«Ο καθείς την μύξα του για βούτυρο την έχει»
παροιμία


Κανάλια τηλεοπτικά κλείνουν, ξανανοίγουν, καινούργια εμφανίζονται και το μόνο που δεν αλλάζει, είναι τα σκύβαλα της δημοσιογραφίας. Κλείνει ο σταθμός, υποθέτεις ότι γλιτώσαμε από έναν βάτραχο της παραπληροφόρησης και , αίφνης, ξετρυπώθηκε, τον αντικρίζεις να καμαρώνει κάποια ημέρα ως παρουσιαστής ενημερωτικής εκπομπής. Και παραμένει ο ίδιος, η κόπρος του Αυγεία επανήλθε. Ο αυλοκόλακας γελωτοποιός στη θέση του. Η ημιμαθής αναξιοπρέπεια στο πόστο της. (Αναρωτιόταν ο Ιγνάσιο Ραμονέ δημοσιογράφος και πανεπιστημιακός στο περισπούδαστο βιβλίο του «Η τυραννία των ΜΜΕ», σελίδα 84: «Για ποιο λόγο κατέρρευσε η ευγενής αντίληψη για την δημοσιογραφία; Πώς περάσαμε από ένα είδος εξύμνησης του δημοσιογράφου, του ήρωα της σύγχρονης κοινωνίας στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στη σημερινή κατάσταση όπου, έχοντας γίνει το “νέο τσοπανόσκυλο”, κατέχει την πρώτη θέση στην κλίμακα της ντροπής;).

Τώρα με την απάτη του «μένουμε σπίτι» επιστρατεύτηκαν τα «λαμπερά» όργανα της προπαγάνδας. Στις μεγάλες τρικυμίες ξεβράζονται τα κονσερβοκούτια και τα σκουπίδια. Ο λαός έπρεπε να τρομοκρατηθεί, να καθηλωθεί, να ενοχοποιηθεί. Οι ναοί να κλείσουν χωρίς αντιδράσεις. Ιερείς και πιστοί να απειληθούν. Το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας να ποινικοποιηθεί. Τα παράνομα πρόστιμα να κάμψουν όσους τολμούν. Οι ψυχές να μαυρίσουν ώστε να υποκύψουν. (Και ως γνήσια κακέκτυπα της Ευρώπης βάζουμε πάνω σε μια καρότσα, μια λαϊκή αοιδό να μετριάσει τον πόνο μας. Ψαλμωδίες να μην ακούγονται και καμπάνες μόνο. Ζουρνάδες και νταούλια επιτρέπονται. Τι να πει κανείς; Συνθήκες χειρότερες και από την προηγούμενη γερμανική Κατοχή. Και γι’ αυτές τις βρωμοδουλειές, που δεν τις κάνει ένας έντιμος και σοβαρός άνθρωπος, κλήθηκαν τα συνήθη «ασκιά γιομάτ’ αγέρα», οι θεομπαίχτες της τηλοψίας. Δημοσιογράφοι, ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές. Οι ευφημιστικώς λεγόμενοι διανοούμενοι και καλλιτέχνες, οι ευτελείς δούλοι της εξουσίας. Αυτούς που προσκαλεί, με το αζημίωτο, να εξωραϊσουν τις πονηρίες και τις παλιανθρωπιές της. Οι ίδιες και οι ίδιες θλιβερές ασημαντότητες και αμολούν τις σπουδαιοφανείς τιποτολογίες τους.

Ο Ευαγγελάτος, που απειλούσε περίπου με ανασκολπισμό όσους δεν θα κάνουν, όταν βγει, το εμβόλιο, η κ. CIA και όλο το συνεργείο εγκωμιαστών της κυβέρνησης του «σκάι», που παραδίδουν μαθήματα για το τι σημαίνει «τσοπανόσκυλο» της εξουσίας, o Xατζηνικολάου, που δίκαζε και καταδίκαζε τον μητροπολίτη Κυθήρων με αγενέστατες φωνασκίες και απρεπέστατες, για το ήθος του σεβάσμιου Επισκόπου, τσιρίδες. Ο Καράμερος, ο Καμπουράκης, που ζητούσε την κεφαλή του π. Γεωργίου Σχοινά επί πίνακι, γιατί κοινώνησε κόσμο και όλοι οι ποικιλώνυμοι παρδαλοί και παρδαλές των ελαφρών προγραμμάτων τύπου Λιάγκα, Ελένης, Κούλας, Τούλας και Σούλας που τρομοκρατούσαν και χειραγωγούσαν νυχθημερόν τον λαό. Κι από κοντά ηθοποιοί και τραγουδιστές, με το ύφος του πολυδιαβασμένου, με τον «ήπιο» και «ευπρεπή» σχολιασμό και τις θολοκουλτουριάρικες ανοησίες και παροτρύνσεις τους-άπαντες έχοντας πίσω τους μια βιβλιοθήκη, για να μας πείσουν για την ευρυμάθειά και την σοφία τους. Οι άνθρωποι του πολιτισμού, όπως αρέσκονται να τους αποκαλούν, που δεν βρήκε κανένας τους σχεδόν, να υποστηρίξει την κατασυκοφάντηση της Εκκλησίας και όσων λειτουργών της τίμησαν το πετραχήλι τους.

Βιβλιοθήκες που βλέποντάς τες θυμήθηκα κάτι από την αρχαία γραμματεία. Ο Λουκιανός-σκέτο-ο Σαμοσατεύς, είχε συγγράψει ολόκληρη πραγματεία με τίτλο: «προς τον απαίδευτον και πολλά βιβλία ωνούμενον». Το ρήμα «ωνούμαι» σημαίνει αγοράζω. Από δω τα «ώνια» και τα παντοειδή …ψώνια.

Ο γενναίος Λουκιανός είχε το θάρρος να στιγματίσει τους τότε ρωμαιόδουλους διανοούμενους της εποχής του, τους, κατά Κικέρωνα «Γραικύλους», χαρακτηρίζοντάς τους αγύρτες-«γόητες»-απατεώνες και αερολόγους-«φληνάφους και λήρους»-όργανα τυφλά της εξουσίας διεφθαρμένους, χαμερπείς και γλοιώδεις. Μάλιστα με σκληρότατη γλώσσα στο βιβλίο του «Αλιεύς ή αναβιούντων,» θα γράψει. (Το αφήνω αμετάφραστο). : «Οργιλώτεροι μεν των κυνιδίων όντες, δειλότεροι δε των λαγωών, κολακευτικότεροι των πιθήκων, ασελγέστεροι των όνων, αρπακτικώτεροι των γαλών, φιλονεικότεροι δε των αλεκτρυόνων». (603).

Τα ίδια δεν γινόταν και με τα εγκληματικά μνημόνια, τα οποία θεωρούσαν περίπου ευλογία για την πατρίδα μας. Τα μνημόνια που αποδεκάτισαν την νεολαία μας, στέλνοντας τον ανθό της πατρίδας στα ξένα, βυθίζοντας στην φτώχεια χιλιάδες Έλληνες.

Θυμάμαι κάποιον Ιορδάνη, να μας απειλεί ότι θα πεθάνουμε από την πείνα, την έλλειψη φαρμάκων και βενζίνης αν δεν υποδουλωθούμε στους αμετανόητους καταστροφείς λαών, Γερμανούς. Δεν χάθηκε. Βρήκε βήμα τηλεοπτικό, γιατί, είπαμε, κάτι τέτοιους τους «αξιοποιούν» οι εξουσίες για την εξαπάτηση του λαού.

Στο θέμα της Μακεδονίας, στην μεγαλύτερη προδοσία όλων των αιώνων, τα ίδια. Αυτοί που τώρα λιβανίζουν τον Μητσοτάκη, τότε προσκυνούσαν τον Τσίπρα. Αγνόησαν και συκοφάντησαν τα συλλαλητήρια, υιοθετώντας την κυβερνητική προπαγάνδα περί ετερόκλητου όχλου, τα εκατομμύρια των Ελλήνων πολιτών που βγήκαν αυθόρμητα στους δρόμους και τις πλατείες για όσια και ιερά. (Και μόνο που ονοματίζουν αναίσχυντα τα Σκόπια «Βόρεια Μακεδονία», όλος αυτός ο συρφετός των εξωνημένων προπαγανδιστών θα έπρεπε να διαγραφούν από τους δέκτες μας και αυτοί και τα κανάλια τους).

Τα ίδια στο φλέγον θέμα της λαθροεισβολής. Χρόνια και χρόνια ασύστολη προπαγάνδα και προβολή του βίαιου εποικισμού της πατρίδας από τις ορδές των μωαμεθανών. Και Νόμπελ Ειρήνης και ασυνόδευτα γυναικόπαιδα και πρόσφυγες από χώρες όπως η Αλγερία και το Μαρόκο. Και όποιος τολμούσε να διαφωνήσει «ουαί και αλλοίμονο». Φασίστας, ρατσιστής, χρυσαυγίτης, ναζιστής. Όταν είδαν στο Έβρο τους «πρόσφυγες και τους μετανάστες» να πετούν στις ένοπλες δυνάμεις μας τις δακρυγόνες «κουτσουλιές» των Τούρκων, να υβρίζουν την χώρα μας και ο λαός να αγριεύει, φόρεσαν το προσωπείο του πατριώτη. Μέχρι να πάρουν πάλι εντολές και να γυρίσουν στις κλαψιάρικες, υποκριτικές και εμετικές θρηνωδίες τους. ( Πόσα και πόσα εξυμνητικά σχόλια υπέρ της Τουρκίας και του κρετίνου Ερντογάν δεν ακούγαμε όλα αυτά τα χρόνια από τα δημοσιογραφικά γιουσουφάκια. Για έναν φανατικό τζιχαντιστή πρόκειται, που πέρασε τα νιάτα του σε ισλαμικές σχολές μίσους και περιφρόνησης των Χριστιανών και εξύμνησης του «μεγαλείου» των Τούρκων και του Ισλάμ και τίποτε άλλο. Όπως όλοι οι δικτάτορες της ιστορίας –ο Μουσολίνι για παράδειγμα- θα έχει το τέλος που του αξίζει. Στην αγχόνη με το κεφάλι ανάποδα).

Να κλείσω με αυτό που γράφει ο Ραμονέ στον επίλογο του προαναφερόμενου βιβλίου του: «Κάνουν μεγάλο λάθος οι πολίτες που πιστεύουν πως μπορούν να ενημερώνονται σοβαρά καθισμένοι άνετα στον καναπέ τους». Αυτό μάλλον είναι εξημέρωση και όχι ενημέρωση…

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς

Μεγάλη λύπη και προβληματισμό μας έφερε η δοκιμασία τόσον του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας και Παξών κ. Νεκταρίου, όσον και του Αιδεσιμολογιωτάτου π. Γεωργίου, εφημερίου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου στο Κουκάκι. Κάποιοι ονόμασαν την ενέργειά τους κακούργημα(!).

Ο αγαπητός αδελφός Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, είναι ένας λαμπρός Ιεράρχης, ευγενής και διακριτικός, με θυσιαστική αγάπη. Δεν αγωνίζεται και δεν φροντίζει για την υγεία του ποιμνίου του;

Δεν γνωρίζει τα όσα υποδεικνύουν οι υπεύθυνοι για την υγεία του λαού; Αγνόησε ποτέ τους χριστιανούς του; Μόνο οι λαϊκοί φροντίζουν για την υγεία των συνανθρώπων τους και οι κληρικοί, που καθημερινώς θυσιάζονται, δεν γνωρίζουν και δεν φροντίζουν;

Και ο αγαπητός πατήρ Γεώργιος, είναι ιερεύς με περγαμηνές, με μεγάλο κοινωνικό έργο για τη βοήθεια πτωχών και αδυνάτων, με ιδιαιτέρα προσφορά στη νεότητα.

Επειδή προσέφερε, και μάλιστα έξω από τον Ιερό Ναό, το Πανάγιο Σώμα και Αίμα του Χριστού σε έναν ή δύο νέους, επιβάρυνε ή διακινδύνευσε την υγεία των συνανθρώπων του;

Όταν στις τράπεζες και τα “σούπερ μάρκετ” υπάρχουν «ουρές» συνανθρώπων μας, εκεί δεν ανησυχούν οι φωνασκούντες; Μας φοβίζη η διακριτική και κατά πάντα σώφρονα διακονία των κληρικών, οι οποίοι πονάνε για την σωτηρία των πιστών;

Ας σοβαρευθούμε! Η αιτία όλων αυτών είναι η ανειλικρινής πολεμική κατά του Χριστού μας, των Αγίων, των χαριτοβρύτων Μυστηρίων και της ορθοδόξου Εκκλησίας γενικότερα.

Ποτέ δεν περιμέναμε να βγουν από τον Άδη τόσες φωνές οι οποίες, με τόσο πάθος, να συκοφαντούν, να ειρωνεύονται και να διακωμωδούν το πανάχραντο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας.

Μπορεί με την υψηλοφροσύνη τους να θεωρούν τους εαυτούς τους ανωτέρους. Να θεωρούν τον εαυτό τους ανώτερο και από τους κολοσσούς της επιστήμης, της σοφίας, της αγιότητος και της θυσίας, όπως τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο, τον ιερό Χρυσόστομο, τον άγιο Φώτιο, τον άγιο Νεκτάριο, τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό.

Ξεχνούν, όμως, όσοι πολεμούν το άγιο Ποτήριο, ότι ζουν στην ορθόδοξο Ελλάδα, την ποτισμένη με αίματα πατέρων, μαρτύρων, νεομαρτύρων.

Ξεχνούν, ότι εκείνοι έχυσαν το αίμα τους για το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.∙ Ξεχνούν, ότι ζουν στα χώματα όπου έζησαν θαυματουργοί άγιοι, οι οποίοι με τις προσευχές τους έσωσαν τον τόπο μας από λοιμικές νόσους, όπως ο άγιος Σπυρίδων, ο άγιος Χαράλαμπος, ο άγιος Νικηφόρος ο λεπρός, κ.α.

Πώς να μην προσφέρη το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος, όταν ζη κοντά στον άγιο Σπυρίδωνα, τον φρυκτωρό του Αγίου Θυσιαστηρίου, κοντά σ’ εκείνον που έσωσε την Κέρκυρα πολλές φορές από λοιμικές νόσους..!

Και πώς να μην κοινωνήσει τους νέους ο πατήρ Γεώργιος, όταν ζει την αλήθεια η οποία βεβαιώνει ότι μόνο με τη μυστηριακή ζωή οι νέοι γίνονται προσωπικότητες με γενναιότητα, ότι μέσα απ’ τη μυστηριακή ζωή γεμίζουν με αληθινή ειρήνη, χαρά, δύναμη για πρόοδο..!

Αλήθεια, όσοι πολεμούν σήμερα την Θεία Κοινωνία, μπορούν να μας αναφέρουν ένα νέο ή μία νέα, οι οποίοι ενώ έχουν συνειδητή μυστηριακή ζωή να είναι π.χ. ναρκομανείς ή να γίνονται ήρωες των καταστρεπτικών επεισοδίων που δημιουργούν οι χωρίς Χριστό νέοι και ταλαιπωρούν τόσο την κοινωνία μας;

Και κάτι άλλο. Ερωτούμε τους πολεμίους της Θείας Κοινωνίας: ποιός νόμος και ποιά διάταξη απαγορεύει την προσφορά της Θείας Κοινωνίας; Αφού τηρούνται οι προβλεπόμενες προφυλάξεις, γιατί αγωνιούν και θέλουν να απαγορεύσουν την Θεία Κοινωνία;

Πονούμε, αλήθεια, γιατί βλέπουμε τόση εχθρότητα, τόσο πόλεμο, τόση συκοφαντία για τον Εσταυρωμένο Κύριο. Πονούμε, γιατί σκεπτόμαστε το κατάντημα όλων εκείνων που πολέμησαν τον Αναστάντα Θεάνθρωπο Κύριο. Χάθηκαν, ξεχάστηκαν, όσο και αν νόμιζαν ότι ήταν μεγάλοι κατά κόσμον.

Σκεπτόμαστε τί λόγο θα δώσουμε όλοι μας, επειδή στερούμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας από τους πιστούς τις ημέρες του Πάσχα;

Εγώ έδωσα το Αίμα μου για τη σωτηρία σας, θα μας πει ο Κύριος, κι εσείς με αρνηθήκατε για τη σωματική σας υγεία… «χωρίς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν» (Ιω. ιε΄ 5).

Θα ήθελα να συγχαρώ τον Σεβασμιώτατο άγιο Κερκύρας, όπως και τον πατέρα Γεώργιο, για την ομολογία τους και την φροντίδα τους για την σωτηρία των χριστιανών.

Επίσης, να ευχηθώ αληθινή μετάνοια σε όλους μας, κληρικούς και λαϊκούς. Αντί να θρηνήσουμε για την αποστασία μας, πολεμούμε τον Τριαδικό Θεό μας.

Μπορεί κάποιοι να γελάσουν και να ειρωνευτούν τις απλές αυτές σκέψεις. Δικαίωμά τους. Η αλήθεια, όμως, είναι μία. Ο Χριστός είναι ο Εσταυρωμένος και Αναστάς Θεός, ο Λυτρωτής μας. Ας περιμένουν κάποιοι και θα το δουν.

Καλή Ανάστασι σε όλους μας. Οι αληθινοί χριστιανοί δεν πτοούνται.

Ο Χριστός «ἐξῆλθε νικῶν καὶ ἵνα νικήσῃ» (Αποκ. στ΄ 2). «Ὁ ἀδικῶν ἀδικησάτω ἔτι, καὶ ὁ ρυπαρὸς ρυπαρευθήτω ἔτι, καὶ ὁ δίκαιος δικαιοσύνην ποιησάτω ἔτι, καὶ ὁ ἅγιος ἁγιασθήτω ἔτι» (Αποκ. κβ΄ 11). «Ναὶ ἔρχομαι ταχύ. Ἀμήν, ναὶ ἔρχου Κύριε Ἰησοῦ» (Αποκ. κβ’ 20).

Μαζί με τον Χριστό κι εμείς!

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ

 

https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/36518-aitolias-sugxairo-ton-mitropoliti-kerkuras-kai-ton-p-georgio-gia-tin-omologia-tous

Σε πρόσφατο άρθρο του στους Financial Times (20/03/2020) με τίτλο «Ο κόσμος μετά τον κορωνοϊό» ο υπερπροβεβλημένος παγκοσμίως Ισραηλινός Καθηγητής Ιστορίας Yuval Noah Harari έρχεται να συμπληρώσει τα όσα προ ημερών είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με την δήλωση του Bill Gates περί ψηφιακής πιστοποίησης (δείτε ΕΔΩ) για τον έλεγχο και περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού παγκοσμίως!

   Προλογικά επισημαίνουμε ότι ο Harari τα τελευταία χρόνια χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από μέσα ενημέρωσης παγκοσμίου εμβέλειας, συμμετέχει στα πιο ξακουστά fora  διεθνώς και θεωρείται από «συστημικές» φωνές  ως ένας από τους σπουδαιότερους διανοητές του 21ου αιώνα. Ο ίδιος δημοσίως έχει δηλώσει ότι είναι ομοφυλόφιλος ενώ τα πολυδιαφημισμένα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε δεκάδες γλώσσες. Σε αυτά μιλά επισταμένως για τα προσωπικά δεδομένα, την τεχνητή νοημοσύνη, τις πέμπτης γενιάς τεχνολογίες επικοινωνιών (5G) και το διαδίκτυο των πραγμάτων ως τεχνολογίες που θα κατακλύσουν την ζωή μας τα επόμενα χρόνια. Στην Ελλάδα είναι αξιοσημείωτο ότι υπερπροβάλλεται από συγκριμένα ΜΜΕ και οι ιδέες του αναπαράγονται πάλιν και πολλάκις από πλείστους «πνευματικούς» ανθρώπους του ακαδημαϊκού χώρου.

    Στο εν λόγω άρθρο του ο Καθηγητής Ιστορίας αναλύει δύο βασικές του σκέψεις με αφορμή τις ανακατατάξεις που συμβαίνουν σε κράτη και κοινωνίες λόγω κορωνοϊού:

α) την ψηφιακή βιομετρική παρακολούθηση όλων των πολιτών με ειδικές υποδόριες συσκευές (chip;;;) και

β) την ενίσχυση ενός διεθνούς ενοποιημένου σχεδιασμού για ταχύτατες και αποτελεσματικές διαδικασίες αντιμετώπισης κρίσεων.

    Αρχικά, επισημαίνει ότι μέτρα που τώρα λαμβάνονται προσωρινά από τα κράτη θα γίνουν μελλοντικά μόνιμο τμήμα της καθημερινότητάς μας καθώς είναι στην φύση των καταστάσεων ανάγκης να επιταχύνουν τις εξελίξεις και αποφάσεις μεγάλης σημασίας που θα χρειαζόταν πολύχρονες διαβουλεύσεις λαμβάνονται πλέον σε λίγες ώρες.

    Σήμερα οι κυβερνήσεις με την χρήση πανταχού παρόντων αισθητήρων και πανίσχυρων αλγορίθμων μπορούν να κατοπτεύουν ψηφιακά τις κοινωνίες. Κατά την διάρκεια της επιδημίας του κορωνοϊού στην Κίνα χρησιμοποιούνται πρωτοφανείς και εξαιρετικά διεισδυτικές τεχνολογίες ώστε να δίνεται αναφορά για την θερμοκρασία σώματος και την εν γένει κατάσταση υγείας των πολιτών καθώς και την εποπτεία της ιχνηλάτησης των επαφών κάθε πολίτη. Από την άλλη, στο Ισραήλ η ψηφιακή παρακολούθηση είναι πρωτόγνωρα εκτεταμένη με την χρήση τεχνολογιών που συνήθως ενεργοποιούνται από τις κρατικές υπηρεσίες για τον εντοπισμό και παρακολούθηση τρομοκρατών!

    Ο Harari, εκτός από τα παραδείγματα της Κίνας και του Ισραήλ, επισημαίνει ότι ήδη εδώ και χρόνια κυβερνήσεις ανά τον κόσμο και εταιρίες χρησιμοποιούν υπεσύγχρονες τεχνολογίες παρακολούθησης για τον εντοπισμό, έλεγχο και χειραγώγη των ανθρώπων μόνο που τώρα λόγω της κρίσης του κορωνοϊού θα υπάρξει μια αξιοσημείωση αλλαγή: περνάμε από την εκτός σώματος παρακολούθηση στην κάτω από το δέρμα παρακολούθηση!

     Παραδείγματος χάρην, μέχρι τώρα μπορούσε η κυβέρνηση κάθε κράτους να παρακολουθήσει τί ακριβώς «κλίκαρε» το δάκτυλο μας στην οθόνη αφής του «έξυπνου» τηλεφώνου μας. Στην μετά τον κορωνοϊό εποχή ο Harari επισημαίνει ότι το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων θα εστιαστεί αλλού: στην ψηφιακή καταγραφή της θερμοκρασίας του δακτύλου και της κυκλοφορίας του αίματος κάτω από το δέρμα.

     Στη συνέχεια, αναφέρεται στο μελλοντικό σενάριο το οποίο θέλει η κυβέρνηση να απαιτεί από κάθε πολίτη να φορά βιομετρικό βραχιόλι, το οποίο θα καταγράφει ψηφιακά την θερμοκρασία του σώματος και τον καρδιακό παλμό σε εισοσιτετράωρη βάση. Όλα αυτά τα δεδομένα θα συλλέγονται και θα αναλύονται με αλγορίθμους, ώστε να εξάγονται συμπεράσματα για το αν ο πολίτης είναι άρρωστος πριν ακόμα το καταλάβει ο ίδιος ενώ θα καταγράφεται ο τόπος μετακίνησης και οι επαφές με άλλους ανθρώπους. Με βάση αυτά τα αποθηκευμένα δεδομένα (θερμοκρασία σώματος, πίεση, καρδιακός παλμός) μπορεί με μεγάλη ευκολία να εξαχθούν συμπεράσματα για τα βιούμενα συναισθήματα ή καταστάσεις όπως για το πότε κάποιος γελά, κλαίει, θυμώνει, έχει πυρετό ή βήχει!

    Ακολούθως, προβάλλει το επιχείρημα κάποιων ότι μια τόσο εκτεταμένη βιομετρική κατόπτευση θα αποτελεί μόνον προσωρινό μέτρο στο πλαίσιο μέτρων εκτάκτου ανάγκης και θα παύσει να ισχύει κάποια στιγμή όταν παρέλθει η κατάσταση ανάγκης. Αλλά ο καθηγητής υποστηρίζει ότι τα προσωρινά μέτρα έχουν μια κακή συνήθεια να διαρκούν πολύ περισσότερο από τις καταστάσεις ανάγκης, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις όταν υπάρχει στον ορίζοντα μια ενδεχόμενη μελλοντική έκτακτη ανάγκη.

    Ο ίδιος ο συγγραφέας του άρθρου δεν είναι αντίθετος στην χρήση όλων αυτών των τεχνολογιών (“I am all in favour of monitoring my body temperature and blood pressure”) αλλά χωρίς να ενισχύεται ο ρόλος των κυβερνήσεων (σχόλιο: είναι ποτέ αυτό δυνατόν; Η μαζική σώρευση από τα κράτη δεν τα ενισχύει και δεν αλλάζει τις ισορροπίες στη σχέση κράτους-πολίτη;). Και συνεχίζει ότι αν καταγράφονταν ψηφιακά επί 24ωρου βάσης η υγεία του θα μπορούσε να ελέγξει καλύτερα την συμπεριφορά του για την προστασία των συμπολιτών του και θα μπορούσε να ελέγξει αν κυβέρνησή του του λέει την αλήθεια για τις πολιτικές που ακολουθούνται (;;;). Κατά την άποψή του η πλήρης ψηφιακής καταγραφή των σωματικών μας λειτουργιών αποτελεί τον μοναδικό δρόμο για την προστασία της ελευθερίας (;;;) και της υγείας των πολιτών.

    Κοντά σε όλα τα ανωτέρω το άρθρο του Harari καταλήγει με την πρόταση του ίδιου για την δημιουργία ενός παγκόσμιου συνεκτικού και ενοποιημένου σχεδίου αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσης. Θεωρεί ότι το δίλημμα θα είναι μεταξύ «εθνικιστικής απομόνωσης» και «παγκόσμιας αλληλεγγύης» προκειμένου να αντιμετωπιστούν έκτακτες περιστάσεις όπως μια οικονομική κατάρρευση ή μια επιδημία!

   Αυτή την παγκόσμια συνεργασία την προτείνει κυρίως στο πεδίο της διεθνούς ροής  και ανταλλαγής των πληροφοριών μεταξύ των κρατών βασισμένη στο «πνεύμα της παγκόσμιας συνεργασίας και εμπιστοσύνης»! Επιπλέον, υποστηρίζει ότι η διεθνής συνεργασία πρέπει να ενισχυθεί στον χώρο της οικονομίας καθώς θεωρεί ότι οι ανεξάρτητες οικονομικές πολιτικές των εθνών-κρατών θα προκαλέσουν χάος και θα βαθύνουν την παγκόσμια οικονομική κρίση! Επιλογικά λέει ότι πρέπει να έχουμε την ελπίδα ότι η τρέχουσα παγκόσμια επιδημία θα βοηθήσει την ανθρωπότητα να αντιληφθεί τον οξύ κίνδυνο που προκαλεί η διαίρεση της παγκόσμιας κοινότητας. Αν επιλέξουμε την παγκόσμια αλληλεγγύη θα βγούμε κερδισμένοι όχι μόνο από την επιδημία του κορωνοϊού αλλά κι από μελλοντικές επιδημίες και κρίσεις που πιθανότατα απειλήσουν την ανθρωπότητα τον 21ο αιώνα.

Έχετε ακόμα αμφιβολία για το τί συμβαίνει με πρόσχημα τον κορωνοϊό; Οι ίδιοι οι ινστρούχτορες της Νέας Εποχής το ομολογούν: επιζητούν την ψηφιακή κατόπτευση κάτω από το δέρμα για όλους τους πολίτες παγκοσμίως και ενίσχυση των ενιαίων διαδικασιών παγκόσμιας διακυβέρνησης!

Τον τελευταίο λόγο όμως έχει ο Θεός! Με θερμή Πίστη και Ελπίδα σ’ Αυτόν θα ξεπεράσουμε κάθε δυσκολία!

 

Ενωμένη Ρωμηοσύνη

(του π. Νικόλαου Κοντού, Νομικός – υπ. Θεολόγος Προϊστάμενος Νομικής Υπηρεσίας Ι.Μ.Σ.Κ)

 

Χθές ( 12.04.2020 ) Κυριακή των Βαϊών για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς έγιναν γνωστά μέσω των ΜΜΕ δύο (2) «περιστατικά» σε Κέρκυρα και Αθήνα, με θέμα: ‘’… ιερείς προσέφεραν τη Θεία Κοινωνία σε πιστούς παρά την απαγόρευση και τις αντίθετες οδηγίες της Ιεράς Συνόδου, έχουν επιληφθεί οι αρμόδιοι κατά τόπους εισαγγελικοί λειτουργοί και έχουν σχηματιστεί σχετικές δικογραφίες…’’.

Τα περιστατικά αυτά πήραν μεγάλη έκταση και προκάλεσαν μάλιστα την παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας προς τη δικαστική εξουσία για τη διενέργεια έρευνας στο πλαίσιο ποινικής διαδικασίας με σκοπό την δίωξη των πιθανόν τελεσθέντων ποινικά κολάσιμων πράξεων.

Ποια ήταν η πράξη αυτή καθ’ εαυτή; Η μετάδοση Θείας Κοινωνίας από Ορθοδόξους κληρικούς σε πιστούς της Θείας Κοινωνίας.

Η ανωτέρω εξέλιξη με αναγκάζει τρόπον τίνα να δημοσιεύσω το παρόν, καθώς η νομική και η ποιμαντική μου συνείδηση αντιδρά.

Έτσι : α) Μπορεί να διωχθεί ποινικά η μετάδοση Θείας Κοινωνίας ; Η μόνη διάταξη – περίπτωση που μπορεί να θεμελιωθεί η παρέμβαση των λειτουργών της ποινικής δικαιοσύνης σε μία τέτοια ενέργεια είναι η Π.Ν.Π της 25ης Φεβρουαρίου 2020 και ειδικά το α. 1§6 ( άρθρο 1 παράγραφος 6 ) «……Όποιος δεν συμμορφώνεται με τα μέτρα του παρόντος άρθρου τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) ετών….». Ποιά είναι τα μέτρα που μπορούν να επισύρουν την παραπάνω ποινή σε μη συμμόρφωση;; Αναφέρονται στην ίδια Π.Ν.Π α. 1§2π.στ, σε συνδυασμό με α.1§4π.δ, με λίγα λόγια την έκδοση σχετικής Κ.Υ.Α που επιβάλλει και εξειδικεύει τις σε αυτά τα άρθρα απαγορεύσεις κτλ.

β) Υπάρχει ΚΥΑ που επιβάλλει περιορισμούς στη λειτουργία της Ορθόδοξης Εκκλησίας ; Σαφώς, η με αριθμ. Δ1α/ΓΓΠ.οικ. 23093/06.04.2020.

γ) Τί απαγορεύει αυτή η ΚΥΑ ( που σε περίπτωση που δε συμμορφωθεί κανείς ελέγχεται μέχρι και ποινικά;; ) Εν κατακλείδι την τέλεση ιεροπραξίας με περισσότερα από 4, ή 6 άτομα κατά περίπτωση, μιας και το πνεύμα των περιορισμών είναι η αποφυγή συνωστισμού κόσμου σε κλειστούς χώρους.

δ) Απαγορεύει τη Θεία Κοινωνία; Ρητά και κατηγορηματικά… ΌΧΙ…. π.χ τα 4 άτομα παρουσία των οποίων θα τελεστεί η ιεροπραξία , όπως χθες η Θεία Λειτουργία των Βαΐων, μπορούν να μεταλάβουν;;; Βάσει της ΚΥΑ, ΝΑΙ ! Και αν μπορούν αυτοί οι τέσσερεις δεν μπορούν άλλοι;; Αφού η ΚΥΑ δεν το απαγορεύει ( τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας ολικά ) μπορεί να μεταλάβει όποιος θέλει, όποτε θέλει τηρώντας τα αναφερόμενα στην ίδια την ΚΥΑ και στην §2 μέτρα προφύλαξης !!! Εκτός αν αυτοί οι 4 θεωρούνται πολίτες β΄ κατηγορίας που δε χρήζουν προφύλαξης από την ΚΥΑ…..

ε) Συμπέρασμα :
Νομικά δεν υπάρχει περίπτωση ποινικού αδικήματος, ούτε παράβασης κανενός νόμου – διάταξης, όταν ο θρησκευτικός λειτουργός της Ορθοδόξου Εκκλησίας μεταδίδει τη Θεία Κοινωνία, εφόσον τηρεί τα προβλεπόμενα από την ΚΥΑ μέτρα προφύλαξης.

Στ) Διόρθωση λάθους είδησης
Επειδή στα δημοσιεύματα γίνεται αναφορά σε ‘’…. αντίθετες οδηγίες της Ιεράς Συνόδου…’’ πρέπει να αναφέρουμε το ορθόν . Η ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία διά της Ιεράς Συνόδου έχει πει επανειλημμένα ότι : Αποδέχεται τους περιορισμούς ως προς το συνωστισμό, καθώς κατά τη διδασκαλία της δεν μπορεί να μεταδοθεί μικρόβιο διά του μυστηρίου της Θείας Κοινωνίας. Και πολύ ορθώς !!!

ζ) Εκκλησιολογική προσέγγιση: Κλείνοντας ως ο τελευταίος των κληρικών φρονώ ότι με την παρουσίαση των παραπάνω περιστατικών από τα ΜΜΕ πλήττεται όχι μόνο το κύρος, αλλά και αυτή η ύπαρξη της Εκκλησίας. Όταν (ακόμα και σε πανδημία) ποινικοποιείται και διώκεται το Μυστήριο των Μυστηρίων, αυτό το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου ΙΣΧΣ, διώκεται αυτή η ίδια η ύπαρξη της Εκκλησίας, χωρίς το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου, είμαστε Προτεσταντική παραφυάδα, όχι Ορθόδοξοι. Η Εκκλησία με κάθε τρόπο και κάθε μέσο θα προασπίσει , έστω στο πρόσωπο των ιερωμένων της Κέρκυρας και της Αθήνας, όχι μόνο τους κληρικούς της, όχι μόνο το κεντρικό Μυστήριο της, αλλά εν πολλοίς αυτή της την ύπαρξη. Όλα καλοδεχούμενα, αλλά εκεί που η Ορθοδοξία, η Εκκλησία και κάθε απλός πιστός θα πρέπει με κάθε (προσωπικό) κόστος να είναι αδιαπραγμάτευτος είναι η Θεία Κοινωνία. Είμαστε βέβαιοι ότι οι εισαγγελικοί λειτουργοί θα εφαρμόσουν το νόμο, αλλά και θα αναγνωρίσουν το μυστηριακό χαρακτήρα της «διωκόμενης» πράξης, ειδάλλως μην έχει κανείς καμία αμφιβολία ότι η Εκκλησία «σπρώχνεται» για άλλη μία φορά στις κατακόμβες !!!

π. Νικόλαος Κοντός

Νομικός – υπ. Θεολόγος
Προϊστάμενος Νομικής Υπηρεσίας Ι.Μ.Σ.Κ
kozan.gr

https://www.impantokratoros.gr/EBD6382E.el.aspx?fbclid=IwAR2h3EULLcK0_wsAXVj_x8CkDZqrUwSMP7ijyPSoUobdtaqf70FZbuPf7b8

 

ΠΡΟΣ: Ἰατρικό Σύλλογο Ἀθηνῶν

ΚΟΙΝ: ΜΜΕ και ιστολόγια
ΗΜ/ΝΙΑ: 1 Απριλίου 2020. Ενημερώθηκε: 2 Απριλίου 2020

Πληροφορηθήκαμε προσφάτως ἀπό τό Διαδίκτυο1 ὅτι πολλοί συμπατριῶτες μας, ἐνοχληθέντες ἀπό κάποια δήλωση τῆς λοιμωξιολόγου ἰατροῦ κας Ἑλένης Γιαμαρέλλου, ὁμότιμης Καθηγήτριας τοῦ Ἐθνικοῦ Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου τῶν Ἀθηνῶν, ἀπέστειλαν στον Ἰατρικό Σύλλογο Ἀθηνῶν (ΙΣΑ, στο ἑξῆς) ἐπιστολή μέ τήν παράκληση νά ἐνημερώσει τό κοινό «για την επιστημονική ορθότητα των λεγομένων της καθώς και τις διαδικασίες που κίνησε ο σύλλογος κατά του μέλους σε περίπτωση που η άποψη αξιολογηθεί ως αντιεπιστημονική και επομένως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία».

Ἡ κα Ἑλένη Γιαμαρέλλου ὑπεστήριξε ὅτι «Η Θεία Κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κ.λπ. … Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο».

Κατ’ ἀρχήν, θεωροῦμε ὅτι ἡ ἐπιστολή τήν ὁποίαν ἀπέστειλαν πρός τόν ΙΣΑ ἔχει ἐσφαλμένο ἀποδέκτη. Ἡ κα Ἑλένη Γιαμαρέλλου στή δήλωσή της, ὅτι δηλαδή, «Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο», οὐδέποτε ἰσχυρίσθηκε ὅτι αὐτή ἡ θεώρησή της προκύπτει ἀπό ὁποιαδήποτε ἰατρική ἐπιστημονική ἔρευνα. Ἡ προσωπική πίστη της στο Μυστήριο τῆς Θείας Κοινωνίας καθώρισε αὐτή τή στάση της.

Τοιουτοτρόπως, μέ ἀξιοθαύμαστη παρρησία –συμφώνως πρός τό ἄρθρο 13 παρ. 1 τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος2 καί πρός τό άρθρο 14, παρ. 13 ἡ κα Ἑλένη Γιαμαρέλλου ὁμολόγησε δημοσίᾳ τήν βαθειά πίστη της στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολική τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία συμφώνως πρός τήν ὁποίαν ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι Μυστήριο καί ἑπομένως αὐτοί, οἱ ὁποῖοι θέλουν νά κοινωνήσουν, δέν πρέπει νά φοβοῦνται ὅτι ἀπό τήν Θεία Κοινωνία -μέ τήν ὁποία μεταδίδεται Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦεἶναι δυνατόν νά μεταδοθεῖ ποτέ μικρόβιο ἤ ἰός. Τήν ἴδια ἀκριβῶς πίστη βιώνουν καί οἱ ὑπογράφοντες τήν παροῦσα ἐπιστολή.

Ἐκ τῶν ἀνωτέρω προκύπτει ὅτι γιά κάθε ἕναν ἀπροκατάληπτο, ὀρθῶς σκεπτόμενο ἀναγνώστη, ἡ προσωπική θεολογική τοποθέτηση τῆς ἀξιόλογης μάλιστα ἐπιστήμονος, κας Ἑλένης Γιαμαρέλλου με 445 δημοσιεύσεις στο Pub Med (27-32020), εἰς οὐδεμία περίπτωση εἶναι δυνατόν νά θεωρηθεῖ «αντιεπιστημονική», -δεδομένου ὅτι δέν ἐπιδέχεται ἐπιστημονική κρίση καί ἀξιολόγηση-, οὔτε εἶναι «επικίνδυνη για την δημόσια υγεία», διότι οὐδείς ἀναγκάζεται νά κοινωνήσει τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων ἐφόσον δέν πιστεύει στήν οὐσία τοῦ Μυστηρίου.

Συνηγορητικό τῶν ἀνωτέρω εἶναι καί τό συνημμένο κείμενο4 τοῦ κυρίου Ἰωάννη Κουντουρᾶ, ὁμότιμου Καθηγητοῦ τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, τό ὁποῖο πρόσφατα ἔλαβε δημοσιότητα μέ τίτλο: “Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας”.

Οἱ ὑπογράφοντες
Κουντουράς Ἰωάννης, Ὁμότιμος Καθηγητής Ἰατρικῆς ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Καρακατσάνης Κωνσταντίνος, τ. Καθηγητής Ἰατρικῆς ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Κώστα-Τσολάκη Μαγδαληνή, Καθηγήτρια Νευρολογίας ΑΠΘ
Μπαθρέλλος Ευστάθιος, Παθολόγος, Δ/ντής ΕΣΥ
Σγούρδος Γεώργιος, Ιατρός Ακτινοδιαγνώστης, Λωζάννη, Ελβετία
Ντουλμπέρης Μιχάλης, Ειδικός Παθολόγος, Δρ ΑΠΘ και Βέρνης, Ζυρίχη Ελβετίας
Καπετάνος Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιαρτζά Ευαγγελία, Ιατρός, Θεσσαλονίκη
Μπαλτατζής Παναγιώτης, Ιατρός, Βαλτιμόρη, Μαίρυλαντ, ΗΠΑ
Μαυρίδης Σταύρος, Ιατρός παθολόγος, Μεταμόρφωση Αττικής
Πιερράκος Χαράλαμπος, Παθολόγος-Εντατικολόγος, CHUBrugmann, Βρυξέλλες, Βέλγιο
Τσικόπουλος Γεώργιος, Δρ., Διευθυντής Παιδοχειρουργικής Κλινικής ΓΝΘ Ιπποκράτειο, Θεσσαλονίκη
Βαγδατλή Ελένη, Δρ., Συντονίστρια Διευθύντρια Βιοπαθολογικού Εργαστηρίου, ΓΝΘ Ιπποκράτειο, τ. Καθηγήτρια ΑΤΕΙ, Θεσσαλονίκη
Χασαποπούλου-Ματάμη Ελένη, Ιατρός Αιματολόγος, Συντονίστρια Διευθύντρια Κέντρου Αίματος ΑΧΕΠΑ, Θεσσαλονίκη
Παναγόπουλος Εμμανουήλ, Αμ. Επ. Καθ. Χειρ/κής ΕΚΠΑ, τ. Συν/στής Δ/ντής χειρ/γός ΕΣΥ, Αθήνα
Τσαντήλας Δημήτριος, Ὁμότιμος Καθηγητής Ἰατρικῆς ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Γεωργόπουλος Σωτήριος, Γαστρεντερολόγος, Πειραιάς
Ρούσσου Παρασκευή, Αιματολόγος, Μαρούσι, Αθήνα
Τσιμηρίκας Γεώργιος, Στρατιωτικός Ιατρός Παθολόγος, Αν/χης, Καβάλα
Κολοκούρης Aντώνιος, Αναπληρωτής καθηγητής Φαρμακοχημείας, ΕΚΠΑ, Αθήνα
Συμεωνίδης Αργύρης, Καθηγητής Αιματολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, Διευθυντής Αιματολογικού Τμήματος Παθολογικής Κλινικής, Πάτρα
Μαντά Χρυσούλα, Οδοντίατρος, Αθήνα
Ντόντουλος Βασίλης, Οδοντίατρος, Ν. Ρύσιο Δ. Θέρμης
Καλαϊτζή Μαρία, Συνταξιούχος οδοντίατρος, Σουρωτή Θεσσαλονίκης
Λώλη Ευφημία, Ψυχίατρος, Καρδίτσα
Κουντουράς Μερκούριος, Ελεύθερος επαγγελματίας, Κατερίνη
Γαβαλάς Εμμανουήλ, Γαστρεντερολόγος-Ηπατολόγος, Διδάκτωρ ΑΠΘ, Λιτόχωρο Πιερίας
Παπακωνσταντίνου Βασιλική, Νοσηλεύτρια, Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης, Λιτόχωρο Πιερίας
Βασιλείου Ελευθερία, Παιδίατρος, Αθήνα
Τσιώνη Κωνσταντίνα, Βιοπαθολόγος επιμ. Β΄ ΕΣΥ & επιστ. συν. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.,
Κουρή Νικολέττα Μαρία, Ιατρός Βιοπαθολόγος Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο, Θεσσαλονίκη This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.,
Παπαδόπουλος Βασίλειος, Αιματολόγος, Επιμελητής Β', Τμήμα Αιμοδοσίας, Γ.Ν.Πέλλας - Ν.Μ.Γιαννιτσών
Γεώργιος Παύλος, τ. Καθ. Φυσικής και Φιλοσοφίας Πολυτεχνικής Σχολής ΔΠΘ
Αναγνωστοπούλου Ελένη, τ. Σύμβουλος Επικρατείας, Αθήνα
Αηδονίδης Μιλτιάδης, Εκπαιδευτικός, Θεσσαλονίκη
Παπαγιάννης Γρηγόριος, Καθηγητής Βυζαντινής Φιλολογίας ΔΠΘ, Κομοτηνή
Γούναρης Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγ. Θεωρητικής Φυσικής ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Βιδάλης Μιχαήλ, Αρχιτέκτων Μηχανικός,
Παπανικολάου Ευαγγελία, Δρ Θεολογίας, MSc, Δντρια Δημ. Σχολείου, Αθήνα
Άνδραλης Χαράλαμπος, Δικηγόρος, Κορυδαλλός, Αθήνα
Πετρουλέας Βασίλειος, Δρ Φυσικός, τ. Δ/ντής ερευνών ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Αθήνα
Ανδρεάτος Αντώνιος, Καθηγητής Πληροφορικής Σχολής Ικάρων, Αθήνα
Ντούλης Ανδρέας, Ερευνητής Α', Ινστιτούτο Ελαίας, Υποτροπικών Φυτών & Αμπέλου (ΙΕΛΥΑ) ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Ηράκλειο
Τσομπάνογλου Νικόλαος, Στρατιωτικός, Χανιά
Γιαννακοπούλου Γεωργία, Στρατιωτικός, Χανιά
Μπελαντώνας Αντώνιος, τ. Ανώτατος Δικαστικός Λειτουργός της στρατιωτικής δικαιοσύνης [δικαστής], Αντιστράτηγος ε.α.και Θεολόγος.
Τσακαλίδης Γεώργιος, Δρ., Θεολόγος - Θρησκειοπαιδαγωγός, Λευκόβρυση Κοζάνης
Καραφυλλίδης Ιωάννης, Στρατιωτικός, Χανιά
Ταξίδου Ανδρομάχη, Μαθηματικός, Χανιά
Παναγιωτοπούλου Αμαλία, Εκπαιδευτικός Δ.Ε., Σουρωτή, Θεσσαλονίκη
Οικονομάκος Ελευθέριος, Συντ. Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος ΕΜΠ, PhD, Νεάπολη Λακωνίας
Κοζυράκης Εὐμένιος, Συντ. Πολιτικός Μηχανικός, Θεσσαλονίκη
Δραγουδάκη Λαμπρινή, Βρεφονηπιαγωγός, Λάρισα
Λιαναντωνάκη Χαρά, Κοινωνιολόγος, MSc. Social nthropology
Ταξίδης Μενέλαος, Συνταξιούχος Τραπεζικός, Θεσσαλονίκη
Θεοδώρα Μαρούφωφ, Συνταξιούχος Υπ. Οικονομικών, Αλεξανδρούπολη
Νατσιός Δημήτριος, Δάσκαλος, Κιλκίς
Φωτεινή Φωτιάδου- Κωνσταντίνου, Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός, Πανόραμα, Θεσσαλονίκη
Ορφανός Αντώνιος, Υποστράτηγος (ΣΣΝΣ) ε.α., Θεσσαλονίκη
πρωτ. Μεσσαλᾶς Νικόλαος, ἐφημέριος τοῦ ἐν Πάτραις Ἱεροῦ Πανεπιστημιακοῦ Ναοῦ Τριῶν Ἱεραρχῶν
Δρίτσος Στέφανος, Ομοτ. Καθηγητής, Τμημ. Πολιτικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών, ΠΑΤΡΑ
Σχοινάς Ιωάννης, Οικονομολόγος & Θεολόγος, Θεσσαλονίκη
Θεοδωρίδης Σταύρος, Σμχος ε.α., Θεσσαλονίκη
Τακαρίδης Γεώργιος, Καθηγητής Φυσικής Μ.Ε., Θεσσαλονίκη
Σταυριανοπούλου Ανθή, Καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη
Καριπιάδης Αβραάμ, Ελεύθερος Επαγγελματίας, Θεσσαλονίκη
Παπαδημητρίου Απόστολος, Συντ/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Κοζάνη
Τσιμηρίκα Μαρία, Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ
Τζίτζιος Αθανάσιος, Ηλεκτρονικός Μηχανικός ΤΕ, Καβάλα
Τζίτζιου Γεωργία, Μαθηματικός, Θεσσαλονίκη
Ξυδά Ευαγγελία, Συνταξιούχος Υπάλληλος Συνεταιρισμού, Μεσορόπη Καβάλας
Βασιλείου Βασίλειος, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Τριάδι-Θέρμη
Τσιμηρίκα Αγγελική, Αξιωματικός Λιμενικού Σώματος, Καβάλα
Τριανταφυλλίδης Σάββας, Δημόσιος Υπάλληλος, Θεσσαλονίκη
Αβραμίκα Μαρία, Δρ., Συνταξιούχος Νοσηλεύτρια ΠΕ, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Δροσίτης, Ιωάννης, Δρ. Μηχανικός Υπολογιστών, Παρίσι
Πουλοπούλου Αναστασία, Καθηγήτρια Αγγλικών, Νέο Ρύσιο Θεσσαλονίκης
Καλαϊτζής Βασίλειος, Συνταξιούχος μαθηματικός, Σουρωτή Θεσσαλονίκης
Αναγνωστόπουλος Θεόδωρος, συντ. Τεχνολόγος Μηχανικός, Αθήνα
Ανδρουλάκη Ελένη, Εκπαιδευτικός, Αθήνα
Μαχαίρα Αναστασία, συντ. Οδοντίατρος, Αθήνα
Χατζηνικολάου Ηλίας, Λογιστής, Βύρωνας
Καζιάνη Λουκία, Οικονομολόγος, Βύρωνας
Ανδρουλάκης Αντώνιος, Φυσικός, Θεολόγος, υποψήφιος δρ Θεολογίας, Αθήνα
Γεωργουλέα Αλεξάνδρα, Εκπαιδευτικός, Αθήνα.

 


………………………………….
1 https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/ iatrikos_syllogos_athinon_peitharhikes_kyroseis_stin_loimoxiologo_e_giamarelloy _gia_tis_antiepistimonikes_tis_dilose/ . Προσπελάστηκε 26-3-2020.
2 «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη».
3 «Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και διά του τύπου τους στοχασμούς του… τηρώντας τους νόμους του κράτους».
4 https://www.pentapostagma.gr/apopseis/6929110_ateli-epistimonikadedomena-coronavirus-me-conflict-emploki-theias-koinonias, προσπελάστηκε 23 Μαρτίου 2020.

 

https://www.impantokratoros.gr/7670C3A7.el.aspx