Με φρίκη και θυμό μαζί άκουσα από εκπομπή διαδικτυακή του ραδιοφωνικού σταθμού 98.4 την πληροφορία ότι ο Δήμος Ηρακλείου και η Περιφέρεια Αττικής εξέδωσαν εγκύκλιο πρόσληψης προσωπικού με τον περιορισμό να μην πάσχουν οι υποψήφιοι από χρόνια υποκείμενα νοσήματα ή να μην κατατάσσονται σε ομάδες ευαίσθητες για τον κορονοϊό!!!
 
Δηλαδη, εξαιρούνται της διαδικασίας πρόσληψης οι άνω των 65, οι ανοσοκατασταλμένοι, οι έγκυες γυναίκες, οι καρδιοπαθείς, οι καρκινοπαθείς, οι υπερτασικοί, οι μεταμοσχευμένοι, οι έχοντες αναπνευστικά, αγγειακά προβλήματα, οι διαβητικοί, οι παχύσαρκοι,  οι πάσχοντες απο μεσογειακή αναιμία, απο ρευματοπάθειες, οι οροθετικοί, κ.λ.π.
 
Ώ, τι κόσμος! 
 
Κι όλα αυτά για το καλό μας; 
 
Αναίσθητοι άρχοντες ή ανυποψίαστοι;  Ποιός ξέρει; Δεν καταλαβαίνετε ότι μας οδηγείτε σε μια ευγονική κοινωνία όπου δικαιώματα στην εργασία, την υγεία, την ασφάλιση, την ελευθερία, την μετακίνηση, την αναψυχή, την επιτέλεση των λατρευτικών αναγκών κ.α θα τα έχουν μόνο οι υγιείς; Καταπατώντας βεβαίως κάθε έννοια συνταγματικότητας, θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, ατομικές ελευθερίες, νόμους, διεθνείς συμβάσεις. 
 
Ολοταχώς σε πρακτικές Μένγκελε.
 
Βγάλτε τώρα και τα πολυπόθητα σε κάποια μυαλά πιστοποιητικά εμβολιασμού και ας μη βιαστείτε να θεσπίσετε το πλαίσιο χρήσης τους για να προλάβουν να αυθαιρετήσουν κάποιοι καλοθελητές τύπου Δήμων, Περιφερειών, Ξενοδοχείων, Αεροπορικών Εταιρειών κ.λ.π.
 
Ελλάδα...καληνύχτα!!!
 
 
Πρωτ.  Στέφανος Στεφόπουλος
 
 

https://www.youtube.com/watch?v=lHluW7IYfTI&fbclid=IwAR273ifh9vGgZH1MTP2bBCiP3ahikyGyEuZBPduZ1zLTd_kLrrO_nxgJU0M

 

2020 12 13 184742

Την ευαγγελική περικοπή (Λουκά 14, 16-23, Ματθαίου 22, 14) που αναφέρεται στο μεγάλο δείπνο, ανέλυσε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κύριος Χρυσόστομος σήμερα Κυριακή των Προπατόρων στον Ιερό Ναό της πολιούχο Χαλκίδος, Αγίας Παρασκευής, όπου λειτούργησε κεκλεισμένων των θυρών.

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην θεία λειτουργία, ως το μέγα δείπνο, όπου οικοδεσπότης είναι ο Χριστός και συνδαιτυμόνες οι πιστοί χριστιανοί. Εκείνος προσφέρει και προσφέρεται, ως τροφή και ποτό, μέσα από το κοινό Άγιο Ποτήριο και εμείς, οι υπηρέτες Του, οφείλουμε να προσκαλούμε τους πιστούς και, ακόμη, με ευγενική αγαπητική πίεση να τους «αναγκάζουμε» να προσέρχονται στην Εκκλησία, η οποία, ως Σώμα Χριστού, έχει απέραντο χώρο για τον κάθε άνθρωπο, ώστε κάνεις να μην στενο-χωρείται.

Παραδόξως, όμως, στις ημέρες μας ζητείται να αναγκάζονται οι πιστοί να μην προσέρχονται στο δείπνο της Θείας Ευχαριστίας και με ευθύνη, μάλιστα, του Κλήρου να εμποδίζονται. Και αν αυτό είναι κάτ’ οικονομίαν αποδεκτό εν τινι μέτρω, για την προστασία των ανθρώπων, η τελευταία ανακοίνωση, που αφορά στα μέτρα κατά την διάρκεια των εορτών, δείχνει ότι μάλλον χάθηκε το μέτρο, το οποίο εξασφαλίζει την κοινωνική ισορροπία και συμβαδίζει με την ελευθερία.

Στην πραγματικότητα δεν φαίνεται να άλλαξε κάτι για τις εκκλησίες τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια, αφού ο αριθμός των πιστών που επιτρέπεται να εκκλησιασθούν τις δύο αυτές ημέρες μόνο και όχι τις άλλες του εορταστικού Δωδεκαημέρου είναι εννέα (9) και καλύπτεται αποκλειστικά και μόνο από τους Ιερείς και το προσωπικό εκάστου Ιερού Ναού (τέσσερις(4) επίτροποι, δύο(2) ιεροψάλτες, ένας(1) νεωκόρος, ένας(1) Ιερέας και ένας(1) βοηθός στο Ιερό Βήμα). Οπότε η αναγγελία ότι θα ανοίξουν για τους πιστούς Ιεροί Ναοί τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια είναι άνευ αντικειμένου.

Καθώς δε αναμενόταν, αμέτρητος είναι ο πόνος που νιώθουν οι πιστοί και αμέτρητες οι δικαιολογημένες φωνές διαμαρτυρίας, τις οποίες δεχόμαστε. Εξοργίζει, μάλιστα, πολλούς η σκέψη ότι, με την νέα απόφαση, εξισώνονται οι μεγάλες γιορτές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων με μια κηδεία, αφού και στην κηδεία ο ίδιος αριθμός πιστών επιτρέπεται.

Με την βεβαιότητα ότι όλοι θα κατανοήσουμε πως τα Χριστούγεννα είναι πρωτίστως Γιορτή της Πίστεως και της Εκκλησίας και ότι το μετρό στη ζωή είναι απαραίτητο και σύμφωνο με την παράδοση μας, ευχήθηκε περισσότερο φωτισμό και παρακάλεσε να φωτίζει ο Άγιος Θεός όλους μας να μετρούμε σωστά τις σκέψεις μας και τις αποφάσεις μας

 

 

https://www.exapsalmos.gr/2020/12/13/mitropolitis-chalkidos-chrysostomos-chathike-to-metro-stin-epivoli-ton-metron/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

 

Οι Κληρικοί της Πόλεως και της Ιεράς Μητροπόλεως Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων, συμμετέχοντες κατ' αυτάς σε προγραμματισμένες, κατά τόπους και Αρχιερατικές Περιφέρειες, Ιερατικές Συνάξεις και πληροφορηθέντες από τα Μ.Μ.Ε. τα νέα μέτρα, που, όπως είπαν πρόκειται να ανακοινωθούν σήμερα 5-11-2020 για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, εκφράζοντες και τις θέσεις των ευσεβών Χριστιανών μας, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε τυχόν κλείσιμο των Εκκλησιών και στην τέλεση ιερών ακολουθιών κεκλεισμένων των θυρών.

Θλιβόμαστε δε βαθύτατα, διότι σε όσα προαναγγέλλονται, δεν φαίνεται να προβλέπεται, μεταξύ των επιτρεπομένων μετακινήσεων για τα αναγκαία προς τη ζωή, ούτε καν η μετάβαση στους Ιερούς Ναούς για προσκύνημα.

Είναι γνωστό και αδιαμφισβήτητο ότι η υγεία του ανθρώπου δεν αφορά μόνον την καλή λειτουργία και ευεξία του σώματος, αλλά και την ψυχική του κατάσταση. Και αυτή η δεύτερη πολύ έχει υποτιμηθεί και δοκιμασθεί τελευταία.

Για το Ιερατικό Συνέδριο

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† ο Χαλκίδος Χρυσόστομος

 

https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/40326-antithetoi-se-tuxon-kleisimo-ton-ekklision-oi-klirikoi-tis-im-xalkidos

 

χαλκιδος

“Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι ανεκτό από τους Έλληνες ορθόδοξους χριστιανούς”, τόνισε ο κ. Χρυσόστομος και πρόσθεσε πως “η Εκκλησία είναι η πνοή μας και η ζωή μας. Δεν είναι δυνατόν να κόψεις αυτή την αναπνοή από τους ανθρώπους οι οποίοι πλέον δεν μπορούν να αποδεχτούν ότι μέσα στα γενικότερα μέτρα που λαμβάνεις, δεν τους δίνεις την δυνατότητα ούτε καν να πλησιάσουν στην Εκκλησία, να ανάψουν ένα κερί, έστω και κατ΄ ιδίαν και να προσευχηθούν στον Θεό τους”.

Θέλοντας να υπενθυμίσει για ακόμη μια φόρα την υπεύθυνη στάση της Εκκλησίας, ο μητροπολίτης Χαλκίδος ανέφερε πως “ασφαλώς και δεν είμαστε εκτός τόπου και χρόνου. Βλέπουμε τα πάντα και ακούμε όλες τις φωνές. Βλέπουμε την πραγματικότητα το πόσο σκληρή είναι και κατανοούμε πλήρως την επικινδυνότητα της ασθένειας αυτής”, διευκρινίζοντας παράλληλα πως “ο άνθρωπος όμως έχει την ανάγκη να πάει και στην Εκκλησία για να προσευχηθεί, να συμμετέχει έστω και με αποστάσεις στην θεία λειτουργία και οπωσδήποτε έχει την ανάγκη εφόσον το θέλει να κοινωνήσει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Για αυτό παρακαλούμε το Άγιο Δωδεκαήμερο να έχουμε ανοιχτές τις Εκκλησίες μας”.

Αναφερόμενος στις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού που διευκρίνιζαν το πως θα γιορτάσουμε τα φετινά Χριστούγεννα, ο κ. Χρυσόστομος σημείωσε πως “δεν νοούνται Χριστούγεννα χωρίς την Εκκλησία. Τα Χριστούγεννα είναι μια εκκλησιαστική γιορτή”, ξεκαθαρίζοντας συγχρόνως πως “δεν μπορείς να λαμβάνεις στα μέτρα σου και να ανακοινώνεις ότι θα φας μαζί με τους συγγενείς σου και μαζί με μια άλλη οικογένεια τα Χριστούγεννα, αλλά να μην έχεις την δυνατότητα να απολαύσεις τη θεία λειτουργία που είναι ο ίδιος ο Χριστός. Το ξέρουμε ότι είμαστε σε μία δύσκολη κατάσταση και ότι πρέπει όλοι μας να είμαστε ψύχραιμοι και ειρηνικοί, αλλά τα αιτήματά μας τα διατυπώνουμε με ευγένεια και σταθερότητα. Δεν ζητάμε παράλογα πράγματα ούτε βέβαια τίποτα εις βάρος της υγείας”.

Επιχειρώντας να στηλιτεύσει όλους εκείνους που κατηγορούν την Εκκλησία για ανευθυνότητα, ο μητροπολίτης Χαλκίδος επισήμανε πως “η Εκκλησία, παρά τις όποιες κατηγορίες της αποδίδονται, είναι ο χώρος που κράτησε με συνέπεια τα μέτρα χωρίς να βγάλει λέξη”, αφού κατά τον ίδιο είναι αυτή που υπέμεινε την δικαιολογημένη γκρίνια των περισσότερων χριστιανών οι οποίοι ζητούσαν από την ιεραρχία πολύ πιο δυναμικές παρεμβάσεις προς την Πολιτεία, ώστε η Εκκλησία να έχει μια άλλου είδους αντιμετώπιση, λέγοντας πως “όλοι αυτοί αισθάνονται αδικημένοι γιατί θέλουν να πάνε στην Εκκλησία για αυτό διατυπώνουν τα παράπονά τους άλλοι με ευλάβεια και με ευγένεια και άλλοι με τρόπο απαράδεκτο και υβριστικό. Έτσι η εκκλησία, παρόλο που τις τρώει από όλες τις μεριές, αγωνίζεται να κρατήσει αυτόν τον κόσμο ενωμένο και κατά το δυνατόν ειρηνικό”.

Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι όσοι πεθαίνουν από τον κορονοϊό δεν υπάρχει η δυνατότητα να τους αποχαιρετήσουν οι δικοί τους άνθρωποι, ο κ. Χρυσόστομος απάντησε πως “αυτό είναι μια απανθρωπιά και μια ανισορροπία η οποία ναι μεν στηρίζεται στον ορθό λόγο που σου λέει το αίσθημα της αυτοσυντήρησης να προφυλαχτείς και να προφυλάξεις και τους άλλους ώστε να μην μεταδοθεί πιο πέρα η ασθένεια, αλλά αυτή η θέση εξοστρακίζει τελείως την καρδιά του ανθρώπου και το συναίσθημα του”, προσθέτοντας παράλληλα πως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από την άλλη μεριά “υπάρχει και η άλλη πλευρά εκείνη της αγάπης αφού αρκεί σε κάποιον που ξέρει ότι μπορεί να συνομιλήσει σύντομα με το θάνατο. Δεν μπορεί να σηκώσει και το γεγονός ότι όλα αυτά θα τα αντιμετωπίσει εντελώς μόνος του μέσα σε ένα δωμάτιο”.

Προσπαθώντας να απαντήσει σε κάποιους δημοσιογράφους οι οποίοι κατηγορούν την Εκκλησία ότι δεν συμμερίστηκε την αγωνία του κόσμου και αυτό της γύρισε μπούμερανγκ με αποτέλεσμα μέσα στους κόλπους της να υπάρχουν πολλά κρούσματα κορονοϊού σε Ιεράρχες, ο μητροπολίτης Χαλκίδος επισήμανε πως “είναι άδικο να λέγεται κάτι τέτοιο. Εμείς τιμούμε και τους γιατρούς και φάρμακα παίρνουμε”, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα πως “ποτέ κανείς από την Εκκλησία δεν ανέφερε ότι εμείς δεν αρρωσταίνουμε και δεν έχουμε τις ίδιες δυνατότητες να ζήσουμε αυτά που παθαίνουν και οι υπόλοιποι άνθρωποι. Ούτε υπάρχει κανείς από εμάς που σκέφτεται ότι δεν θα πεθάνει. Ίσα ίσα η Εκκλησία είναι αυτή που με πολύ ρεαλισμό καλλιεργεί στον άνθρωπο ότι όλοι μας θα φύγουμε από αυτή τη ζωή”.

Ο κ. Χρυσόστομος έκλεισε την συνέντευξή του συμβουλεύοντας “να ακούμε τους γιατρούς και τους ειδικούς σε ό,τι μας λένε. Ξέρουμε όμως ότι πάνω από τους γιατρούς υπάρχει ο Θεός και όταν καταφέρνει ο άνθρωπος να συγκεράσει την πίστη με την επιστήμη τότε πραγματικά βρίσκεται σε κατάσταση ισορροπίας. Ας μην ξεχνάμε ότι η ζωή του ανθρώπου είναι μια σχοινοβασία και ένα περπάτημα πάνω στο σχοινί που πρέπει να έχει διάκριση”.

 

 

https://orthodoxia.info/news/chalkidos-ginetai-ta-christoygenna/

xalkidos22

 

Του Μητροπολίτου Χαλκίδος Χρυσοστόμου


α. Αδικήθηκε απ´ εκείνους που μάλλον έχουν χάσει το μέτρο και φωτογραφίζουν τα πάντα μέσα στην λατρεία της Εκκλησίας.

Μερικές φορές φωτογραφίζονται, ακόμη και το άγιο Δισκάριο, το άγιο Ποτήριο και η αγία λαβίδα, με το περιεχόμενό τους! (Το ίδιο λάθος κάνουν και θρησκευτικά περιοδικά και θρησκευτικοί ιστότοποι! Αλήθεια σκεφθήκαμε τί τύχη έχουν αυτά τα έντυπα με αυτές τις εικόνες και πού καταλήγουν;)

Δεν αμφισβητώ την καλή τους πρόθεση, αλλ' ουκ έξεστι! Τέτοιες στιγμές δεν φωτογραφίζονται και δεν δημοσιεύονται.

Καλόν, μάλιστα, είναι να θυμηθούμε και την σχετική προτροπή του Κυρίου μας και να προστατεύουμε, ιδίως στην εποχή μας, τα άγια και τους μαργαρίτες! (Ματθ. ζ΄, 6).

β. Αδικήθηκε από μέσα μεταδόσεως πληροφοριών, που παρουσίασαν «το έγκλημα»! του Υπουργού και στηλίτευσαν το κακό παράδειγμα, που δίνει στους Πολίτες. Αλήθεια, ποιό έγκλημα και ποιό κακό παράδειγμα;

Ο άνθρωπος, όπως φαίνεται σε άλλες φωτογραφίες, φορούσε την μάσκα και μέσα στην Εκκλησία και προφανώς την έβγαλε για να κοινωνήσει! Υπάρχει απαγόρευση για την θεία Κοινωνία;

Ωστόσο, όμως, δεν είμαστε τόσο αφελείς να πιστεύσουμε ότι στόχος εκείνων που τον κατέκριναν ήταν ο ή μόνον ο Υπουργός.

Στόχος ήταν και είναι κυρίως το άγιο Ποτήριο και η θεία Κοινωνία!

Δεν μας είπαν όμως οι κατακρίνοντες, που περισσότερο φαίνεται να είναι αντι-κείμενοι και όχι αντικειμενικοί, πόσοι άνθρωποι νόσησαν από την θεία Κοινωνία, από τότε που χαλάρωσαν τα μέτρα και κοινώνησαν πάμπολλοι άνθρωποι;

γ. Αδικήθηκε, απ´ εκείνους που δεν είχαν την τόλμη να τον στηρίξουν! Μπορούσαν να πουν το απλό, ότι ο κ. Υπουργός φορούσε την μάσκα προστασίας, αλλά την έβγαλε για να κοινωνήσει! Η θεία Κοινωνία δεν είναι απαγορευμένη!

Αφού δεν είπαν αυτό το απλό, που είναι αληθινό, γιατί προφανώς φοβήθηκαν την μανιώδη αντίδραση κάποιων και μερικών δημοσιογράφων, έτοιμων να «κρεμάσουν» με τα μανταλάκια της χλεύης και να εξοστρακίσουν όποιον εκδηλώνει αγάπη προς την Εκκλησία, πώς να περιμένουμε να πουν και το επίσης αληθές ότι δεν δικαιούνται, στην Δημοκρατία, μόνον οι άπιστοι και οι άθεοι να κάνουν τις επιλογές τους και να τις δηλώνουν ελεύθερα, αλλά δικαιούνται και οι πιστοί, να πιστεύουν;

Άραγε ο προβλεπόμενος από το Νόμο σεβασμός προς «το διαφορετικό», δεν περιλαμβάνει και τον οφειλόμενο σεβασμό προς τους πιστούς;

δ. Αδικήθηκε, όμως, τουλάχιστον προς στιγμήν, και από τον ίδιο του τον εαυτό, ο κύριος Υπουργός, διότι δεν υποστήριξε την πράξη του με το όποιο κόστος, αλλά έσπευσε να κάνει την γνωστή δήλωση! (Ματθ. ι΄, 32).

Δεν τον κατακρίνω, Θεός φυλάξοι, διότι «ο δοκών εστάναι βλεπέτω μη πέση!» (Α΄ Κορινθ. ι΄, 12). Προβληματίζομαι, όμως, και ανησυχώ σοβαρά, όταν, σε εποχή Δημοκρατίας, ένας Υπουργός αισθάνεται την ανάγκη να κάνει δήλωση μετανοίας!!!

Έρχεται στο νου μου ο πανικός του Αποστόλου Πέτρου και η δειλία του, από την τρομοκρατία των Ιουδαίων κατά του Ιησού και των μαθητών Του.... Τρομαγμένος ο Απόστολος, ακόμη ενώπιον μιας παιδίσκης!!! αρνήθηκε τον Χριστό!

Και, βέβαια, εξελθών έξω (έχει σημασία, νομίζω, η έξοδος αυτή) έκλαυσε πικρώς (Λουκ. κβ΄, 54-62) και μετανοημένος αποκαταστάθηκε από τον Κύριο, που, ευτυχώς, είναι φίλος όλων των μετανοούντων! (Ιωάν. κα΄, 15). Φίλος των μετανοούντων όλων των εποχών!

ε. Ενδεχομένως, να αδικήθηκε και από μένα, με τούτη την αναφορά μου. Αν έτσι το αισθάνεται, του ζητώ να με συγχωρέσει.

Τελειώνοντας, θεωρώ πως χρέος όλων μας και ουσιαστική συμβολή στην προστασία της υγείας μας είναι και η υπεράσπιση της αληθινής ελευθερίας! Της Αλήθειας! και ασφαλώς της σοβαρότητος!

 

 

https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/39582-xalkidos-xrusostomos-adikithike-pragmati-o-k-upourgos-pou-koinonise