπροσωπεύει το σύνολο των στίχων, οι οποίοι είναι βασισμένοι στο χάος και την καταστροφή. Είναι ιδιαίτερα αντιθρησκευτικοί και σε ορισμένα σημεία θα έλεγα μιλιταριστικοί. Η Αποκάλυψη ερμηνεύεται ως η καταρράκωση και πτώση του ανθρώπινου είδους, η αυτοκαταστροφή, η ηλιθιότητα που το διακατέχει… Στο εξώφυλλο παριστάνεται ο τροχός του Αρμαγεδδώνα»22 (Shagrath). «Το εξώφυλλο αντιπροσωπεύει τον τροχό του Αρμαγεδδώνα, κάτι σαν φαύλο κύκλο. Μια καλή περιγραφή για το πως εμείς οι άνθρωποι καταστρέφουμε τους εαυτούς μας και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι γι αυτό. Η ανθρωπότητα είναι καλή στο να δημιουργεί, άλλα ακόμα καλύτερη στο να καταστρέφει. Επιπλέον, οπτικά, δείχνει το πως νοιώθουμε ότι οδηγείται η ανθρωπότητα στο τέλος του χρόνου»23 (Silenoz).
Οι αντιλήψεις τους για την αξία κάθε ανθρώπου.
«Είμαι εκ γενετής μισάνθρωπος με την αυστηρή έννοια του όρου.
-Πως προσδιορίζεις τον όρο αυτό;
-Ξεκάθαρα. Μισώ τους πάντες γύρω μου.
-Ακόμα και τους συναδέλφους σου στην μπάντα;
-Όχι, εννοώ όλα αυτά τα χριστιανικά πρόβατα που υπάρχουν εκεί έξω.
-Και πως μπορείς να είσαι πουριτανός, αυστηρός, μούργος δηλαδή, και την ίδια στιγμή σε κατάσταση ευφορίας;
-Μπορώ, γιατί το να είμαι έτσι είναι κάτι που με ικανοποιεί, με “φτιάχνει”, άρα είμαι μια χαρά με τον εαυτό μου. Όταν τα πας καλά με τον εαυτό σου, τότε πάνε όλα μια χαρά για σένα, έτσι είσαι σε κατάσταση ευφορίας. Όλοι οι άλλοι πάνε να γ….. »24 (Shagrath).
-«Τι θα έκανες αν ήσουν Θεός ή Διάβολος για μια ημέρα; Απάντηση: Θα έριχνα μια τεράστια ατομική βόμβα στον πλανήτη και θα τον κατέστρεφα, χά χά μεγάλη έκπληξη»25 (Shagrath).
Σατανισμός
«Οι στίχοι είναι πιο “σοφιστικέ”, πιο “πνευματικοί”, αλλά είναι πάντα σατανιστικοί όπως επιδιώκουμε… το πάθος μας για το σκότος και την μαύρη πλευρά του ανθρώπινου υποσυνείδητου, λειτουργεί ως μία κόκκινη γραμμή σε όλους τους στίχους μας.
Είναι σαν μια αναζήτηση της αυτοεπανάστασης, του ξυπνήματος του θηρίου που έχει ό καθένας μέσα του. Το evil image που μας διακρίνει έχει να κάνει με την ευφυΐα, τη δυνατότητα να σκέφτεσαι για τον εαυτό σου, να κάνεις ό,τι θέλεις, να είσαι κυνικός.
-Ήσασταν χωμένοι σε τίποτα αιρέσεις και σέκτες;
Δεν είμαστε μέλη σε καμία σχετική οργάνωση αν και μερικά χρόνια πριν ήμουν ανακατεμένος και ψαχνόμουν με τον πνευματισμό. Εκεί έβγαλα το συμπέρασμα πως υπάρχουν δυνάμεις πέρα από κάθε φαντασία. Δεν είμαστε μόνοι. Ποτέ δεν ήμασταν»26 (Silenoz). ΕΡΩΤΗΣΗ: Η ελευθερία στοιχίζει όμως. Ο σκεπτόμενος άνθρωπος συνήθως καταλήγει στο περιθώριο, όπως ο σατανάς κατέληξε έξω από τον Παράδεισο σύμφωνα με την εβραική μυθολογία.
Απάντηση: «Ορίστε το είπες μόνος σου. Αυτό είναι το ηθικό δίδαγμα του χριστιανισμού. Όποιος είναι διαφορετικός παίρνει πόδι. Ας είναι, όμως. Σαν σατανιστής το έχω συνειδητοποιήσει αυτό και δέχομαι τις συνέπειες. Ο σατανισμός δεν είναι θρησκεία, είναι μια ιδεολογία που βασίζεται στην ελευθερία της βούλησης»27 (Shagrath). «Για μένα, ο σατανάς είναι μία έκφραση του κακού. Θεωρώ τον εαυτό μου σατανιστή, αλλά αρκετά διαφορετικό από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Δεν ανήκω και ούτε θέλω σε κάποια θρησκευτική οργάνωση. Βασικά πράττω ό,τι θέλω. Δεν θεωρώ το σατανά ένα κερασφόρο ον, περισσότερο τον βλέπω σαν σύμβολο του κακού.
-Πως θα χαρακτήριζες το κακό, λοιπόν;
-Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι. Έχει πολλές διαστάσεις και πιστεύω ότι είναι πολύ προσωπικό. Πάντα μ έλκυε η σκοτεινή πλευρά της ζωής. Είναι μια φυσική εξέλιξη για μένα»28 (Shagrath).
Ναρκωτικά
Ο Astennu (κιθαρίστας των D. B.) είχε χοντρά προβλήματα με τα ναρκωτικά και διώχτηκε από την μπάντα29.
Σατανιστικά Σύμβολα
Evilsign: Ο γνωστός χαιρετισμός διπλώνοντας τα δύο μεσαία δάχτυλα με τον αντίχειρα και εκτείνοντας τα δύο ακριανά. Ο χαιρετισμός αυτός συναντάται σε όλα τα είδη της metal μουσικής και βέβαια ως σήμα κατατεθέν στο χώρο της thrash, death, black, gothic σκηνής. Προέρχεται από τον χώρο του παγανισμού των Κελτών και το καθιέρωσε στο metal ανανοηματοδοτώντας το πλέον ως ομολογία ατό σατανά (=«obey the devil») ο Ronnie James Dio (τραγουδιστής και των Black Sabbath) στο metal30.
Αντεστραμμένη πεντάλφα: Τη χρησιμοποιούν συνεχώς και ειναι σύμβολο σατανιστικής λατρείας. Οι δύο άκρες στην κορυφή συμβολίζουν τον σατανά ως Θεό31.
Ανάποδος Σταυρός: Τον χρησιμοποιούν συχνά32 και είναι σύμβολο χλευασμού και άρνησης του χριστιανικού Σταυρού. «Οι Νορβηγοί black metal superstars Dimmu Borgir θα κυκλοφορήσουν ένα DVD που ονομάζεται World Misantropia33. Η DVD κυκλοφορία αυτή θα βρίσκεται μέσα σε μια πολυτελέστατη συσκευασία (σκληρό slipcase, από όπου βγαίνει ένα πανέμορφο digipack που όταν ξεδιπλωθεί, έχει σχήμα ανάποδου σταυρού!… »34.
Wristband: Τα κλασσικά πετσιά, περικάρπια όχι μόνο στα χέρια αλλά και στα πόδια γεμάτα ειδικά καρφιά. Σύμβολο δήθεν δύναμης αλλά και σύμβολο αφοσίωσης, πίστης και λατρείας στο metal.
Corpse-paint: Το σήμα κατατεθέν του λόγω σχήματος. Βάφονται και μακιγιάρονται στις συναυλίες και τις φωτογραφίσεις τους (για τα περιοδικά) άσπροι σαν τα πτώματα (αυτός ο τρόπος εμφανίσεως των συγκροτημάτων στη σκηνή επιλέγεται από μερικά group της death metal, gothic σκηνής, αλλά πολύ περισσότερο στην black metal σκηνή). Η συγκεκριμένη μπάντα πρωτοτυπεί και στο γεγονός ότι εκτός από το corpse-paint εμφανίζονται στη σκηνή, ορισμένα μέλη και με αίματα με τα οποία είναι βαμμένα το πρόσωπο και τα ρούχα τους (Metal Hammer τ. 170, 2/1999).
Συναυλίες
«Τα συναισθήματα που δημιουργούνται από ένα black metal live είναι ισοπεδωτικά για το κοινό, αλλά και για το group. Νοιώθεις να ξεσπάς πάνω στο κοινό όλη σου τη μανία και αυτό αντί να φοβηθεί και να υποχωρήσει σου αποστέλλει τεράστια κύματα ενέργειας για να συνεχίσεις να το σφυροκοπάς με ήχους, φωνές, riffs. Αυτή η διαρκής μετάδοση και ανταλλαγή ενέργειας είναι μοναδική, σε βαθμό που καταντάει εθιστική»36 (Silenoz).
Στο Λονδίνο 30 Απριλίου 1999 ο τρόπος με τον οποίο έκλεισαν τη συναυλία τους, «αποτέλεσε απειλή για την ψυχοσωματική υγεία των οπαδών με το πάθος που εκτελέστηκε, σημειώνει ανταποκριτής και αρθρογράφος περιοδικού του είδους που παραβρέθηκε εκείr για να καλύψει το γεγονός.
Η ειλικρίνεια των στίχων και του image τους
Οι στίχοι είναι απλώς κάποιες διατυπωμένες, σκόρπιες, αυστηρά ‘‘προσωπικές” σκέψεις και λειτουργούν ως μια καλά οργανωμένη, ύπουλη, πονηρή και επιτυχημένη μέθοδος που μέσω της μουσικής ατμοσφαιρικής υπόκρουσης επιδιώκεται να προβληθούν και έμμεσα να επιβληθούν οι αρρωστημένες, εγκληματικές, γεμάτες σύγχυση πεποιθήσεις τους; Με άλλα λόγια μήπως όλα αυτά που κάνουν και κυρίως οι στίχοι που χρησιμοποιούν έχουν μόνο Εμπορική αξία όπως υποστηρίζουν κάποιοι οπαδοί τους ή μήπως έχουν κάποια βαθύτερη αξία για αυτούς οι στίχοι και θέλουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο να μας τους μεταδώσουν; Ο Shagrath μας απαντάει: «Αν δεν βίωνα τους στίχους, δε θα τους τραγουδούσα. Όλοι εκπροσωπούν τις αξίες μας σαν άτομα, αξίες που έχουν να κάνουν με την απόλυτη αυτοδυναμία του ανθρώπου, της επιβολής του στο περιβάλλον του, δηλαδή της πλήρης απομάκρυνσης του από το κοπάδι. Τα χριστιανικά ήθη έχουν εκπαιδεύσει τον άνθρωπο στο να υπακούει, να ανέχεται, να συμβιβάζεται, να υπομένει και να φοβάται. Φτύνουμε στο πρόσωπο αυτή τη θρησκεία, τους μεσσίες της, τους εκπροσώπους της και όσους ηλίθιους την ακολουθούν. Ο μόνος αληθινός μεσσίας που υπάρχει είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος»38. Όσο για το image (το corpse-paint) μας λέει ο Silenoz: «όλα είναι πραγματικά. Δεν μπορούμε να κάνουμε το ένα πράμα χωρίς το άλλο. Είναι κάτι παραπάνω από ένα image. Είναι μία άποψη ζωής για κάθε μέλος του συγκροτήματος. Πάντα μας άρεσε να έχουμε όσο πιο ακραίο ύφος για τη μουσική μας. Είναι μέσα στο αίμα και στο μυαλό μας να εκφράζουμε τους εαυτούς μας με αυτόν τον τρόπο»39.
Η θέση της Πολιτείας
Μας αποκαλύπτει ο Shagrath «Το εξώφυλλο του «Puritanical Eurhoric Misanthrop» (2000) είναι πολύ πιο ακραίο και πρόστυχο, με αποτέλεσμα να λογοκριθεί και να απαγορευτεί η πρωτότυπη κυκλοφορία του»40. Στη Νορβηγία, στη χώρα τους (Η οποία αποτελεί ένα από τα τέσσερα προπύργια της black metal σκηνής παγκοσμίως) αντιμετωπίζεται από την πολιτεία το black metal ως κατακριτέο, επικίνδυνο και επιβλαβές είδος μουσικής. Ένας από τους σημαντικούς λόγους που κράτησε αυτή τη στάση η πολιτεία είναι τα νωπά, πρόσφατα γεγονότα που απασχόλησαν τις αρχές της Νορβηγίας (στις αρχές της δεκαετίας του ’90) όπου συνέβησαν σειρά εμπρησμών χριστιανικών εκκλησιών και δολοφονίες (Mayhem) άλλων πολλών καταστροφών από τα εγχώρια black metal σχήματα. «Εδώ δεν μπορούμε να μιλούμε γενικά για εγκληματικές πράξεις με τη συνήθη έννοια, αλλά για εγκληματικό δόγμα, για εγκληματικές “λατρευτικές” πρακτικές που οδηγούν στα τελετουργικά εγκλήματα»41. «…Πρέπει να αντιληφθούμε πως ο όρος θρησκεία δεν είναι πάντοτε θετικός. Δεν θέλουν όλες οι θρησκείες το καλό. Υπάρχουν και θρησκείες με αντεστραμμένη ηθική, υπάρχουν και καταστροφικές θρησκείες και λατρείες»42. Άραγε θα υπάρξει μια ανάλογη ευαισθητοποίηση από την Πολιτεία πρώτα να ενημερωθεί υπεύθυνα για το πρόβλημα από τις αρμόδιες Ενώσεις Γονέων σε συνεργασία και με την Ορθόδοξη Εκκλησία και ύστερα να ενημερώσει και να προστατεύσει τους νέους και ιδιαίτερα τους μαθητές στα σχολεία για να μην αποτελέσουν τα αυριανά θύματα στα δυσδιάκριτα πλοκάμια (και παγίδες) των καταστροφικών λατρειών;
Μορφές Νεοσατανισμού
Όταν κάνουμε σήμερα λόγο για νεοσατανισμό δεν εννοούμε κάτι το ενιαίο. Υπάρχουν τρείς κυρίως τάσεις:
– α. Ο Aποκρυφιστικός σατανισμός,
– β. Ο Ορθολογιστικός σατανισμός,
– γ. Ο Εωσφορισμός
με αρκετά παρακλάδια κάθε τάση. Οι Dimmu Borgir εντάσσονται περισσότερο στην κίνηση του ορθολογιστικού σατανισμού και της τάσεως του Σατανισμού της Διαμαρτυρίας. Οι σατανιστικές ομάδες, στις πιο πολλές μορφές τους χρησιμοποιούν τον σατανά ως σύμβολο για την απόλαυση και τη χαρά της ζωής, προσκολλά τα θύματα στη σατανιστική κίνηση (σ. 105, 106). Ο ορθολογιστικός σατανισμός θεωρεί τον σατανά ως ένα σύμβολο. Στο Σατανισμό της Διαμαρτυρίας η διαμαρτυρία δε στρέφεται μόνο εναντίον κάθε είδους αυθεντίας, αλλά και εναντίον κάθε είδους υπαγορευμένης συμπεριφοράς από οποιαδήποτε αυθεντία έξω από το ‘‘Εγώ”.
Ο σατανισμός αυτός δε στρέφεται απλώς εναντίον κάθε γήινης αυθεντίας αλλά και εναντίον του Θεού.
Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε τους κινδύνους που περικλείει μια απολυταρχική και τυραννική στάση των γονέων απέναντι στα παιδιά με θρησκευτικό κάλυμμα. Σ’ αυτή την περίπτωση μεταφέρεται στο παιδί η εικόνα του Θεού – τυράννου που θεωρείται ότι νομιμοποιεί την απολυταρχική συμπεριφορά του γονιού και αποτελεί την πηγή όλων των καταπιέσεων. Πρέπει να παρατηρήσουμε ότι ο ‘‘Θεός”, εναντίον του οποίου στρέφεται ο σατανισμός της διαμαρτυρίας, δεν ταυτίζεται με τον αληθινό Θεό, ο οποίος είναι αγάπη και ελευθερία. Πρόκειται για ένα είδωλο. Ο αληθινός Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο σύμφωνα με τη δική του εικόνα και γι’ αυτό το λόγο ο άνθρωπος είναι από τη φύση του αγάπη και ελευθερία. Αυτή είναι μία θετική εικόνα του Θεού, η οποία πρέπει να τονίζεται. Αν η εικόνα αυτή διαστρεβλωθεί, τότε θα κατασκευαστεί ο ψεύτικος εκείνος θεός, τον οποίο μάχεται ο σατανισμός της διαμαρτυρίας. Ο χριστιανός δε λατρεύει έναν τέτοιο Θεό – τύραννο, αλλά τον Τριαδικό θεό, που είναι κοινωνία προσώπων, δηλαδή αγάπη και απαντά ελεύθερα με την δική του αγάπη στην αγάπη του Θεου»43 (σ. 71-72).
Μετά τη συναυλία
Μας αποκαλύπτει συντάκτης (ανταποκριτής από τη συναυλία) ανάλογου περιοδικού «Ρε παιδιά, τι πόλεμος ήταν αυτός που έγινε στο live DIMMU BOR-GIR; Καιρό είχα να δω κεφάλια ανοιγμένα, παλικάρια να τα βγάζουν σηκωτά και τέτοια πράγματα. Φαίνεται ότι ξεχνάμε πως όταν πάμε σε μια συναυλία, βασικός στόχος μας είναι η διασκέδαση και η ψυχαγωγία (; !) μας. Δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε αν θα γυρίσουμε αρτιμελείς στα σπίτια μας!!! Δυστυχώς, κάποιοι πρέπει να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους και να είναι πιο ήρεμοι στις εκδηλώσεις θαυμασμού τους, που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή συνανθρώπων τους»44.
1. ‘‘Metal Hammer” No 170 2/1999.
2. ‘‘Metal Hammer” No 203 11/2001.
3. ‘‘Metal Hammer” No 208 4/2002.
4. ‘‘Metal Hammer” No 170 2/1999.
5. Brutal φωνητικά = Η φωνή ακούγεται σαν κάποιον που ξερνάει διαρκώς, βρυχάται σαν γουρούνι και η μορφή του προσώπου του έχει ολοκληρωτικά αλλοιωθεί από το μίσος και τη κακία που θέλει να εκπέμψει σε οτιδήποτε είναι απεναντί του.
6. ‘‘Metal Invader” No 30 4/1999.
7. ‘‘The Forest” No 04 10/2000.
8. ‘‘Metal Hammer” No 170 2/1999.
9. ‘‘Metal Hammer” No 195 3/2001.
10. ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
11. Τι είναι τα ‘Όρκ” σύμφωνα με τον Τόλκιν; Ήταν Ξωτικά κάποτε που πιάστηκαν από τις Σκοτεινές Δυνάμεις βασανίστηκαν και ακρωτηριάστηκαν. Μία ρημαγμένη και τρομερή μορφή ζωής. Και τώρα τελειοποιημένη. Οι ‘‘ Όρκ” έχοντας γίνει άβουλα, ανελεύθερα, πειθήνια όντα, ως καλοκουρδισμένα ρομποτάκια υπακούουν απόλυτα στον Κακό Μάγο χωρίς άλλη δυνατότητα επιλογής. Και ο κακός Μάγος (Σαρουμάν) τους ξεσηκώνει και τους εξαγριώνει διατάσσοντάς τους ως εξής: ‘‘Κυνηγήστε τους (τους ‘‘καλούς” ήρωες της τριλογίας). Μη σταματάτε αν δεν τους βρείτε. Δεν ξέρετε τον πόνο. Δεν ξέρετε τον φόβο. Θα γευθείτε ανθρώπινη σάρκα” (κανίβαλοι).
12. ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
13. ‘‘Metal Hammer” No 225 9/2003.
14. ‘‘Metal Hammer” No 195 3/2001.
15. ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
16. ‘‘Metal Hammer” No 170 2/1999.
17. ‘‘Metal Invader” No 30 4/1999.
18. concept = Ενιαία θεματολογία του δίσκου.
19. ‘‘Metal Hammer” No 195 3/2001.
20. ‘‘Metal Hammer” No 195 3/2001.
21 ‘‘Rock On” No 06 9/2003.
22 ‘‘Metal Hammer” No 225 9/2003.
23 ‘‘Rock On” No 06 9/2003.
24 ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
25 ‘‘Metal Hammer” No 225 9/2003.
26. ‘‘Metal Invader” No 30 4/1999.
27. ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
28. ‘‘Metal Hammer” No 225 9/2003.
29. ‘‘Metal Hammer” No 192 12/2000.
30. ‘‘Metal Hammer” No 200 8/2001.
31. «Νεοσατανισμός, Ορθόδοξη θεώρηση και αντιμετώπιση» {1996}, σ. 102.
32. ‘‘Metal Hammer” No 225 9/2003, σ. 28.
33. ‘‘Metal Hammer” No 204 12/2001, σ. 15.
34. ‘‘Metal Hammer” No 213 9/2002, o. 115.
35. Κλασσικό δείγμα αποκτήνωσης και εθισμού. Εδώ έχει κατ’ ακρίβεια εφαρμογή το του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά: «Νους αποστάς του θεού ή κτηνώδης ή δαιμονιώδης γίνεται».
36. ‘‘Metal Hammer” No 170 2/1999.
37. ‘‘Metal Hammer” No 174 6/1999.
38. ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
39. ‘‘Rock On” No 06 9/2003.
40. ‘‘Metal Invader” No 54 4/2001.
41. «Εγκληματικό Δόγμα», {1995}, π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος, σ. 48.
42. «Εγκληματικό Δόγμα», {1995}, π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος, σ. 48.
43.«Νεοσατανισμός, Ορθόδοξη θεώρηση και αντιμετώπιση», {1996}, Εκδόσεις «Διάλογος», (Π.Ε.Γ.) π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος.
44. ‘‘Rock On” 10/2003, τ. 07, σ. 98.
Από το ΔΙΑΛΟΓΟ τεύχος 33