ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ  ΔΟΓΜΑΤΑ 

Σωτηριολογικό Α'

π. Στέφανος  Στεφόπουλος

 

Η σωτηριολογική διδασκαλία της Εκκλησίας μας εξετάζει την υπό του Ιησού Χριστού σωτηρία όλου του ανθρωπίνου γένους, όπως λέγεται «εξ’ αντικειμένου», και την «εξ’ υποκειμένου» αποδοχή (προσοικείωση) και συνεργασία του κάθε ανθρώπου. Σωτηρία σημαίνει την απαλλαγή του ανθρώπου από το προπατορικό αμάρτημα και όλων των συνεπειών αυτού και την επιστροφή του στην αρχική μακαριότητα και δόξα.

 

π. Στέφανος Στεφόπουλος


 

   Τα ορθόδοξα δόγματα δεν είναι τίποτα άλλο παρά οι αλήθειες της πίστεώς μας οι οποίες μας αποκαλύφθηκαν από την Αγία Τριάδα, διδάσκονται από την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση και φυλάσσονται μέσα στην Εκκλησία η οποία έχει καθήκον να τις διδάξει στο ορθόδοξο πλήρωμα. Τα δόγματα περιχαρακώνουν την αλήθεια και προστατεύουν τους ορθοδόξους από τις πλάνες των αιρετικών. Έχουν για το λόγο αυτό υποχρεωτικό χαρακτήρα που σημαίνει ότι κάθε βαπτισμένος στο όνομα της Αγίας Τριάδος χριστιανός ορθόδοξος που θέλει να αποτελεί ζωντανό μέλος της Εκκλησίας είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει το περιεχόμενο των ορθοδόξων δογμάτων και να τα δέχεται ανεπιφύλακτα ως απολύτως αληθή και ως έχοντα απόλυτο κύρος και αυθεντία.

 

ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

    Στην ιστορία της Χριστιανικής τέχνης, έγινε ευρύτατη χρήση των διαφόρων συμβόλων. Περί των συμβολισμών αυτών γράφουν στα έργα τους οι αρχαίοι εκκλησιαστικοί συγγραφείς Τερτυλλιανός και Κλήμης Αλεξανδρείας. Ο Τερτυλλιανός πρώτος αναφέρει τη χρήση της παραστάσεως του καλού Ποιμένος, ενώ ο Κλήμης υποδεικνύει ότι τα καταλληλότερα συμβολικά χαράγματα στις σφραγίδες και τα δαχτυλίδια των Χριστιανών ήταν το ψάρι, το πλοίο, η λύρα και η άγκυρα. Ποικίλα σύμβολα ακόμη και σήμερα χρησιμοποιούνται για να διακοσμήσουν εικονοστάσια, άμβωνες, δεσποτικά, καθίσματα, άμφια, ιερά σκεύη, δάπεδα κ.α. Μερικά από αυτά είναι : το Α και Ω, η άγκυρα, η άμπελος, τα άνθη, ο ιχθύς, ο λέων, τα πτηνά και βεβαίως πάνω από όλα το μεγαλύτερο και ισχυρότερο σύμβολο της Εκκλησίας μας, ο Τίμιος Σταυρός.

 

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ;

 

Ποια διαφορά έχει το είδωλο από την εικόνα;

  Η βασική διαφορά του ειδώλου από την εικόναέγκειται σ' αυτό που υπογραμμίζει ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ότι η εικόνα είναι «ομοίωση» με το υπαρκτό,ενώ το είδωλο είναι «ομοίωση» με το ανύπαρκτο. 

"ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ"

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

     Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, εἶναι σέ ὅλους μας γνωστή ἡ κατάσταση μέ τίς διάφορες αἱρετικές (χριστιανικές καί μή) ὁμᾶδες καί παραθρησκευτικές ὀργανώσεις ὅσο δέ καί μέ τίς ποικίλες καταστροφικές λατρεῖες. Στήν πατρίδα μας, δυστυχῶς, πολλές ἀπό αὐτές τις ὁμᾶδες δραστηριοποιοῦνται καί στήν κυριολεξία καταστρέφουν σώματα, ψυχές, ὑπολήψεις, περιουσίες, οἰκογένειες, ἐπιχειρήσεις κ.ἄ. χωρίς ποτέ νά ἐμποδίζονται ἀπό κανέναν. Μερικές ἀπό αὐτές, μάλιστα, ἐπιβουλεύονται καί τό ἔθνος μας καί τίς ἀρχές του, τούς νόμους του, τίς παραδόσεις του καί αὐτά ἀκόμη τά σύμβολά του(σημαία, σταυρός, ἐθνικός ὕμνος, στρατός, ἐκκλησία, πίστις, ἤθη καί ἔθιμα). Τέτοιες ὁμᾶδες εἶναι οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, οἱ Σαηεντολόγοι, οἱ ἄρτι ἀφιχθέντες Νεοειδωλολάτρες ἤ Ἀρχαιολάτρες, οἱ αὐτοαποκαλούμενοι ὡς Ὀρθόδοξοι τῆς Ἐκκλησίας τῆς "Μακεδονίας" καί πολλοί ἄλλοι.