i proti psifiaki diktatoria ston kosmo 768x302

Την πρώτη ψηφιακή δικτατορία ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Κίνα από το 2020. Με τη βοήθεια της βιντεοεπιτήρησης και τους σαρωτές αναγνώρισης προσώπων, θα επιτηρεί λεπτό προς λεπτό, κάθε έναν από τα 1,5 δισεκατομμύρια πολίτες της. Το πρόγραμμα ονομάζεται «κοινωνική πίστωση» και εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά σε 40 πόλεις της αχανούς χώρας. Επί της ουσίας είναι ένας μαζικός έλεγχος των πολιτών, σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο κάθε πολίτης, ανά πάσα στιγμή, φακελώνεται όπως οι κινήσεις και η συμπεριφορά του. Οι αρχές μπορούν να αναγνωρίζουν πρόσωπα, να σαρώνουν το σώμα, να παρακολουθούν όλους τους πολίτες σε οποιοδήποτε σημείο της κινεζικής επικράτειας κι αν βρίσκονται. Παράλληλα οι κάμερες τροφοδοτούν το σύστημα «κοινωνικής βαθμολόγησης», το οποίο βασίζεται στην επιβράβευση, την τιμωρία και τη δημόσια ταπείνωση. Το σύστημα βαθμολογεί τους πολίτες ανάλογα με την συμπεριφορά που καταγράφουν οι κάμερες. Στη συνέχεια λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης, διαχωρίζουν τους πολίτες σε καλούς – που δεν δημιουργούν πρόβλημα στην κοινωνία- και σε κακούς.

Πως γίνεται αυτό; Η βαθμολόγηση του κάθε πολίτη ξεκινάει στην ηλικία των 18. Το άριστα είναι το 1000 ή το Α. Αν οι κάμερες καταγράψουν ότι ο πολίτης βρήκε ένα πορτοφόλι και το παραδώσει στις αρχές, αν βοηθήσει έναν ηλικιωμένο να διασχίσει το δρόμο ή αν δώσει αίμα, τότε η βαθμολογία του αυξάνεται και συγκαταλέγεται στους αξιοσέβαστους και καλύτερους πολίτες της κοινωνίας. Κατά συνέπεια επιβραβεύεται. Έχει προτεραιότητα στις ουρές των δημόσιων υπηρεσιών, δεν πληρώνει εγγύηση στα νοσοκομεία, μπορεί να είναι μέλος του κόμματος, λαμβάνει τιμές σαν ήρωας και βεβαίωση αξιοπιστίας από το κόμμα. Αφίσες με τις φωτογραφίες, το όνομα και την βαθμολογία των «καλών» πολιτών αναρτώνται παντού στην πόλη.

Ο εφιάλτης είναι για όσους η βαθμολογία τους είναι κάτω από το 900 ή από το Α-. Θεωρούνται πολίτες που δεν είναι άξιοι εμπιστοσύνης, δεν μπορούν να πάρουν δάνειο από την τράπεζα για να αγοράσουν ένα διαμέρισμα, να έχουν πιστωτική κάρτα, να ταξιδεύουν με το αεροπλάνο και το τρένο, οι αποταμιεύσεις τους μπλοκάρονται κ. άλλα. Ο ήχος του κινητού τους είναι μια σειρήνα περιπολικού που προειδοποιεί τους τριγύρω ότι κυκλοφορεί ένα κακοποιό στοιχείο ανάμεσα τους. Όποιος τους καλεί είναι υποχρεωμένος να ακούσει πρώτα ένα μήνυμα που αναφέρει ότι ο καλούμενος ανήκει στην χειρότερη κατηγορία πολιτών. Πορτρέτα με το στοιχεία των «κακών» πολιτών, αναρτώνται σε όλους τους δημόσιους χώρους της πόλης όπου ζουν. Ακόμα και στα σινεμά. Τα ονόματά τους, οι διευθύνσεις τους, οι αριθμοί των τηλεφώνων τους όπως και πολλά στοιχεία από την προσωπική τους ζωή είναι καταχωρημένα σε μια μαύρη λίστα, η οποία είναι δημοσιευμένη στο ίντερνετ. Ο καθένας πριν από μια συναλλαγή, μια συνάντηση ή μια φιλία μπορεί ελεύθερα να μελετήσει την βαθμολογία του συνομιλητή του και να αναζητήσει το όνομα του στη μαύρη λίστα.

Με λίγα λόγια η «η κοινωνική πίστωση – βαθμολόγηση» για τον κάθε Κινέζο πολίτη, είναι το διαβατήριο του στην κοινωνία, η δεύτερη του ταυτότητα. Σύμφωνα με τον εμπνευστή του προγράμματος της ολοκληρωτικής επιτήρησης, σκοπός του είναι η ανοικοδόμηση της ηθικής. Επιθυμία είναι οι πολίτες να είναι έντιμοι, ειλικρινείς, να σέβονται τα κοινωνικά συμβόλαια. Επι της ουσίας όμως, η Κίνα, επιχειρεί να σφυρηλατήσει έναν νέο άνθρωπο, υποτακτικό της εξουσίας. Υπάκουο, υποταγμένο, αφοσιωμένο στις επιταγές του κράτους με απολύτως ελεγχόμενη συμπεριφορά.

Σήμερα ο Μεγάλος Αδερφός στην Κίνα, με την αναγνώριση των προσώπων, επιτρέπει συναλλαγές, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, σε αεροδρόμια κτλ. αλλά παράλληλα τιμωρεί και ταπεινώνει, καθώς εντοπίζει παραβάτες, «ανάρμοστες» συμπεριφορές, έτσι όπως τις καθορίζουν οι επιταγές του καθεστώτος. Στην Κίνα του μέλλοντος, εκτός από την αναγνώριση προσώπου, η ταυτοποίηση του πολίτη θα γίνεται και από την στάση του σώματος του. Κατά συνέπεια, τα επόμενα χρόνια, θα είναι ολοένα και πιο δύσκολο για κάποιον να ξεφύγει από τον κρατικό έλεγχο. Με 200 εκατομμύρια έξυπνες κάμερες, εγκατεστημένες σε ολόκληρη τη κινεζική επικράτεια, δηλαδή 1 κάμερα ανά 7 κατοίκους, οι Κινέζοι σε λίγους μήνες, θα είναι οι πιο επιτηρούμενοι πολίτες στον κόσμο. Εκτός από την συμπεριφορά τους, όλες οι συνήθειες τους, η ερωτική τους ζωή, η καθημερινότητα τους θα περνάει από το μικροσκόπιο της επιτήρησης, το οποίο δεν θα χάνει την παραμικρή λεπτομέρεια.

Οι αρχές είναι σε θέση να παρακολουθούν εξ αποστάσεως τη χρήση του διαδικτύου, τις τηλεπικοινωνίες, ταξίδια σε συγκεκριμένους προορισμούς…τα πάντα. Το κράτος θα γνωρίζει τον εκάστοτε πολίτη, καλύτερα απ΄ ό,τι γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Τι γίνεται στην Ευρώπη Ο Μεγάλος Αδερφός δεν εφαρμόζεται μόνο στην Κίνα. Τον Αύγουστο του 2019, οι Financial Times, αποκάλυψαν στους Βρετανούς πως η περιοχή του King’s Cross, και πιο συγκεκριμένα ο σταθμός του Eurostar, έχει εξοπλισθεί με κάμερες αναγνώρισης προσώπου, ενώ ξεκίνησε η εγκατάσταση τους και στον οικονομικό πνεύμονα της Canary Wharf. Στο εμπορικό κέντρο Westfield Stratford City, στο Λονδίνο, οι έξυπνες κάμερες σκανάρουν 300 πρόσωπα το δευτερόλεπτο. Στην πραγματικότητα χιλιάδες Βρετανοί, χωρίς να το γνωρίζουν, έχουν φακελωθεί από τις κάμερες αναγνώρισης προσώπου κατά τη διάρκεια δοκιμών το 2018. Η ΜΚΟ, Big Brother Watch, έδωσε στη δημοσιότητα λίστα με τα μουσεία, καζίνο, ξενοδοχεία, εμπορικά και συνεδριακά κέντρα όπου είχαν εγκατασταθεί έξυπνες κάμερες.

Το Λονδίνο σήμερα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιτηρούμενη πόλη στον κόσμο, καθώς διαθέτει 420.000 κάμερες επιτήρησης και αναγνώρισης προσώπου. Συνολικά η Μεγάλη Βρετανία διαθέτει 4 εκατομμύρια κάμερες. 1 για κάθε 14 πολίτες της. Περπατώντας κάποιος στο Λονδίνο παρακολουθείται από τουλάχιστον 300 κάμερες Η Γαλλία επιθυμεί την επίσπευση της εφαρμογής ταυτοποίησης με την αναγνώριση προσώπου. Από το 2020, η πρόσβαση στις ιστοσελίδες των δημόσιων υπηρεσιών, θα γίνεται μόνο με την αναγνώριση προσώπου. Hδη ο προϋπολογισμός του 2020, προβλέπει την γενική συλλογή προσωπικών δεδομένων απ όλες τις ιντερνετικές πλατφόρμες που θα τις αναλύει η τεχνητή νοημοσύνη. Στην πόλη της Νίκαιας αντιστοιχεί 1 κάμερα για 145 κατοίκους. Η Νίκαια ήταν η πρώτη πόλη που δοκίμασε πιλοτικά την αναγνώριση προσώπου, μέσω της βιντεοεπιτήρησης, τον Φεβρουάριο του 2019. Στην ίδια πόλη το τραμ διαθέτει σύστημα επιτήρησης που είναι ικανό να διαβάσει τα συναισθήματα στο πρόσωπο των επιβατών. Παράλληλα με την βιντεοεπιτήρηση, σε πολλές γαλλικές πόλεις όπως είναι το Σεν Ετιέν, έχουν εγκαταστήσει μικρόφωνα και αισθητήρες ήχου στους δρόμους, και σε όλους του δημόσιους χώρους, ώστε η αστυνομία να μπορεί ειδοποιείτε και να επεμβαίνει εγκαίρως, για το παραμικρό. Επίσης εξετάζεται σχέδιο εγκατάστασης συστήματος αναγνώρισης προσώπου στις εισόδους των λυκείων της χώρας.

https://www.aixmi.gr/index.php/stin-kina/?fbclid=IwAR0DJS_rPUAosfq-UeX8jSVhDVLRRYD1Wo3cPyp0LqxlayGDVWkTQwCwfkw

Θανάσιμη και όχι απλά επικίνδυνη αποβαίνει η έκθεση του ανθρώπινου οργανισμού στη μη ιονίζουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας -«χτυπώντας» άμεσα το καμπανάκι και για τις επιπτώσεις από την ακτινοβολία του δικτύου 5G-, σύμφωνα με τον διδάκτορα Φυσικής του πανεπιστημίου του Μάντσεστερ στη Βρετανία και διευθυντή Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η επιστημονική και τεχνική αιτιολογική έκθεση του τελευταίου, η οποία βασίζεται σε τεκμηριωμένα και αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία. Η έκθεση έγινε προκειμένου να αναζητηθούν τα αίτια του θανάτου ενός παιδιού μόλις 5 ετών από την Κύπρο από λευχαιμίααπέναντι από το δωμάτιο του οποίου –και σε απόσταση 53,5 μέτρων- είχε τοποθετηθεί κεραία κινητής τηλεφωνίας

Σύμφωνα με την έκθεση, οι κεραίες της κινητής τηλεφωνίας εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στη φασματική περιοχή των μικροκυμάτων, σε συχνότητες από 400 MHz μέχρι 2.4 GHz (σύστημα TETRA 410-931 MHz). Το σύστημα 5G, εάν εγκατασταθεί, θα λειτουργεί στις φασματικές περιοχές 0.6-6 GHz-LTE, 3.4-3.8 GHz-LFB και 24.2-24.7 GHz). Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στη φασματική περιοχή των παραπάνω συχνοτήτων αλληλεπιδρά ισχυρά με τη βιολογική ύλη, δηλαδή τους ανθρώπους.

Η αλληλεπίδραση της ακτινοβολίας με τη βιολογική ύλη κατηγοριοποιείται σε δύο είδη αλληλοεπιδράσεων: τις θερμικές και τις χημικές. Οι θερμικές οδηγούν στην απότομη αύξηση της θερμοκρασίας των ιστών ή των κυττάρων και οι επιδράσεις τους ποικίλλουν από απλή κόπωση μέχρι καρδιακή προσβολή. Μέχρι το 1990 ήταν γενικά αποδεκτό μεταξύ των επιστημόνων πως οι χημικές επιδράσεις επιφέρουν μόνο οι ιονίζουσες και οι υπεριώδεις ακτινοβολίες.

Ωστόσο, τα τελευταία 20 χρόνια η πρόοδος σε τομείς, όπως η νανοτεχνολογία και η μοριακή βιολογία, καθώς και πλήθος επιστημονικών ερευνών και δημοσιεύσεων αποδεικνύουν ότι η έκθεση βιολογικών οργανισμών σε ακτινοβολίες μικροκυμάτων εκτός από τις θερμικές προκαλεί και χημικές μεταβολές, οι οποίες είναι περισσότερο επικίνδυνες, καθώς προκαλούν καταστροφή στα κύτταρα και στο DNA και κατά συνέπεια δεν υπάρχουν όρια ασφαλούς έκθεσης σε αυτές.

Εκτός από την παραπάνω θέση, ο κ. Κεφαλάς αναφέρει στη «δημοκρατία» ότι ο βαθμός αξιοπιστίας των κρατικών φορέων που δηλώνουν πως τα δίκτυα 5G είναι ασφαλή -μια τέτοια δήλωση είχε κάνει το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμάτας για τη διακοπή της ανανέωσης με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας- μπορεί να διερευνηθεί και μέσα από τη σύγκριση με τις θέσεις των διεθνών οργανισμών και των επιστημονικών φορέων τους σχετικά με τις επιδράσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.

Σε ένα πρόσφατο «άρθρο γνώμης» στο περιοδικό «Scientific American», που είναι το πλέον έγκυρο επιστημονικό περιοδικό και στο οποίο έστω και μία επιστημονική δημοσίευση μπορεί να εξασφαλίσει πανεπιστημιακή έδρα παρουσιάζεται η θέση ότι «δεν έχουμε κανέναν λόγο να πιστεύουμε ότι το σύστημα 5G είναι ασφαλές». Σύμφωνα με το άρθρο, τεκμηριώνεται πλέον από πολλές επιστημονικές δημοσιεύσεις ότι η μη ιονίζουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι επικίνδυνη ακόμα και σε πολύ μικρές εντάσεις.

Οι μελέτες σε πειραματόζωα έδειξαν καρκίνο!

Το 2011 το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας Καρκίνου (IARC) κατηγοριοποίησε τις ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες με συχνότητες μεταξύ 3KHz-300GHz ως «πιθανό αίτιο πρόκλησης ανθρωπογενούς καρκινογένεσης». Στο ίδιο μήκος κύματος και η θέση του εθνικού προγράμματος νανοτοξικολογίας των ΗΠΑ που κατέληξε ότι «υπάρχουν καθαρές ενδείξεις ότι η έκθεση πειραματόζωων σε ΗΑ προκαλεί καρκίνο του μυοκαρδίου και ότι υπάρχουν μερικές ενδείξεις ότι η ΗΑ προκαλεί καρκίνο του εγκεφάλου και των επινεφριδίων στα ζώα».

Ο κ. Κεφαλάς σημειώνει πως, αν και αντίστοιχες μελέτες δεν είναι δυνατόν να διεξαχθούν σε ανθρώπους, η ισχύς των ερευνητικών αποτελεσμάτων είναι δεδομένη και για τον άνθρωπο, καθώς με ανάλογο τρόπο γίνονται και οι έρευνες στα πειραματόζωα για τα φάρμακα.

Παράλληλα, τα επιστημονικά αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού προγράμματος Reflex απέδειξαν ότι «η έκθεση ανθρώπινων κυττάρων εκτεθειμένων σε μη ιονίζουσα ακτινοβολία κινητών τηλεφώνων σπάει τη διπλή έλικα του DNA το ίδιο αποτελεσματικά όπως και οι επικίνδυνες ιονίζουσες ΗΑ ακτίνων γάμμα που εκπέμπονται από ραδιενεργούς πυρήνες».

Πέρα από τις παραπάνω επιστημονικές θέσεις, εκατοντάδες ειδικοί επιστήμονες και καθηγητές από όλο τον κόσμο έχουν δημιουργήσει ένα διαδικτυακό ιστότοπο (www.bioinitiative.org) που σχετίζεται άμεσα με τις επιπτώσεις της μη ιονίζουσας ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.

Όπως σχολιάζει ο κ. Κεφαλάς, από εκεί καθένας «μεταξύ των οποίων και το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, καθώς και οι υπεύθυνοι φορείς του, μπορεί να ενημερωθεί για τα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν τον βαθμό επικινδυνότητας της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας προτού εκτεθούν με τις τοποθετήσεις τους».

Καταλήγοντας, τονίζει πως «πλην της πολιτισμένης Ελλάδας, όπου επικρατούν τα οικονομικά συμφέροντα, η συσκότιση και η παραπληροφόρηση της εξουσίας, η δημόσια συζήτηση επί του θέματος παντού σε όλο τον κόσμο διεξάγεται με υπευθυνότητα. Θα ήταν ευτύχημα αν ο δημόσιος διάλογος και στη χώρα μας διεξαγόταν με σοβαρότητα, χωρίς πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες».

 

 

https://www.newsbreak.gr/ellada/70149/alkiviadis-kefalas-thanasimi-kai-ochi-apla-epikindyni-i-aktinovolia-toy-5g/?fbclid=IwAR2I5__HPEnX0T4tQLyDRz80vHsxOGLdDdt0tNGmsJ2e6relwtyi98wQzh8

Η σκληρή και ασφάλτινη καθημερινότητα, μας παρέχει πολλές δυνατότητες να εκφράσουμε την προς τον πλησίον αγάπη μας, με λόγια και κυρίως με έργα!

Και είναι αυτή μας η προσφορά απόδειξη της προς τον Θεόν πίστεως και αγάπης. Με κρυστάλινη καθαρότητα, ο Ευαγγελιστής και μαθητής της αγάπης, ο άγιος απόστολος Ιωάννης ο Θεολόγος, μας λέει ότι αυτός που ισχυρίζεται πως αγαπά τον Θεό, ενώ δεν αγαπά και μισεί τον αδελφό του, είναι ψεύστης! Και χρησιμοποιεί ένα λογικό επιχείρημα για να είναι πειστικός. Πώς είναι δυνατόν, λέει, να αγαπάς τον Θεό που δεν είδες, ενώ τον άνθρωπο που βλέπεις καθημερινά δεν αγαπάς; (Α΄ Ιωάν. 4, 20).

Μέσα στην ζοφερή ατμόσφαιρα, την οποία δημιούργησε σε παγκόσμια κλίμακα, η ταχύτατη εξάπλωση του σοβαρά απειλούντος την ζωή μας κορωνοϊού, ως ακτίνες του αδύτου ηλίου της αγάπης, έλαμψαν, προς χαράν και παρηγορία μας, αλλά και παραδειγματισμό μας, κάποιοι άνθρωποι που έδειξαν και δείχνουν, σεμνά και αθόρυβα, ακόμη και με κόστος της ίδιας τους της ζωής, την προς τους άλλους αγάπη….

Είδαμε στα μέσα γενικής πληροφορήσεως έναν Κληρικό στο πολύκλαυστο Μπέργκαμο της Ιταλίας, ο οποίος αρρώστησε από τον κορωνοϊό. Συγκινήθηκα, όταν άκουσα ότι πιστοί του ποιμνίου του συγκέντρωσαν χρήματα και του εξασφάλισαν αναπνευστήρα, ώστε να μπορεί να αναπνέει με ευκολία τον χρόνο της νοσηλείας του.

Συγκλονίστηκα, βέβαια, στην συνέχεια, όταν πληροφορήθηκα ότι παρεχώρησε τον αναπνευστήρα σε άλλον ασθενή, με αποτέλεσμα ο ίδιος να αποθάνει, υπομένοντας, μάλιστα, το μαρτύριο της δύσπνοιας…Ήταν 72 ετών.
Απέθανε, προσφέροντας ζωή σε συνάνθρωπό του.

Οι πιστοί βγήκαν στα μπαλκόνια, την ώρα που περνούσε μπροστά τους το σκήνωμά του και χειροκροτούσαν…

Να ένας νέος καλός σαμαρείτης! Στην κυριολεξία, καλός σαμαρείτης, με τις ίδιες συνθήκες της γνωστής ευαγγελικής περικοπής! Ένας σαμαρείτης, που μας διδάσκει όλους, να σπάσουμε τα δεσμά της πιο φρικτής φυλακής του εγωισμού, να μην εξαντλούμαστε σε ματαιολογίες για το ποιός είναι ο πλησίον, με τον οποίο επιτρέπεται να κοινωνούμε, αλλά πώς εμείς θα γίνουμε πλησίον στον κάθε εμπερίστατο και κινδυνεύοντα άνθρωπο!

Δεν αποκλείω, ωστόσο, να ευρεθούν και άνθρωποι, που όχι μόνον δεν θα θαυμάσουν ή δεν θα διδαχθούν από το αξιομίμητο αυτό παράδειγμα, αλλά θα πέσουν σε καρδιακούς διαλογισμούς πονηρούς και θα κάνουν και κρίσεις αρνητικές…Ελεύθεροι είμαστε όλοι….Άλλωστε, κοινή είναι η διαπίστωση, πως η γλώσσα της αγάπης, μάλλον, είναι γλώσσα άγνωστη για πολλούς.

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, το ένδοξο θύμα της Αγάπης, έχει διδάξει πάντως, ότι μεγαλύτερη απ’ αυτήν αγάπη ουδείς έχει! Από ποιά δηλαδή; Από το να θυσιάσει κάποιος τον εαυτό του υπέρ των φίλων του (Ιωάν. 15, 13).

Ασφαλώς, τέτοια «αγάπη κραταιάν ως τον θάνατον» (Ασ. Ασ. 8, 6) έχουν και όσοι, υπερβαίνοντας τον ανίκητο φόβο που συμβαδίζει με τον ατομισμό, υπηρετούν τους ασθενείς και φροντίζουν την αποκατάσταση της υγείας των? ανύστακτα, ακούραστα, ολοπρόθυμα και με κίνδυνο προσωπικό!… βάζοντας σε περιπέτεια και ανασφάλεια, ακόμη και τις οικογένειές τους…

Πόσο αξιοσέβαστοι μιμητές των αγίων μας είναι οι άνθρωποι αυτοί…

Μπορείς να μην αναφερθείς και σε όσους εν ημέρα και νυκτί βοούν πρός τον Θεόν, υπέρ της οικουμένης… των εν ασθενεία κατακειμένων… των διακονούντων τους ασθενείς…;

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που πιο πάνω αναφέρθηκαν είναι καλοί Σαμαρείτες και έχουν ένα κοινό γνώρισμα, το οποίο τους οδηγεί στην σωτηρία. Έχουν καρδια! «Ει έχεις καρδίαν δύνασαι σωθήναι». Αββάς Παμβώ.

Γράφοντας αυτές τις ταπεινές σκέψεις, άκουσα μέσα μου φωνήν λέγουσα: Πορεύου και σύ ποίει ομοίως…

Αλήθεια, πόσο σπουδαία και προτιμότερα είναι τα έργα, από τα λόγια! Τα λόγια τα πολλά, τα εντυπωσιακά ίσως, αλλά ανέξοδα…

Εύχεσθε!

Πηγή: https://www.orthodoxianewsagency.gr/gnomes/oi-sygxronoi-kaloi-samareites-pou-deixnoun-tin-agapi-tous-me-kostos-ti-zoi-tous-tou-mitr-xalkidos-gia-to-pr-orthodoksia/

Την ώρα που η ανθρωπότητα δίνει τη μάχη με τον κορωνοϊό σε όλα τα επίπεδα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής με πολλές απώλειες, αλλά δυστυχώς και με θλιβερές προοπτικές (τουλάχιστον, για το πολύ άμεσο μέλλον), η Ελλάδα προσπαθεί -και αυτή- να αντισταθεί στην πρωτόφαντη λαίλαπα.

Βασική προϋπόθεση σε ετούτον τον πόλεμο είναι η εθνική ενότητα και η συλλογική όπως και η ατομική ευθύνη. Ήδη παρατηρούνται ορισμένα παθολογικά συμπτώματα πολιτικού κομπασμού από διάφορους πολιτικούς ταγούς, ακόμα και υπουργούς, οι οποίοι σπεύδουν να συγχαρούν την κυβέρνηση και τον εαυτό τους. Πρόκειται για λάθος, διότι τα δύσκολα είναι μπροστά και οι επόμενες δύο εβδομάδες κρίσιμες.

Η επιδημία στην Ελλάδα δεν έχει εισέλθει ακόμη στην τρίτη φάση και απέχει πολύ από την τέταρτη. Ξέρουμε ποιες είναι αυτές οι φάσεις. Τις παρακολουθήσαμε δυστυχώς στην Ιταλία και την Ισπανία. Παρακολουθούμε την τρίτη φάση στη Γαλλία. Αγωνιούμε για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στη Μεγάλη Βρετανία. Τρέμουμε με τους αριθμούς που δημοσιεύονται καθημερινά για την πορεία της επιδημίας στη Νέα Υόρκη και την υπόλοιπη Αμερική.

Η παρακάτω επιστολή που υπογράφεται από 200 γιατρούς εκθέτει παράγραφο προς παράγραφο όλους εκείνους οι οποίοι δύο εβδομάδες τώρα βγαίνουν στα τηλεοπτικά πάνελ και προβαίνουν σε δηλώσεις σύμφωνα με τις οποίες όλα μα όλα είναι σωστά.

Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά στα ενδότερα εκ των έσω, και να αντιληφθούμε επιτέλους πως στην πρώτη γραμμή του μετώπου, δηλαδή στα δημόσια νοσοκομεία, τα πράγματα εξελίσσονται όπως στον πραγματικό πόλεμο. Ιδρώτας, δάκρυα και θάνατος, όπως θα έλεγε ο Ουίνστον Τσώρτσιλ.

Συγκεκριμένα, στο κείμενο οι νοσοκομειακοί επισημαίνουν: 

- Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει η καθημερινή ενημέρωση για την επιδημία COVID19 (κορονοϊός SARS-CoV-2) να περιλαμβάνει μόνο τον αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, των διασωληνημένων και των θανάτων, την επίκληση της «ατομικής ευθύνης» και την απειλή έντασης των περιοριστικών μέτρων με βάση τις προβλέψεις για την πορεία της ΑΛΛΑ ΟΧΙ τον καθημερινό αριθμό του μόνιμου προσωπικού που αναλαμβάνει καθήκοντα, τον αριθμό κλινών ΜΕΘ που ανοίγουν, τον αριθμό επιπλέον αναπνευστήρων που εξασφαλίζονται και των ειδικών νοσοκομείων που χρειάζονται για την αντιμετώπισή της;

- Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει την ανοχή -ούτε καν την επισήμανση ως μη απαραίτητης υγειονομικά- σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία συμπολιτών μας με γάντια και μάσκες σε ανοιχτό χώρο και αντίθετα την αντιμετώπιση με ειρωνεία και «δεν πειράζει» της υγειονομικά και κοινωνικά υπεραναγκαίας εξασφάλισης όλων των Ατομικών Μέσων Προστασίας στους υγειονομικούς στα νοσοκομεία και τα ιατρεία; Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει στον ΕΟΔΥ να δίνει ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΔΗΓΙΑ προς τα νοσοκομεία με την οποία ΑΝΕΧΕΤΑΙ την έλλειψη αυτών των Ατομικών Μέσων Προστασίας για τους υγειονομικούς; Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει να ΜΗΝ ανακοινώνεται ο αριθμός των υγειονομικών που έχουν ασθενήσει και έχουν τεθεί εκτός μάχης;

- Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει την απαγόρευση υπαίθριας συνάθροισης άνω των δύο ατόμων, ΑΛΛΑ ΟΧΙ την καταγγελία λειτουργίας επιχειρήσεων και βιομηχανιών παραγωγής αγαθών μη πρώτης ανάγκης με δεκάδες εργαζόμενους στοιβαγμένους σε κλειστούς χώρους και χωρίς τα απαραίτητα μέσα προστασίας;

- Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει την καραντίνα μόνο 7 ημερών (και όχι 14 όπως λένε οι διεθνείς οδηγίες) στους υγειονομικούς που είναι θετικοί για κορονοϊό SARS-CoV-2;

- Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει τη μη διενέργεια μαζικών test ιχνηλάτησης του ιού στο γενικό πληθυσμό παρά τις συστάσεις του ΠΟΥ (WHO); Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει τη χορήγηση 11.000.000 Ευρώ στους καναλάρχες για τη διαφημιστική καμπάνια ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και το διπλασιασμό του νοσηλίου για τις ιδιωτικές ΜΕΘ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ για την ενίσχυση του δημόσιου τομέα υγείας με προσωπικό και εξοπλισμό;

- Ποια επιστημονική προσέγγιση οδηγεί στο κλείσιμο και την υπολειτουργία των δημόσιων δομών ΠΦΥ (Περιφερικά Ιατρεία, ΤΟΜΥ και Κέντρα Υγείας) και την μεταφορά του προσωπικού τους στα νοσοκομεία, στερώντας τον οικογενειακό γιατρό και εκεί ακόμα που υπάρχει, επομένως και την μοναδική δυνατότητα του πληθυσμού για άμεση πρόσβαση σε στοιχειώδη έγκαιρη περίθαλψη;

- Ποια επιστημονική προσέγγιση επιβάλλει την στέρηση Μέσων Ατομικής Προστασίας και για τους αυτοαπασχολούμενους γιατρούς που θέλουν να συμβάλουν στην μάχη ενάντια στην επιδημία; Πώς γίνεται να καλούμε τον κόσμο να επικοινωνεί άμεσα με το γιατρό του αν εμφανίσει ύποπτα συμπτώματα και ταυτόχρονα αυτόν τον γιατρό στις λίγες περιπτώσεις που υπάρχει να τον απομακρύνουμε;

Δεν μετατρέπεται έτσι το «μένουμε σπίτι» σε «κινδυνεύουμε στο σπίτι» μόνο και μόνο για να παρουσιάσει η κυβέρνηση μια ψεύτικη εικόνα ότι έκανε προσλήψεις στα νοσοκομεία; Οι ειδικοί της επιτροπής του υπουργείου που μας καλούν να «κρυφτούμε» από τον ιό γιατί κρύβουν τη μισή αλήθεια; Η επιστήμη πρέπει να είναι ανεξάρτητη από πολιτικές, κυβερνητικές και επιχειρηματικές σκοπιμότητες. Την ανεξαρτησία της και το ελεύθερο, δημιουργικό πνεύμα κόντρα σε όλα τα συμφέροντα θα το υπερασπίσουμε σθεναρά. Είναι ζήτημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης!

Συλλογή Υπογραφών

1) Τσιμάρας Κώστας, Νοσηλευτής Ψυχικής Υγείας, Κ.Ψ.Υ.-Γ.Ν. Κεφαλονιάς
2) Κουβίδης Γιώργος, Ακτινολόγος, ΨΝΑ Δρομοκαΐτειο
3) Γιαννόπουλου Ασημίνα, νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
4) Ζολινδάκη Χρυσούλα Αναισθησιολόγος, Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας
5) Καραντάλη Ειρήνη, Υ. Ε Βοηθός Θαλάμου Τμήμα Αποστείρωσης, Ασκληπιείο Βούλας
6) Συντριλάλας Αντώνιος Ορθοπαιδικός, Ασκληπιείο Βούλας
7) Φίλιος Αθανάσιος, Ουρολόγος, Ασκληπιείο Βούλας
8) Πανταζής Λάμπρος, ΕΚΑΒ
9) Σκούρτη Ισμήνη, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
10) Πανά Αναστασία, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
11) Διαμαντόπουλος, Νικόλαος οδηγός, Ασκληπιείο Βούλας
12) Τσαλαπατάνη Ειρήνη, Βιβλιοθηκονόμος, Ασκληπιείο Βούλας
13) Θεοδωροπούλου Ρεβέκκα, Κοινωνική Λειτουργός, ΨΝΑ
14) Τσοχαντάρης Λάμπρος, Νοσηλευτής, Ασκληπιείο Βούλας
15) Κατσέτα Ευφροσύνη, νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
16) Γεροκώστα Κωνσταντίνα, Β. Νοσηλευτή, Γ.Ν.Ν.Σητείας
17) Μπανούμπ Μαρία, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
18) Βασιλειάδη Αικατερίνη, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
19) Ξιφιλινού Αναστασία, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
20) Λεβέντη Αργυρώ, ειδικευόμενη ΩΡΛ, Γεννηματάς
21) Σερβετά Κέλλυ, Γιατρός, Τζανειο Νοσοκομείο
22) Βαρνάβα Δέσποινα, Κοινωνική Λειτουργός, Ασκληπιείο Βούλας
23) Καραβάς Αντώνης, Παθολόγος, Κ.Υ. Ηλιούπολης
24)Καλιαμπάκος Σωτήρης, αυτοαπασχολούμενος, Υγεία
25) Ηλιόπουλος Ηλίας, ορθοπεδικός, ΓΝ Αιγίου
26) Τραντος Γιάννης Άγγελος, ειδικευόμενος Ορθοπαιδικής, ΓΝΑ ΚΑΤ
27)Ζέρβα Κανελλινα, καρδιολόγος, αυτοαπασχολούμενη
28)Κυριαζή Ιωάννα, Παρασκευάστρια, Κ.Υ. Ναυπλίου
29)Τζαβάρα Βασιλική, Παθολόγος, Γ.Ν. Ερυθρός

30)Βήχας Γιώργος, Καρδιολόγος, Κ.Υ. Δάφνης

31)Παταβούκας Γεώργιος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
32)Φαλάρα Αρετή, Αναισθησιολόγος, Αγροτική Ιατρός, Γ.Ν.-Κ.Υ. Λήμνου
33)Κριμιτζά Ελίζα Κ.Υ. Αγνάντων
34)Καραμπέλη Μαρία, ειδικευόμενη Παθολογίας, Γ.Ν. Ερυθρός
35)Χαμόδρακα Ευτυχία, Καρδιολόγος, Ασκληπιείο
36)Γκιόκα Αλεξάνδρα, Ψυχίατρος, Αυτοαπασχολούμενη
37)Καράνταλη Ειρήνη, Βοηθητικό Υγειονομικό, Ασκληπιείο
38)Κουτσανέλλου Δώρα, Ψυχολόγος, Δρομοκαΐτειο
39)Καρούτσου Αλεξάνδρα, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο
40)Καλαβρή Ελένη, Πνευμονολόγος, Ασκληπιείο
41)Πύρρου Νικολέτα, Αγροτικός Ιατρός, Ν. Γρεβενών
42)Καραταράκης Κώστας, Παθολόγος, Λασιθίου
43)Μαυρεδάκη Πηνελόπη, Παιδίατρος, Κ.Υ. Βάμου
44)Κοκκινάκη Ιώαννα, ειδικευόμενη Παθολόγος, Ν. Σωτηρία
45)Ζουρμπάκη Ανδρομάχη, Παθολόγος, Αυτοαπασχολούμενη
46)Παπακωστοπούλου Αικατερίνη, Στρατιωτικός Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
47)Μαρκάκος Αναστάσιος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
48)Γρίβας Γρηγορής, Παιδίατρος, Κ.Φ. Σκαραμαγκά
49)Δεληγιάννη Χρύσα, Παιδίατρος, Κ.Υ. Αμοργού
50)Νταουντάκη Ειρήνη, Νεφρολόγος, Ν. Ρεθύμνου
51)Ασημακόπουλους Λάμπρος, ειδικευόμενος Ψυχίατρος, Κατερίνης
52)Φωτάκης Στέλιος, Καρδιολόγος, Κ.Υ. Καλυβίων
53)Τσουμίδη Πόπη, ειδικευόμενη Καρδιολόγος, Ν. Γεννηματάς
54)Παπαθεοδώρου Παναγιώτης, Νοσηλευτής, Κ.Υ. Βάμου
55)Θεοδωσοπούλου Πολυξένη, ειδικευόμενη Αναισθησιολογίας, Αρεταίειο
56)Κυπαράκης Γεώργιος, Γενικός Ιατρός, Κ.Υ. Βάμου
57)Καλουδά Τριανταφυλλιά, ειδικευόμενη Ψυχίατρος, Ψ.Ν.Θ.
58)Κλωνιζάκης Μάρκος, αυτοαπασχολούμενη Ψυχίατρος
59)Ντόβολος Σεραφείμ, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
60)Καλάρας Γιώργος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
61)Πρώιμος Αλέξανδρος, Ε/Θ, Ψ.Ν.Α
62)Λιώρη Σωτηρία, ειδικευόμενος Καρδιολόγος, Αττικό
63)Διαμαντόπουλος Μάριος Ιωάννης, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
64)Σταυρόπουλος Γιώργος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
65)Νικολαϊδης Γιώργος, Ψυχίατρος, Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού
66)Συνδικάκης Κωνσταντίνος, Οφθαλμίατρος, αυτοαπασχολούμενος
67)Παπανικολάου Πάνος, Νευροχειρουργός, Γ.Ν. Νίκαια
68)Ρίζος Μιχάλης, Παθολόγος-Εντατικολόγος, Αττικό
69)Σκούφογλου Νικόλας, είδ/νος ορθοπεδικός, Ευαγγελισμός
70)Δικαιάκος Ι. Μιχάλης, Κέντρο Ψυχικής Υγείας Βόλου
71)Λιοδάκης Ανδρέας, Ωτορινολαρυγγολόγος, ελ. Επαγγελματίας
72)Στεργίου Δημήτρης, Ειδικευόμενος Χειρουργικής , Ευαγγελισμός
73)Ζδούκος Θοδωρής , Γενικός Γιατρός , Κέντρο Υγείας Νέας Μηχανιώνας
74)Τσοχατζής Στέλιος, Γ.Ν. Αιγίου
75)Οταπασίδου Σταυρούλα, Οφθαλμιατρείο Αθηνών -Συνεργάτης ΕΚΑΒ
76)Μαρκάτης Λευτέρης, Πνευμονολόγος, Γ.Ν. Κέρκυρας
77)Ζιαζιάς Δημήτρης , ειδικευόμενη παθολογίας, ΠΓΝΠ
78)Αργύρης Χρήστος, ειδικευόμενος ακτινολογίας, Γεννηματάς Αθήνα
79)Πανταζόπουλος Τάσος, ειδικευόμενος ογκολογίας, ΑΤΤΙΚΟ
80)Οικονόμου Δημήτρης, ειδικευόμενος Καρδιολογίας, Ευαγγελισμό
81)Καραγιάννης Μηνάς, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
82)Γαβριηλίδου Μάρθα, Νοσηλεύτρια, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
83)Καττούλας Μάνος, Ψυχίατρος, Αυτοαπασχολούμενος
84)Θεοδωρίδου Αντιγόνη, Νοσηλεύτρια, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
85)Νείλα Χριστίνα, Παιδίατρος, Αυτοαπασχολούμενη, Αγρίνιο
86)Χαρίτος Παντελής, Ειδικευόμενος Παθολόγος, Π.Ν Βασιλείας, Ελβετία
87)Ανδροβιτσανέα Πέγκυ, Οδοντίατρος, Αθήνα
88)Μπέκος Χρήστος, Νοσηλευτής, Νοσοκομείο Τρίπολης
89)Μόρφης Νικόλαος, Ειδικευόμενος Γενικής χειρουργικής, Ευαγγελισμός
90)Παπανικολάου Σπυριδούλα, Νοσηλεύτρια, ΚΥ Βόνιτσας
91)Μπεμπλιδάκης Θρασύβουλος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
92)Μερμίγκης Στέλιος, Φαρμακοποιός, Νομός Αγρινίου
93)Καλαρά Ηλέκτρα, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
94)Γκάντος Σταύρος, Νοσηλευτής ΚΑΤ
95)Δημητρακόπουλος Χαράλαμπος, ειδικευόμενος Παθολογίας, ΓΝ Χαλκίδας
96)Φωκάς Σταύρος, ειδικευόμενος Νεφρολόγος, Γεννηματάς
97)Παυλής Ευστράτιος, Παθολόγος, ΚΥ Άτισσας
98)Πουλικάκος Παναγιώτης, Παθολόγος Εντατικολόγος, αυτοαπασχολούμενος
99)Σκυργιανή Μυρτώ, Αγροτική Ιατρός, Ν. Μυτιλήνης
100)Κουκούλα Χρυσούλα, Αγροτική Ιατρός, Κ.Υ. Πλωμαρίου
101)Λιόπα Παναγιώτα, Νοσηλεύτρια, Ν. Κοζάνης
102)Μίχου Παρασκευή, Νοσηλεύτρια, Στουτγκάρδη
103)Δάφνη Μαρία, Παθολόγος, ΓΝ. Ερυθρός
104)Αποστόλου Ουρανία, Παθολόγος-Διαβητολόγος, Νίκαια
105)Χαραλαμπίδης Χαράλαμπος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
106)Αντωνιάδης Λάμπρος, Κτηνίατρος, Ζωγράφου
107)Ράπτης Ιωάννης, Γενικός Ιατρός, Αθήνα
108)Ζαροκώστας Κωνσταντίνος, ειδικευόμενος Βιοπαθολογίας, Άγιος Σάββας
109)Ψυχάρης Παναγιώτης, Ορθοπαιδικός, ΚΥ Βύρωνα
110)Χαραλαμπίδης Νίκος, Μαιευτήρας Γυναικολόγος, Λαμία
111)Παπαναστασίου Αφροδίτη, Νοσηλεύτρια
112)Σταύρου Μιχάλης, Οδοντίατρος, Αθήνα
113)Γεωργόπουλος Αχιλλέας, ειδικευόμενος καρδιολογίας, Παπανικολάου Θεσσαλονίκη
114)Χούχου Παγώνα, Παιδίατρος – Νεογνολόγος, 1ο ΤΟΜΥ , Ξάνθη
115)Τζουγανάτου Ελένη- Μαργαρίτα, Ειδικευόμενη Παθολογίας, Τζάνειο
116)Δαλαμπίρα Αναστασία, Νοσηλεύτρια, ΚΥ Σιατίστας
117)Χριστοδούλου Παναγιώτης, Ειδικευόμενος Βιοπαθολογίας, Ν. Χατζηκώστα, Ιωάννινα
118)Νικολαίδου Μαρία, Κοινοτική Νοσηλεύτρια
119)Βαρτζελή Παναγιώτα, Πνευμονολόγος/Εντατικολόγος, Μεταξά
120)Γιαπράκης Γιάννης, Ακτινολόγος, αυτοαπασχολούμενος, Αγρίνιο
121)Χακάς Γιάννης, Ακτινολόγος, Γιαννιτσά
122)Βήνη Δήμητρα, Παιδίατρος, Νίκαια
123)Παπανάκη Αργυρώ, Νοσηλεύτρια, ΚΥ Νεάπολης
124)Διονυσοπούλου Βασιλική, Πνευμονολόγος – Εντατικολόγος, Νίκαια
125)Βλάχος Στέφανος, Ειδικευόμενος Παθολογίας, Λαϊκό
126)Κουτσοδόντης Γιάννης, Νοσηλευτής, Νοσοκομείο Χίου
127)Νικολούλης Νικόλαος, Καρδιολόγος, ΓΝ Κατερίνης
128)Δουγάλη Σουλτάνα, Νοσηλεύτρια, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
129)Καμτσίου Δημήτριος, Νοσηλευτής, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
130)Παπαδοπούλου Αντιγόνη, Νοσηλεύτρια, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
131)Σαρμανιώτη Ευθαλία, Νοσηλεύτρια, ΓΝ Λάρισας
132)Καρακούλα Μαρία, Ειδικευόμενη Ψυχίατρος, ΨΝΘ
133)Τσιρώνης Γιώργος, Παθολόγος- Ογκολόγος, Νοσοκομείο Λευκωσίας
134)Βρύση Ελένη, Νοσηλεύτρια, Γ.Ν. Καρδίτσας
135)Ζολινδάκη Χρυσούλα, Αναισθησιολόγος, Νοσοκομείο Νίκαιας
136)Ντουράκη Σοφία, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
137)Δεμερίδου Φανή, Οδοντίατρος, Θεσσαλονίκη
138)Ζαμάνης Νικόλαος, Νοσηλευτής, Σισμανόγλειο
139)Μπέλτσιος Μιχάλης, Ορθοπεδικός, Θριάσιο
140)Καραπάνου Αμαλία, Νοσηλεύτρια
141)Μπούρτζος Ζήσης, Φαρμακοποιός – Φοιτητής Ιατρικής
142)Χρυσικάκος Ευστάθιος, Νοσηλευτής, Σισμανόγλειο
143)Βάβουλης Γιώργος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
144)Πρέκατες Χρήστος, Οφθαλμίατρος, Τρίκαλα
145)Αλεξανιάν Ιωάννης, Καρδιολόγος, Ευαγγελισμός
146)Κωστούλα Ευτυχία, Αγροτική ιατρός, ΚΥ Ιτέας
147)Μπογάς Μανουσέλης Αλέξανδρος, Ιατρός
148)Σαββίδης Γρηγόριος, Γενικός Ιατρός, ΚΥ Πλωμαρίου
149)Μπάρκουλα Θεοδώρα, Νευρολόγος, ΓΟΝΚ Άγιοι Ανάργυροι
150)Χαράλαμπος Κώστας, Γενικός Χειρουργός, Υγεία
151)Χριστόπουλος-Τιμογιαννάκης Ευάγγελος, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
152)Ηλιάκη Αγάπη, Αγροτική ιατρός, ΚΥ Πλωμαρίου
153)Σεμερτζιαν Σωτήριος, Ειδικευόμενος Παιδιατρικής, Αγία Σοφία
154)Μαραγκουδάκης Μανώλης, Ειδικευόμενος Ακτινοθεραπευτικής, Αττικό
155)Μηλιού Δέσποινα, Ειδικευόμενη Ψυχιατρικής, Αιγινήτειο
156)Μηνακάκη Νεφέλη, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
157)Παπαδημητρίου Μαριάννα, Βιοπαθολόγος, Αθήνα
158)Μπουχάλη Βάσω, Παθολόγος, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
159)Αννέτα Πολίτου, Χειρούργος Οδοντίατρος, ομοιοπαθητικός, Καλαμάτα
160)Δημητρακόπουλος Χρήστος, Γενικός Ιατρός, ΚΥ Μεγαλόπολης
161)Κουκουνιάρης Γεώργιος, Γενικός Χειρούργος, N. Hull, Ηνωμένο Βασίλειο
162)Νούνη Αθανασία, Νοσηλεύτρια, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
163)Κοσμοπούλου Όλγα, Παθολόγος Λοιμωξιολόγος, Νίκαια
164)Κουτσίμπα Δάφνη, Ακτινοδιαγνώστρια, Γεννηματάς Θεσσαλονίκης
165)Μποτσάκης Κωνσταντίνος, Ειδικευόμενος Γενικής Χειρουργικής, Ευαγγελισμός
166)Μποξίνη Άννα, Νοσηλεύτρια, Ν. Χατζικώστα, Ιωάννινα
167)Σπηλιοπουλος Ορέστης, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
168)Γκουτζιώτης Ιωάννης, Γενικός χειρουργός, Θεσσαλονίκη
169)Πάππου Χριστίνα, νοσηλεύτρια , ΓΝ Βέροια
170)Παπαδόπουλος Ευθύμης, Ορθοπεδικός, Ηράκλειο Κρήτης
171)Καρακώτια Αλεξάνδρα, Ειδικευόμενη Ψυχιατρικής, ΚΨΥ
172)Μαρκούτσα Θεοδοσία, Αγροτική ιατρός, ΚΥ Κανδάνου
173)Παπαδόπουλος-Μανωλαράκης Παναγιώτης, ειδικευόμενος Νευροχειρουργικής, Νίκαια
174)Καραγεωργίου Άννα, ειδικευόμενη γενικής ιατρικής, Ιπποκράτειο
175)Γιαμούρη Στέλλα, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
176)Ανδρουτσοπούλου Χριστίνα, Γενική ιατρός, 2η ΤΟΜΥ Πάτρας
177)Παπαδημητρίου Μαρία, Νοσηλεύτρια 2ο ΚΥ Περιστερίου
178)Μαριέττα Κωνσταντοπούλου, Ιατρός σε αναμονή ειδικότητας
179)Μαρία Γρενζελιά, ειδικευόμενη ακτινοθεραπευτικής, Αρεταίειο
180)Χαριτίδη Μαρία, Παθολόγος, ΜΕΘ Θριασίου
181)Νείλας Γιάννης, Νευρολόγος Αγρίνιο
182)Ρομπολάκη Μαντώ, Αγροτική ιατρός, ΓΝ – ΚΥ Νάξου
183)Μουστεράκης Στέλιος, Διοικητικός υπάλληλος, Ασκληπιείο Βούλας
184)Παπαδοπούλου Ευτυχία-Ελευθερία, Τραπεζοκόμος, Ασκληπιείο Βούλας
185)Χαλιόρη Ιουλία, Αιματολόγος, Γεννηματάς
186)Σαριδάκης Γιάννης, Γιατρός, Νοσοκομείο Ρεθύμνου
187)Λυμπεροπούλου Ευδοκία, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο
188)Παπούτση Μαρία, Νοσηλεύτρια, Ν. Χατζηκώστα
189)Μπάντα Σοφία, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
190)Σκυλάκου Βασιλική, Β. Νοσηλευτή, Ασκληπιείο Βούλας
191) Γαλιανου Στέλλα, ψυχολόγος, Δρομοκαΐτειο
192) Μιχαήλ Μυρσίνη, διοικητικός, Ασκληπιείο Βούλας
193) Δαρεμα Σταματίνα, διοικητικός, Ασκληπιείο Βούλας
194) Δημήτρης Γαρδικλής, Νοσηλευτής, Ασκληπιείο Βούλας
195) Δημήτρης Μπαμπαλής, Παθολόγος – Εντατικολόγος, Δ/ντής ΤΕΠ ΓΝ Λάρισας
196) Χριστίνα Κυδώνα,Παθολόγος-Εντατικολόγος, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης
197) Παραστατιδου Δημητρα, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
198) Τσαβαλά Κατερίνα, Διοικητικός, Ασκληπιείο Βούλας
199) Κοσιώρη Ιωάννα, Νοσηλεύτρια, Ασκληπιείο Βούλας
200) Παρθένης Δημήτρης, Αγγειοχειρουργός, Λαϊκό

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ & ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Σπάτα,  30 Μαρτίου 2020

Πρωτ. 452

Ἀριθμ.Διεκπ. 205

 

Αξιότιμη
κα Νίκη Κεραμέως

Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Αφορμή για την επιστολή αυτήν, την οποία αποστέλλω και στον κ. Υπουργό Υγείας, αποτελεί η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογρά­ψατε στις 28.3.2020 (Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285 ΚΥΑ).

Ευθύς εξ αρχής, θα ήθελα να σας καταστήσω σαφές ότι δεν εκ­προσω­πώ κανέναν άλλον παρά τον εαυτό μου και μόνον, νομίζω όμως ότι οι σκέ­ψεις που ακολουθούν εκφράζουν την κοινή λογική και φυσικά τα αισθήματα πολλών συμπολιτών μας, μάλιστα και κατοίκων της Νότιας Αττικής και μεγάλου τμήματος της Ανατολικής, την εκκλησια­στική ευθύνη της οποίας έχω ως Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.

Δεν αποτελεί κολακεία ούτε υποκρύπτει σκοπιμότητα το να εκφρά­σω τις ευχαριστίες μου και προς εσάς προσωπικά και προς την Κυβέρνηση για όσα πολλά και με περισσή σύνεση και τόλμη κάνετε για την προστασία και την ευημερία του λαού μας, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Παρά ταύτα, επιτρέψτε μου με όλον  το σεβασμό στο πρόσωπο και στη θέση ευθύνης που κατέχετε να μοιραστώ κάποιες σκέψεις και ερωτή­ματά μου, όχι με διάθεση να σας ελέγξω, αλλά να συμβάλω κι εγώ στην καλύτερη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία της Εκκλησίας μας, μάλι­στα ύστερα και από την χθεσινή σας Απόφαση (ΚΥΑ) και κάτω από τα δεδομένα των ημερών.

Σύμφωνα με αυτήν, συνεχίζεται η απαγόρευση όχι μόνο των θρησκευ­τικών συναθροίσεων, αλλά αυστηρώς και της τέλεσης ακολουθιών και της θείας λειτουργίας εντός των ιερών ναών.

  1. Θεωρώ ότι η Απόφαση αυτή της Κυβέρνησης, η οποία όμως φέρει τη δική σας υπογραφή, παραβιάζει τα όσα διακηρύττονται περί των διακρι­τών ρόλων μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας. Ρόλος της πολιτείας ασφαλώς και είναι, στα μέτρα ευθύνης της για την προστασία του αγαθού της δημό­σιας υγείας, εφόσον έτσι κρίνει, να απαγορεύσει μεταξύ άλλων και τις θρη­σκευ­τικές συναθροίσεις. Η τέλεση όμως της θείας λατρείας για μας τους Ορθο­δόξους είναι αποκλειστικά «ρόλος», εμείς το ονομάζουμε αποστολή, και ευθύνη της Εκκλησίας. Συνε­πώς, μια απόφαση περιορισμού της θείας λα­τρείας δεν μπορεί να λαμβά­νεται μονομερώς από την πολιτεία, ή τουλά­χιστον χωρίς την σύμφωνη γνώ­μη της επίσημης Εκκλησίας ή πολύ περισσό­τερο με παράκαμψη ή και περιφρόνηση της Ιεράς Συνόδου. Βγήκαν δύο Αποφάσεις αγνοώντας παντε­λώς επίσημες Συνο­δικές Θέσεις και Αιτήματα χωρίς τη στοιχει­ώδη εκ προτέρων ενημέρωση ή συνεννόηση. Δεν είναι η Εκκλησία ένα άτακτο κοριτσάκι που του τραβάμε τα μαλλιά ή το χαστου­κίζουμε για να συμμορφωθεί. Ο θεσμικός σεβασμός τραυματίστηκε καίρια. Η Εκκλησία είχε και έχει πολύ λογικές λύσεις και προτάσεις στα πλαίσια της αποκλει­στικής αρμοδιότητάς της για να βοηθήσει την πολιτεία στον αγώνα της.
  2. Απαγόρευση της θείας λατρείας δεν έχει γίνει ποτέ, ακόμη και από τα επισήμως ταυτιζόμενα με τον αθεϊσμό καθεστώτα, πλην του Εμβέρ Χότζα στην Αλβανία. Το σοβιετικό καθεστώς πολέμησε τη θρησκευτικό­τητα, εδίωξε την Εκκλησία, γκρέμισε ναούς, εξόντωσε κληρικούς, δεν απα­γό­ρευσε όμως τη λατρεία κεκλεισμένων των θυρών. Η Κυβέρνησή μας το έκανε!
  1. Στις μέρες μας, κάτω από το καθεστώς της απειλής εξάπλωσης του κορωνοϊού, σε καμία άλλη χώρα πλην της Ελλάδας δεν έχει απαγο­ρευθεί η τέλεση της θείας λατρείας, ούτε στην Κύπρο, ούτε στις σλαβικές χώρες, ούτε στην Κορέα, ούτε στις εκκλησίες του Οικουμενικού Θρόνου. Εκεί το θέμα το ρύθμισαν οι αρμόδιες εκκλησίες μόνες τους, σεβόμενες ασφαλώς τις αποφά­σεις των κυβερνήσεων τους.  Οι συναθροίσεις πάσης φύσεως, και οι θρησκευ­τικές, απαγορεύτηκαν, την λατρεία όμως κανείς δεν την ακούμπησε.  
  2. Με τη νέα Απόφαση (ΚΥΑ), ενώ επιτρέπεται η τέλεση θείων λειτουρ­γιών σε ναούς από όπου γίνεται αναμετάδοση μέσω τηλεοπτικού ή ραδιο­φωνικού σταθμού, ρητά απαγορεύεται η τέλεση σε ναούς με αναμετάδοση μέσω διαδικτύου. Γιατί αυτό; Το internet δημιουργεί μικρόβια και ιούς και η τηλεόραση όχι; Πού παραβιάζονται οι όροι υγιεινής προστασίας; Κάποιοι ναοί είναι ασφαλείς και οι υπόλοιποι όχι; Η διαδικτυακή αναμετάδοση δεν θα βοηθούσε να ελεγχθεί και η παρουσία κόσμου στους ναούς;
  3. Το όλο πλαίσιο ως έχει προκαλεί για παράνομες υπεκφυγές με τέλεση λειτουργιών «κρυφά» ή εκεί που δεν περιλαμβάνει η ΚΥΑ, με συνέπειες που δύσκολα θα ελεγχθούν και τότε θα δημιουργηθεί πρόβλημα με τη δημόσια υγεία. Αν οι ιερείς τελούν λειτουργίες στα σπίτια τους, σε αποθήκες, σε σαλόνια, σε ουδέτερους χώρους, σε ξωκλήσια που η πολιτεία τα μετέτρεψε σε μουσεία και δεν είναι πλέον χώροι θρησκευτικών συνα­θροίσεων, με πολύ περισσότερα άτομα, αυτό δεν προκαλεί ανησυχία στην Κυβέρ­νηση; Θα ήταν πιο ασφαλές σε λίγα τετραγωνικά να συγκεντρώνονται κρυφά άτομα ανεξέλεγκτα σε αριθμό (μέλη οικογένειας, συχνά πολύτεκνης κ.λπ.) από το να τελεσθεί η λειτουργία παρουσία 3 ή 5 ή 10 ατόμων σε ένα χώρο 200 ή 400 ή και περισσότερων τετραγωνικών; Αυτές τις παρεκκλίσεις θα μπορούσε να τις απαγορεύσει η Εκκλησία, πώς όμως θα τις ελέγξει η πολι­τεία, αν δεν συνεργαστεί μαζί της;
  4. Τα μέτρα αυτά πληγώνουν βαθιά τους εχέφρονες πιστούς και θα εξαγριώσουν αυτούς από τους οποίους θέλουμε να προστατευθούμε και τους οποίους δύσκολα ελέγχουμε. Πώς θα ελεγχθεί ο φανατισμός, η παρα­νοϊκή εμπάθεια, ο εξαγριωμένος παραλογισμός; Επιπλέον, διχάζεται και  ο λαός και προκαλείται σύγχυση, όταν δεν υπάρχουν αιτιολογημένες απα­ντή­σεις και λογικά επιχειρήματα και εξηγήσεις. Ποιος να καταλάβει ότι 5 άτομα σε ένα χώρο 300 τετραγωνικών, όταν λειτουργούνται, απειλείται η δημόσια υγεία;
  5. Από τα μέτρα δεν εξαιρούνται τα μοναστήρια. Εκεί γιατί επιτρέ­πεται η κοινή ζωή, η κοινή τράπεζα και ρητά απαγορεύεται η θεία λατρεία, τη στιγμή που οι συνήθως λίγες μοναχές ή μοναχοί θα μπορούσαν να δια­σκορπιστούν μέσα στον ναό; Τους αναγνωρίζονται όλα πλην της λατρείας που είναι το κέντρο της ζωής τους. Γιατί να μη γίνονται οι ακολουθίες κεκλει­σμένων των θυρών αποκλειστικά για τα μέλη της μοναστικής αδελφότητος;
  6. Σας προτείνουμε να ερωτηθεί ο κ. Τσιόδρας και να αποφανθεί για το αν η τέλεση της θείας λατρείας από τους ιερείς με πέντε ή δέκα ανθρώ­πους στις μεγάλες γιορτές, υπό την προϋπόθεση της αυστηρής τήρησης των όρων της Κυβέρνησης, ενέχει κίνδυνο μετάδοσης του ιού ή κάπως παραβιάζει το πνεύμα των μέτρων. Ας απαντήσει ο ίδιος και η ομάδα του με καθαρά επιστημονικά κριτήρια, όχι με βάση την ιδεολογία τους (τι πιστεύουν), αλλά αυστηρά στη βάση της επιστημονικής ειδικότητας τους (τι γνωρίζουν).
  7. Έχει δημιουργηθεί το αίσθημα μιας εχθρικότητας και παράλογης πολε­μικής από την πλευρά της Κυβέρνησης προς την Εκκλησία ή ακόμη ότι έτσι υποθάλπεται η ύβρις, που κατά κόρον εκφράστηκε για το ιερότερο στοιχείο της πίστης των Ορθοδόξων, που είναι η Θεία Ευχαριστία. Πώς αυτό θα εξαλειφθεί;
  8. Την Εκκλησία φαίνεται πως δεν την έχει καταλάβει η Κυβέρνηση. Ίσως να φταίμε κι εμείς. Η πίστη είναι πολύ βαθύ στοιχείο υπαρξιακής δύναμης στην ψυχή μας. Χωρίς αυτήν δεν μπορούμε να ζήσουμε, πολύ δε περισσότερο δεν υπάρχουμε. Αυτό έχει καίρια χτυπηθεί. Μας πνίγηκε η ζωή, μας κόπηκε η αναπνοή, μας απειλείται η ταυτότητα. Αυτό είναι η λειτουργία.
  9. Αναγνωρίζουμε ότι τα μέτρα είναι προσωρινά, η κατάσταση εξαιρετικά δύσκολη, ότι στην ουσία το πρόβλημα είναι σε μία Κυριακή (5/4), στον Ακάθιστο Ύμνο (Παρασκευή 3/4) και στο Σάββατο του Λαζάρου (11/4). Ακολουθεί όμως η Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα. Και καταλαβαίνετε αυτό τι σημαίνει. Χωρίς τη συνεργασία της Εκκλησίας, με τραυματισμένη την εμπιστοσύνη και τον αμοιβαίο σεβασμό, πώς είναι δυνατόν να ρυθμι­σθεί το όλο θέμα;

 

Κα Υπουργέ, σας ζητώ συγγνώμη αλλά ο σκοπός της επιστολής μου δεν είναι να σας ελέγξει, αλλά να βοηθήσει στην εξεύρεση μιας πιο ορθο­λογικής Απόφασης, πολιτικά συνετότερης και εκκλησιαστικά δικαιότερης. Η συνεννόηση με την Εκκλησία, η συνεργασία μαζί της και ο αμοιβαίος σεβα­σμός και εμπιστοσύνη είναι μονόδρομος. 

Επίσης η επιστολή μου θα δημοσιευθεί όχι για να ασκήσει μικρο­νοϊκά κάποια πίεση ή να εκβιάσει με κοσμική αντίληψη, αλλά για να κριθεί δημό­σια ως προς τη λογική της και το φρόνημά της, γιατί τα μέτρα που πήρε η Κυβέρνηση αφορούν τον δημόσιο βίο.

Η ισχύς της ΚΥΑ λήγει στις 11/4. Τί θα γίνει μετά; Είναι δυνατόν την Μεγάλη Πέμπτη που τιμούμε τον Μυστικό Δείπνο να μην τελέσουμε τη θεία Ευχαριστία; Είναι δυνατόν την Κυριακή των Βαΐων να μην ακουστεί το Ωσαννά στους ναούς μας, όπως έχουμε μάθει; Είναι δυνατόν τη Μεγάλη Παρασκευή να μη γίνει περιφορά του Επιταφίου μέσα στους ναούς; την Κυριακή του Πάσχα να απαγορεύσουμε το «Χριστός Ανέστη»; Είναι σαν να βάζουμε τον Χριστό μέσα στον τάφο πασχαλιάτικα και να Τον εμποδίζουμε να βγει. Εμείς πάντως πιστεύουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας ότι ο Κύριος εξέρχεται και «ἐσφραγισμένου τοῦ μνήματος» και «εἰσέρχεται τῶν θυρῶν κεκλεισμένων». Και το κάνει πάντοτε. Και φέτος.

Το «Χριστός Ανέστη» πρέπει να ακουστεί, όχι μόνο στις καρδιές μας αλλά και σε όλους τους ναούς μας.

Περιμένουμε την κατανόηση σας και πριν πάρετε τις όποιες αποφά­σεις να συνεργαστείτε με τη Σύνοδό μας. Τα λάθη που έγιναν πρέπει να διορ­θωθούν, για να μην ακολουθήσουν τα μεγαλύτερα που δεν θεραπεύονται.

Με τιμή και σεβασμό

† Ο Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος

Ι.Μ. Μεσογαίας