ΠΡΟΣ: Ἰατρικό Σύλλογο Ἀθηνῶν

ΚΟΙΝ: ΜΜΕ και ιστολόγια
ΗΜ/ΝΙΑ: 1 Απριλίου 2020. Ενημερώθηκε: 2 Απριλίου 2020

Πληροφορηθήκαμε προσφάτως ἀπό τό Διαδίκτυο1 ὅτι πολλοί συμπατριῶτες μας, ἐνοχληθέντες ἀπό κάποια δήλωση τῆς λοιμωξιολόγου ἰατροῦ κας Ἑλένης Γιαμαρέλλου, ὁμότιμης Καθηγήτριας τοῦ Ἐθνικοῦ Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου τῶν Ἀθηνῶν, ἀπέστειλαν στον Ἰατρικό Σύλλογο Ἀθηνῶν (ΙΣΑ, στο ἑξῆς) ἐπιστολή μέ τήν παράκληση νά ἐνημερώσει τό κοινό «για την επιστημονική ορθότητα των λεγομένων της καθώς και τις διαδικασίες που κίνησε ο σύλλογος κατά του μέλους σε περίπτωση που η άποψη αξιολογηθεί ως αντιεπιστημονική και επομένως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία».

Ἡ κα Ἑλένη Γιαμαρέλλου ὑπεστήριξε ὅτι «Η Θεία Κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κ.λπ. … Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο».

Κατ’ ἀρχήν, θεωροῦμε ὅτι ἡ ἐπιστολή τήν ὁποίαν ἀπέστειλαν πρός τόν ΙΣΑ ἔχει ἐσφαλμένο ἀποδέκτη. Ἡ κα Ἑλένη Γιαμαρέλλου στή δήλωσή της, ὅτι δηλαδή, «Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο», οὐδέποτε ἰσχυρίσθηκε ὅτι αὐτή ἡ θεώρησή της προκύπτει ἀπό ὁποιαδήποτε ἰατρική ἐπιστημονική ἔρευνα. Ἡ προσωπική πίστη της στο Μυστήριο τῆς Θείας Κοινωνίας καθώρισε αὐτή τή στάση της.

Τοιουτοτρόπως, μέ ἀξιοθαύμαστη παρρησία –συμφώνως πρός τό ἄρθρο 13 παρ. 1 τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος2 καί πρός τό άρθρο 14, παρ. 13 ἡ κα Ἑλένη Γιαμαρέλλου ὁμολόγησε δημοσίᾳ τήν βαθειά πίστη της στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολική τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία συμφώνως πρός τήν ὁποίαν ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι Μυστήριο καί ἑπομένως αὐτοί, οἱ ὁποῖοι θέλουν νά κοινωνήσουν, δέν πρέπει νά φοβοῦνται ὅτι ἀπό τήν Θεία Κοινωνία -μέ τήν ὁποία μεταδίδεται Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦεἶναι δυνατόν νά μεταδοθεῖ ποτέ μικρόβιο ἤ ἰός. Τήν ἴδια ἀκριβῶς πίστη βιώνουν καί οἱ ὑπογράφοντες τήν παροῦσα ἐπιστολή.

Ἐκ τῶν ἀνωτέρω προκύπτει ὅτι γιά κάθε ἕναν ἀπροκατάληπτο, ὀρθῶς σκεπτόμενο ἀναγνώστη, ἡ προσωπική θεολογική τοποθέτηση τῆς ἀξιόλογης μάλιστα ἐπιστήμονος, κας Ἑλένης Γιαμαρέλλου με 445 δημοσιεύσεις στο Pub Med (27-32020), εἰς οὐδεμία περίπτωση εἶναι δυνατόν νά θεωρηθεῖ «αντιεπιστημονική», -δεδομένου ὅτι δέν ἐπιδέχεται ἐπιστημονική κρίση καί ἀξιολόγηση-, οὔτε εἶναι «επικίνδυνη για την δημόσια υγεία», διότι οὐδείς ἀναγκάζεται νά κοινωνήσει τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων ἐφόσον δέν πιστεύει στήν οὐσία τοῦ Μυστηρίου.

Συνηγορητικό τῶν ἀνωτέρω εἶναι καί τό συνημμένο κείμενο4 τοῦ κυρίου Ἰωάννη Κουντουρᾶ, ὁμότιμου Καθηγητοῦ τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, τό ὁποῖο πρόσφατα ἔλαβε δημοσιότητα μέ τίτλο: “Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας”.

Οἱ ὑπογράφοντες
Κουντουράς Ἰωάννης, Ὁμότιμος Καθηγητής Ἰατρικῆς ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Καρακατσάνης Κωνσταντίνος, τ. Καθηγητής Ἰατρικῆς ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Κώστα-Τσολάκη Μαγδαληνή, Καθηγήτρια Νευρολογίας ΑΠΘ
Μπαθρέλλος Ευστάθιος, Παθολόγος, Δ/ντής ΕΣΥ
Σγούρδος Γεώργιος, Ιατρός Ακτινοδιαγνώστης, Λωζάννη, Ελβετία
Ντουλμπέρης Μιχάλης, Ειδικός Παθολόγος, Δρ ΑΠΘ και Βέρνης, Ζυρίχη Ελβετίας
Καπετάνος Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ
Γιαρτζά Ευαγγελία, Ιατρός, Θεσσαλονίκη
Μπαλτατζής Παναγιώτης, Ιατρός, Βαλτιμόρη, Μαίρυλαντ, ΗΠΑ
Μαυρίδης Σταύρος, Ιατρός παθολόγος, Μεταμόρφωση Αττικής
Πιερράκος Χαράλαμπος, Παθολόγος-Εντατικολόγος, CHUBrugmann, Βρυξέλλες, Βέλγιο
Τσικόπουλος Γεώργιος, Δρ., Διευθυντής Παιδοχειρουργικής Κλινικής ΓΝΘ Ιπποκράτειο, Θεσσαλονίκη
Βαγδατλή Ελένη, Δρ., Συντονίστρια Διευθύντρια Βιοπαθολογικού Εργαστηρίου, ΓΝΘ Ιπποκράτειο, τ. Καθηγήτρια ΑΤΕΙ, Θεσσαλονίκη
Χασαποπούλου-Ματάμη Ελένη, Ιατρός Αιματολόγος, Συντονίστρια Διευθύντρια Κέντρου Αίματος ΑΧΕΠΑ, Θεσσαλονίκη
Παναγόπουλος Εμμανουήλ, Αμ. Επ. Καθ. Χειρ/κής ΕΚΠΑ, τ. Συν/στής Δ/ντής χειρ/γός ΕΣΥ, Αθήνα
Τσαντήλας Δημήτριος, Ὁμότιμος Καθηγητής Ἰατρικῆς ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Γεωργόπουλος Σωτήριος, Γαστρεντερολόγος, Πειραιάς
Ρούσσου Παρασκευή, Αιματολόγος, Μαρούσι, Αθήνα
Τσιμηρίκας Γεώργιος, Στρατιωτικός Ιατρός Παθολόγος, Αν/χης, Καβάλα
Κολοκούρης Aντώνιος, Αναπληρωτής καθηγητής Φαρμακοχημείας, ΕΚΠΑ, Αθήνα
Συμεωνίδης Αργύρης, Καθηγητής Αιματολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, Διευθυντής Αιματολογικού Τμήματος Παθολογικής Κλινικής, Πάτρα
Μαντά Χρυσούλα, Οδοντίατρος, Αθήνα
Ντόντουλος Βασίλης, Οδοντίατρος, Ν. Ρύσιο Δ. Θέρμης
Καλαϊτζή Μαρία, Συνταξιούχος οδοντίατρος, Σουρωτή Θεσσαλονίκης
Λώλη Ευφημία, Ψυχίατρος, Καρδίτσα
Κουντουράς Μερκούριος, Ελεύθερος επαγγελματίας, Κατερίνη
Γαβαλάς Εμμανουήλ, Γαστρεντερολόγος-Ηπατολόγος, Διδάκτωρ ΑΠΘ, Λιτόχωρο Πιερίας
Παπακωνσταντίνου Βασιλική, Νοσηλεύτρια, Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης, Λιτόχωρο Πιερίας
Βασιλείου Ελευθερία, Παιδίατρος, Αθήνα
Τσιώνη Κωνσταντίνα, Βιοπαθολόγος επιμ. Β΄ ΕΣΥ & επιστ. συν. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.,
Κουρή Νικολέττα Μαρία, Ιατρός Βιοπαθολόγος Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο, Θεσσαλονίκη This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.,
Παπαδόπουλος Βασίλειος, Αιματολόγος, Επιμελητής Β', Τμήμα Αιμοδοσίας, Γ.Ν.Πέλλας - Ν.Μ.Γιαννιτσών
Γεώργιος Παύλος, τ. Καθ. Φυσικής και Φιλοσοφίας Πολυτεχνικής Σχολής ΔΠΘ
Αναγνωστοπούλου Ελένη, τ. Σύμβουλος Επικρατείας, Αθήνα
Αηδονίδης Μιλτιάδης, Εκπαιδευτικός, Θεσσαλονίκη
Παπαγιάννης Γρηγόριος, Καθηγητής Βυζαντινής Φιλολογίας ΔΠΘ, Κομοτηνή
Γούναρης Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγ. Θεωρητικής Φυσικής ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη
Βιδάλης Μιχαήλ, Αρχιτέκτων Μηχανικός,
Παπανικολάου Ευαγγελία, Δρ Θεολογίας, MSc, Δντρια Δημ. Σχολείου, Αθήνα
Άνδραλης Χαράλαμπος, Δικηγόρος, Κορυδαλλός, Αθήνα
Πετρουλέας Βασίλειος, Δρ Φυσικός, τ. Δ/ντής ερευνών ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Αθήνα
Ανδρεάτος Αντώνιος, Καθηγητής Πληροφορικής Σχολής Ικάρων, Αθήνα
Ντούλης Ανδρέας, Ερευνητής Α', Ινστιτούτο Ελαίας, Υποτροπικών Φυτών & Αμπέλου (ΙΕΛΥΑ) ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Ηράκλειο
Τσομπάνογλου Νικόλαος, Στρατιωτικός, Χανιά
Γιαννακοπούλου Γεωργία, Στρατιωτικός, Χανιά
Μπελαντώνας Αντώνιος, τ. Ανώτατος Δικαστικός Λειτουργός της στρατιωτικής δικαιοσύνης [δικαστής], Αντιστράτηγος ε.α.και Θεολόγος.
Τσακαλίδης Γεώργιος, Δρ., Θεολόγος - Θρησκειοπαιδαγωγός, Λευκόβρυση Κοζάνης
Καραφυλλίδης Ιωάννης, Στρατιωτικός, Χανιά
Ταξίδου Ανδρομάχη, Μαθηματικός, Χανιά
Παναγιωτοπούλου Αμαλία, Εκπαιδευτικός Δ.Ε., Σουρωτή, Θεσσαλονίκη
Οικονομάκος Ελευθέριος, Συντ. Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος ΕΜΠ, PhD, Νεάπολη Λακωνίας
Κοζυράκης Εὐμένιος, Συντ. Πολιτικός Μηχανικός, Θεσσαλονίκη
Δραγουδάκη Λαμπρινή, Βρεφονηπιαγωγός, Λάρισα
Λιαναντωνάκη Χαρά, Κοινωνιολόγος, MSc. Social nthropology
Ταξίδης Μενέλαος, Συνταξιούχος Τραπεζικός, Θεσσαλονίκη
Θεοδώρα Μαρούφωφ, Συνταξιούχος Υπ. Οικονομικών, Αλεξανδρούπολη
Νατσιός Δημήτριος, Δάσκαλος, Κιλκίς
Φωτεινή Φωτιάδου- Κωνσταντίνου, Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός, Πανόραμα, Θεσσαλονίκη
Ορφανός Αντώνιος, Υποστράτηγος (ΣΣΝΣ) ε.α., Θεσσαλονίκη
πρωτ. Μεσσαλᾶς Νικόλαος, ἐφημέριος τοῦ ἐν Πάτραις Ἱεροῦ Πανεπιστημιακοῦ Ναοῦ Τριῶν Ἱεραρχῶν
Δρίτσος Στέφανος, Ομοτ. Καθηγητής, Τμημ. Πολιτικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών, ΠΑΤΡΑ
Σχοινάς Ιωάννης, Οικονομολόγος & Θεολόγος, Θεσσαλονίκη
Θεοδωρίδης Σταύρος, Σμχος ε.α., Θεσσαλονίκη
Τακαρίδης Γεώργιος, Καθηγητής Φυσικής Μ.Ε., Θεσσαλονίκη
Σταυριανοπούλου Ανθή, Καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη
Καριπιάδης Αβραάμ, Ελεύθερος Επαγγελματίας, Θεσσαλονίκη
Παπαδημητρίου Απόστολος, Συντ/χος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Κοζάνη
Τσιμηρίκα Μαρία, Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ
Τζίτζιος Αθανάσιος, Ηλεκτρονικός Μηχανικός ΤΕ, Καβάλα
Τζίτζιου Γεωργία, Μαθηματικός, Θεσσαλονίκη
Ξυδά Ευαγγελία, Συνταξιούχος Υπάλληλος Συνεταιρισμού, Μεσορόπη Καβάλας
Βασιλείου Βασίλειος, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Τριάδι-Θέρμη
Τσιμηρίκα Αγγελική, Αξιωματικός Λιμενικού Σώματος, Καβάλα
Τριανταφυλλίδης Σάββας, Δημόσιος Υπάλληλος, Θεσσαλονίκη
Αβραμίκα Μαρία, Δρ., Συνταξιούχος Νοσηλεύτρια ΠΕ, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Δροσίτης, Ιωάννης, Δρ. Μηχανικός Υπολογιστών, Παρίσι
Πουλοπούλου Αναστασία, Καθηγήτρια Αγγλικών, Νέο Ρύσιο Θεσσαλονίκης
Καλαϊτζής Βασίλειος, Συνταξιούχος μαθηματικός, Σουρωτή Θεσσαλονίκης
Αναγνωστόπουλος Θεόδωρος, συντ. Τεχνολόγος Μηχανικός, Αθήνα
Ανδρουλάκη Ελένη, Εκπαιδευτικός, Αθήνα
Μαχαίρα Αναστασία, συντ. Οδοντίατρος, Αθήνα
Χατζηνικολάου Ηλίας, Λογιστής, Βύρωνας
Καζιάνη Λουκία, Οικονομολόγος, Βύρωνας
Ανδρουλάκης Αντώνιος, Φυσικός, Θεολόγος, υποψήφιος δρ Θεολογίας, Αθήνα
Γεωργουλέα Αλεξάνδρα, Εκπαιδευτικός, Αθήνα.

 


………………………………….
1 https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/ iatrikos_syllogos_athinon_peitharhikes_kyroseis_stin_loimoxiologo_e_giamarelloy _gia_tis_antiepistimonikes_tis_dilose/ . Προσπελάστηκε 26-3-2020.
2 «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη».
3 «Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και διά του τύπου τους στοχασμούς του… τηρώντας τους νόμους του κράτους».
4 https://www.pentapostagma.gr/apopseis/6929110_ateli-epistimonikadedomena-coronavirus-me-conflict-emploki-theias-koinonias, προσπελάστηκε 23 Μαρτίου 2020.

 

https://www.impantokratoros.gr/7670C3A7.el.aspx 

 

Του Δρ Ιωάννη Φύκαρη

Επίκ. Καθηγητή

Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Ο λοιμός του κορωνοϊού δημιούργησε και θα δημιουργήσει σειρά αλλεπάλληλων και αλληλοδιάδοχων εξελίξεων. Πολλοί δε είναι αυτοί, που ισχυρίζονται ότι, την επόμενη ημέρα, της πολυπόθητης από όλους, λήξης της φοβικής τρομοκρατικότητας του λοιμού όλα στον κόσμο θα είναι διαφορετικά.

Ωστόσο, τώρα είναι αναγκαίο- και δικαίως- να ληφθούν μέτρα ή και αντίμετρα. Πρέπει να προστατευθεί ο άνθρωπος, πρωτίστως και, δευτερευόντως ή παραλλήλως, η φύση και ο πλανήτης.

Ένα από αυτά τα μέτρα κρίθηκε ότι έπρεπε να είναι η παντελής άρση της λειτουργικότητας των ναών και η μη  προσέλευση πιστών. Καμία εναλλακτική δεν συζητήθηκε. Κανένας αντίλογος δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη.

Ακόμη και το να τελούνται οι Θείες Λειτουργίες, και, μάλιστα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος και των Κυριακών, σε όλους τους ναούς, έστω και χωρίς την προσέλευση των πιστών. Το αιτιολογικό εστιάζει στον κίνδυνο να μην πειθαρχήσουν οι πιστοί. Να προσέλθουν στον ναό κι έτσι, λόγω του συνωστισμού, να μεταδοθεί ευρέως και ταχύτερα ο ιός, με απρόβλεπτες συνέπειες. Ναι, αλλά ο χριστιανός είναι κατηχημένος στην υπακοή του Θείου θελήματος, διά του προσώπου των συνανθρώπων του, των οποίων μόνο το καλό καλείται να επιθυμεί.

Οι Ορθόδοξες χριστιανικές εκκλησίες «έκλεισαν», παρά το ότι στην ιστορικότητά τους δεν υπάρχει ανάλογη πράξη. Τουλάχιστον σε αυτή την έκταση και με αυτό τον τρόπο. Ωστόσο, σήμερα τον 21ο αιώνα, οι εκκλησίες «έκλεισαν» αναιρώντας, επί της ουσίας, το δόγμα. «Πιστοποιώντας», ταυτόχρονα, η κίνηση αυτή ότι, «σωτηρία ψυχών δεν υπάρχει». Ότι, «η Θεία Μετάληψη δεν είναι μετουσίωση σε Σώμα και Αίμα Χριστού». Ότι, στον ναό δεν πνει τον Πνεύμα το Άγιο, που καθαγιάζει τα πάντα, καθιστώντας τον ναό θεραπευτήριο ψυχών και σωμάτων.

Παράλληλα, πάλι ο Χριστός μπαίνει στην άκρη. Διδασκαλία, παράδοση και βεβαιότητα χρόνων υποκαθίστανται ή αντικαθίστανται από τον- εντός ή εκτός εισαγωγικών- ορθολογισμό.

Κάποιοι επιχαίρουν για την πρόσκαιρη νίκη τους. Λησμονούν, όμως ότι, αυτό είναι το κέντημα στην πτέρνα. Αλίμονο στη συντριβή της κεφαλής! Κάποιοι επιχαίρουν, διότι επέτυχαν- αλίμονο γι’ αυτούς- πρόσκαιρα την ιδιωτικοποίηση της πίστεως, ως μιας υποκειμενικής και προσωπικής κατάστασης, στην οποία ό,τι καταλαβαίνει ο καθένας είναι δικαίωμά του αλλά και ό,τι καταλαβαίνει ατομικά, προσωπικά, «ετσιθελικά» είναι σωστό.

Ό,τι γίνεται σήμερα- Άνοιξη 2020, εξαιτίας της επικινδυνότητας του λοιμού- τίποτε δεν είναι τυχαίο. Αυτό που, κατά βάση, επιδιώκεται είναι να συγχυστούν συνειδησιακά οι άνθρωποι συγχέοντας το συνειδητό με το υποσυνείδητο. Διότι το συνειδητό συνδέεται με το ηθικό. Και το ηθικό κοινωνικοποιεί και κανονικοποιεί τον άνθρωπο, θέτοντάς του τα απαιτούμενα όρια, ώστε να αποφύγει αρνητικές συνέπειες της ανεξέλεγκτης ελευθερίας του. Όπως μια λάμπα, η οποία για να φωτίσει πρέπει να μπει στην ανάλογη και κατάλληλη εισδοχή και να μείνει σταθερή εκεί. Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι άφωτη, ανενεργή.

Ο με συγχυσμένη συνείδηση άνθρωπος καθίσταται ένας «παρα-άνθρωπος». Δηλαδή, ένα τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ, που πράττει ό,τι του «φορτώσει/ προγραμματίσει» ο κατασκευαστής του. Δηλαδή, ένας τηλεκατευθυνόμενος ρομποτοποιημένος άνθρωπος, που ασυνείδητα, χωρίς αντίσταση θα υλοποιήσει τα όποια σχέδια. Ακόμη και ύποπτα σχέδια. Η εξέλιξη αυτή κρίθηκε ότι έπρεπε να δρομολογηθεί και φάνηκε, ως ο καλύτερος τρόπος για την επίτευξη αυτή να είναι η αποχριστιανοποίηση των ανθρώπων, κυρίως, διότι στον Χριστιανισμό ο άνθρωπος είναι πρόσωπο. Έχει ελεύθερη βούληση και νόηση, που λειτουργούν με την υπακοή και όχι την υποταγή. Ελεύθερη βούληση και νόηση, τα δυο δώρα του Θεού στον άνθρωπο, που συνθέτουν αυτό που λέγεται «ψυχή».

Ωστόσο, κάποιοι θέλουν οι άνθρωποι να πλανηθούν. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι η διασπορά του φόβου ότι «δεν σώζεσαι με τίποτε». «Ο Θεός που πίστευες δεν μπορεί να κάνει τίποτε για εσένα». «Αυτό που μπορεί να σε σώσει είναι μόνο η δύναμη του νου». Μια δύναμη, ωστόσο, που και οι ίδιοι οι επιστήμονες, στο πλαίσιο της μετανεωτερικότητας, την αμφισβητούν.

Κι ενώ αναγνωρίζεται η αξία του ανθρώπινου νου, εντούτοις είναι άτοπο να στηρίζεται κανείς στον ανθρώπινο νου και όχι στον Δημιουργό αυτού του νου. Και η τραγικότητα είναι να δίνεται μεγαλύτερη αξία στο δημιούργημα από ό,τι στον Δημιουργό αυτού του δημιουργήματος.

Για όλα αυτά έπρεπε να «κλείσουν» οι εκκλησίες. Οι ιεροί ναοί να καταντήσουν «κουφάρια πίστεως» ή έτσι, τουλάχιστον, να φαίνονται στα μάτια των πιστών, ώστε ολοένα και περισσότερο να απομακρύνονται από την εκκλησία οι άνθρωποι και να προσκολλώνται ολοένα και πιο βεβαιωμένα στην άποψη ότι, δεν υπάρχει τίποτε άλλο πέραν της δύναμης του ανθρώπινου νου, που βεβαίως δεν απορρίπτεται, αλλά που σίγουρα δεν πρέπει να θεοποιείται.

Παράλληλα, ό,τι γινόταν μέχρι τώρα στην εκκλησία φαντάζει σαν μια τραγική συνήθεια. Μια φολκλόρ παράδοση. Ένα ιδιότυπο happening πίστεως. Μια καλογυαλισμένη βιτρίνα. Την αίσθηση αυτή την επιτείνει το προβαλλόμενο επιχείρημα πως «αν δεν υπάρχουν σωματικά ζωντανοί και υγιείς άνθρωποι ποιος θα ανοίξει τις εκκλησίες και ποιος θα τις γεμίσει»;

«Αν χαθούν οι άνθρωποι τότε οι ναοί θα είναι κενά κτίρια». Δεν σκέφτονται, όμως, οι προφασιζόμενοι το επιχείρημα αυτό, πως και οι άνθρωποι να λείψουν «θα μιλήσουν οι πέτρες, τα δέντρα και τα πουλιά για τον Θεό»; Δεν σκέπτονται ότι, ζωντανός είναι ο άνθρωπος, όταν είναι ζωντανή η ψυχή του; Αυτό, όχι μόνο το σκέπτονται, αλλά και το ξέρουν και, γι αυτό επιδιώκεται να καταστεί ο άνθρωπος μια νεκρωμένη συνειδησιακά ψυχή σε ένα κενό σώμα, το οποίο, όμως, φαντάζει σπουδαίο και ως ο μοναδικός λόγος για να υπάρχει ο άνθρωπος. Ένα ανδρείκελο, που παρότι είναι χοϊκό, φθαρτό και παραδίδεται στη διάλυση, καθίσταται ο κύριος σκοπός της ύπαρξης του ανθρώπου, ενώ ο βασικός σκοπός του είναι να εξυπηρετεί την οίκηση της ψυχής. Και σε αυτό έγκειται η αξία του. Γι’ αυτό και πλάστηκε από τον Δημιουργό. Γι’ αυτό και έχει σημασία να διατηρείται «καθαρό» από τους ρύπους της αμαρτίας, που ρυπαίνει την ψυχή.

Όμως, η ψυχή είναι αιώνια και ενυπάρχει συνυπάρχοντος του σώματος. Και η «καθαρότητα»- αγνότητα του σώματος, όταν γίνεται με συνειδητότητα της κατάστασης αυτής, γίνεται φάρος πορείας του σώματος διά της καθάριας ψυχής. Άρρηκτη και συμπαγής η συνύπαρξη σώματος και ψυχής. Γι’ αυτό και κατά τη λήξη της ανθρώπινης επίγειας πορείας, βιαίως αποχωρίζεται η ψυχή από το σώμα. Σπάει η αρραγής σύζευξη σχέσης ψυχής και σώματος, το οποίο παραδίδεται στη φθορά, ενώ η ψυχή πορεύεται κολάσιμα ή παραδείσια στην αιωνιότητα.

Το «κλείσιμο» των εκκλησιών ενδυναμώνει αυτή τη βίαιη και, ει δυνατόν, οριστική διαραγή του σώματος από την ψυχή, από την οποία ισχυρό θα βγει το φθαρτό και ακυβέρνητο σώμα. Ή μάλλον το κυβερνοχωρικά και με επίφαση λογικής, μιας κυβερνοχωρικής λογικής, καθοδηγούμενο σώμα, που θα διατηρείται υγιές και μακροημερεύον, αλλά πάντα θα είναι φθαρτό και διαλυτέο. Συντομότερα ή αργότερα. 

Η νεολογική διαραγή της σύζευξης σώματος και ψυχής οδηγεί στον οντολογικό αφανισμό της υπόστασης του ανθρώπου, καταλύοντας την ένωση του σώματος των πιστών στην εμ-πρόσωπη και δια-πρόσωπη κοινωνία τους και διαμέσου αυτής στην κοινωνία των ανθρώπων με τον αληθινό Θεό. Δηλαδή, στον αποπροσανατολισμό της οδού της σωτηρίας του σύνολου ανθρώπου, που αν και είναι τεθλιμμένη οδός, εξαιτίας του πόνου που προκαλεί στον άνθρωπο η εγκατάλειψη των επιθυμιών και το βάρος των αμαρτωλών παθών, έχει, ωστόσο, την ωραιότητα της προσέγγισης του Θείου φωτός.

Κάποιοι, όμως, νομίζουν ότι, μπορούν να συσκοτίσουν αυτό το Θείο φως και στην πλάνη τους προτάσσουν το επιχείρημα ότι, «πρώτα πρέπει να σωθεί η επίγεια ζωή. Η σωτηρία της ψυχής θα έρθει μετά».

Δηλαδή, πρώτα το εφήμερο, το φθαρτό και μετά το αιώνιο και αληθινό, αν υπάρχει. Μια λογική εμπειρισμού και μια προσπάθεια επιβεβαίωσης της ιδέας ότι «υπάρχει ό,τι βλέπω». Και αφού δεν βλέπω ορατά τον Θεό για να τον αγγίξω σωματικά, έμπρακτα, άρα δεν υπάρχει. Και τα περί σωτηρίας της ψυχής και του ανθρώπου είναι περίπου «αερολογία». Όμως, «μακάριοι οι μη ειδότες και πιστεύσαντες». 

Ωστόσο, συνεχίζεται η δόμηση του πλανεμένου επιχειρήματος ότι, «αν χαθεί ο άνθρωπος και ο πλανήτης, τότε δεν θα υπάρχει τίποτε πια». Μα και τον πλανήτη και τον άνθρωπο τον έπλασε ο Θεός. Ο προαιώνια προϋπάρχων και ατελεύτητος στους αιώνας των αιώνων Θεός. Και όλα να χαθούν, ο Θεός θα υπάρχει και έχοντας πλάσει τον άνθρωπο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν, όχι από ανάγκη, αλλά από αγάπη, θα περιμένει με αγάπη τους ανθρώπους να έρθουν κοντά Του. Δεν θα τους στερήσει την ελευθερία επιλογής, που ο ίδιος τους χάρισε, αλλά ως στοργικός πατέρας Θα περιμένει τα ειλικρινώς μετανοημένα παιδιά Του να τα καλοδεχθεί και να τους προσφέρει «τον μόσχο τον σιτευτόν» ως κοινωνία προσώπων. Θα διακρίνει την ειλικρινή μετάνοια από τη συνήθεια. Μια συνήθεια που την αντικατοπτρίζει η φαινομενολογική θεώρηση του «μετράει η επίγεια ζωή, πριν και πάνω από όλα και μετά όλα τα άλλα θα μας περιμένουν για να συνεχίσουν από εκεί που τα αφήσαμε».

Και, αν χρειαστεί και πάλι θα τα παρατήσουμε, χωρίς πραγματικά να αγγίξουμε Τον Θεό. Χωρίς να Τον πλησιάσουμε και να αισθανθούμε την αύρα Του, διότι αρκεί η εφήμερη ζωή. Έστω κι αν είναι επίπλαστη, φθηνή. Τα άλλα ας τα αφήσουμε για αργότερα. Αφού, ούτως ή άλλως, γι’ αυτούς δεν υπάρχουν. 

Τελικά, πόσο εύκολα εμείς τα δημιουργήματα πληγώνουμε τον Δημιουργό και Πατέρα μας; Και με πόση ευκολία θα Τον ξανασταυρώσουμε και θα Τον ξανασταυρώνουμε για μια πλανεμένη αντίληψη μιας «φαινομενικής ζωής».

Παρόλα αυτά, ο Θεός είναι Παρών. Και είναι Έτοιμος ακόμη και στην παρακοή του θελήματός Του, από το έλλογο πλάσμα Του, να του δώσει το έλεός Του αλλά και την ευκαιρία και τη δυνατότητα της σωτηρίας του. Αρκεί αυτό να Του ζητηθεί κατανυκτικά και έντονα, με τη μυστική προσευχητική απάνεμη κραυγή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με»!

 

 

 

i proti psifiaki diktatoria ston kosmo 768x302

Την πρώτη ψηφιακή δικτατορία ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Κίνα από το 2020. Με τη βοήθεια της βιντεοεπιτήρησης και τους σαρωτές αναγνώρισης προσώπων, θα επιτηρεί λεπτό προς λεπτό, κάθε έναν από τα 1,5 δισεκατομμύρια πολίτες της. Το πρόγραμμα ονομάζεται «κοινωνική πίστωση» και εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά σε 40 πόλεις της αχανούς χώρας. Επί της ουσίας είναι ένας μαζικός έλεγχος των πολιτών, σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο κάθε πολίτης, ανά πάσα στιγμή, φακελώνεται όπως οι κινήσεις και η συμπεριφορά του. Οι αρχές μπορούν να αναγνωρίζουν πρόσωπα, να σαρώνουν το σώμα, να παρακολουθούν όλους τους πολίτες σε οποιοδήποτε σημείο της κινεζικής επικράτειας κι αν βρίσκονται. Παράλληλα οι κάμερες τροφοδοτούν το σύστημα «κοινωνικής βαθμολόγησης», το οποίο βασίζεται στην επιβράβευση, την τιμωρία και τη δημόσια ταπείνωση. Το σύστημα βαθμολογεί τους πολίτες ανάλογα με την συμπεριφορά που καταγράφουν οι κάμερες. Στη συνέχεια λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης, διαχωρίζουν τους πολίτες σε καλούς – που δεν δημιουργούν πρόβλημα στην κοινωνία- και σε κακούς.

Πως γίνεται αυτό; Η βαθμολόγηση του κάθε πολίτη ξεκινάει στην ηλικία των 18. Το άριστα είναι το 1000 ή το Α. Αν οι κάμερες καταγράψουν ότι ο πολίτης βρήκε ένα πορτοφόλι και το παραδώσει στις αρχές, αν βοηθήσει έναν ηλικιωμένο να διασχίσει το δρόμο ή αν δώσει αίμα, τότε η βαθμολογία του αυξάνεται και συγκαταλέγεται στους αξιοσέβαστους και καλύτερους πολίτες της κοινωνίας. Κατά συνέπεια επιβραβεύεται. Έχει προτεραιότητα στις ουρές των δημόσιων υπηρεσιών, δεν πληρώνει εγγύηση στα νοσοκομεία, μπορεί να είναι μέλος του κόμματος, λαμβάνει τιμές σαν ήρωας και βεβαίωση αξιοπιστίας από το κόμμα. Αφίσες με τις φωτογραφίες, το όνομα και την βαθμολογία των «καλών» πολιτών αναρτώνται παντού στην πόλη.

Ο εφιάλτης είναι για όσους η βαθμολογία τους είναι κάτω από το 900 ή από το Α-. Θεωρούνται πολίτες που δεν είναι άξιοι εμπιστοσύνης, δεν μπορούν να πάρουν δάνειο από την τράπεζα για να αγοράσουν ένα διαμέρισμα, να έχουν πιστωτική κάρτα, να ταξιδεύουν με το αεροπλάνο και το τρένο, οι αποταμιεύσεις τους μπλοκάρονται κ. άλλα. Ο ήχος του κινητού τους είναι μια σειρήνα περιπολικού που προειδοποιεί τους τριγύρω ότι κυκλοφορεί ένα κακοποιό στοιχείο ανάμεσα τους. Όποιος τους καλεί είναι υποχρεωμένος να ακούσει πρώτα ένα μήνυμα που αναφέρει ότι ο καλούμενος ανήκει στην χειρότερη κατηγορία πολιτών. Πορτρέτα με το στοιχεία των «κακών» πολιτών, αναρτώνται σε όλους τους δημόσιους χώρους της πόλης όπου ζουν. Ακόμα και στα σινεμά. Τα ονόματά τους, οι διευθύνσεις τους, οι αριθμοί των τηλεφώνων τους όπως και πολλά στοιχεία από την προσωπική τους ζωή είναι καταχωρημένα σε μια μαύρη λίστα, η οποία είναι δημοσιευμένη στο ίντερνετ. Ο καθένας πριν από μια συναλλαγή, μια συνάντηση ή μια φιλία μπορεί ελεύθερα να μελετήσει την βαθμολογία του συνομιλητή του και να αναζητήσει το όνομα του στη μαύρη λίστα.

Με λίγα λόγια η «η κοινωνική πίστωση – βαθμολόγηση» για τον κάθε Κινέζο πολίτη, είναι το διαβατήριο του στην κοινωνία, η δεύτερη του ταυτότητα. Σύμφωνα με τον εμπνευστή του προγράμματος της ολοκληρωτικής επιτήρησης, σκοπός του είναι η ανοικοδόμηση της ηθικής. Επιθυμία είναι οι πολίτες να είναι έντιμοι, ειλικρινείς, να σέβονται τα κοινωνικά συμβόλαια. Επι της ουσίας όμως, η Κίνα, επιχειρεί να σφυρηλατήσει έναν νέο άνθρωπο, υποτακτικό της εξουσίας. Υπάκουο, υποταγμένο, αφοσιωμένο στις επιταγές του κράτους με απολύτως ελεγχόμενη συμπεριφορά.

Σήμερα ο Μεγάλος Αδερφός στην Κίνα, με την αναγνώριση των προσώπων, επιτρέπει συναλλαγές, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, σε αεροδρόμια κτλ. αλλά παράλληλα τιμωρεί και ταπεινώνει, καθώς εντοπίζει παραβάτες, «ανάρμοστες» συμπεριφορές, έτσι όπως τις καθορίζουν οι επιταγές του καθεστώτος. Στην Κίνα του μέλλοντος, εκτός από την αναγνώριση προσώπου, η ταυτοποίηση του πολίτη θα γίνεται και από την στάση του σώματος του. Κατά συνέπεια, τα επόμενα χρόνια, θα είναι ολοένα και πιο δύσκολο για κάποιον να ξεφύγει από τον κρατικό έλεγχο. Με 200 εκατομμύρια έξυπνες κάμερες, εγκατεστημένες σε ολόκληρη τη κινεζική επικράτεια, δηλαδή 1 κάμερα ανά 7 κατοίκους, οι Κινέζοι σε λίγους μήνες, θα είναι οι πιο επιτηρούμενοι πολίτες στον κόσμο. Εκτός από την συμπεριφορά τους, όλες οι συνήθειες τους, η ερωτική τους ζωή, η καθημερινότητα τους θα περνάει από το μικροσκόπιο της επιτήρησης, το οποίο δεν θα χάνει την παραμικρή λεπτομέρεια.

Οι αρχές είναι σε θέση να παρακολουθούν εξ αποστάσεως τη χρήση του διαδικτύου, τις τηλεπικοινωνίες, ταξίδια σε συγκεκριμένους προορισμούς…τα πάντα. Το κράτος θα γνωρίζει τον εκάστοτε πολίτη, καλύτερα απ΄ ό,τι γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Τι γίνεται στην Ευρώπη Ο Μεγάλος Αδερφός δεν εφαρμόζεται μόνο στην Κίνα. Τον Αύγουστο του 2019, οι Financial Times, αποκάλυψαν στους Βρετανούς πως η περιοχή του King’s Cross, και πιο συγκεκριμένα ο σταθμός του Eurostar, έχει εξοπλισθεί με κάμερες αναγνώρισης προσώπου, ενώ ξεκίνησε η εγκατάσταση τους και στον οικονομικό πνεύμονα της Canary Wharf. Στο εμπορικό κέντρο Westfield Stratford City, στο Λονδίνο, οι έξυπνες κάμερες σκανάρουν 300 πρόσωπα το δευτερόλεπτο. Στην πραγματικότητα χιλιάδες Βρετανοί, χωρίς να το γνωρίζουν, έχουν φακελωθεί από τις κάμερες αναγνώρισης προσώπου κατά τη διάρκεια δοκιμών το 2018. Η ΜΚΟ, Big Brother Watch, έδωσε στη δημοσιότητα λίστα με τα μουσεία, καζίνο, ξενοδοχεία, εμπορικά και συνεδριακά κέντρα όπου είχαν εγκατασταθεί έξυπνες κάμερες.

Το Λονδίνο σήμερα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επιτηρούμενη πόλη στον κόσμο, καθώς διαθέτει 420.000 κάμερες επιτήρησης και αναγνώρισης προσώπου. Συνολικά η Μεγάλη Βρετανία διαθέτει 4 εκατομμύρια κάμερες. 1 για κάθε 14 πολίτες της. Περπατώντας κάποιος στο Λονδίνο παρακολουθείται από τουλάχιστον 300 κάμερες Η Γαλλία επιθυμεί την επίσπευση της εφαρμογής ταυτοποίησης με την αναγνώριση προσώπου. Από το 2020, η πρόσβαση στις ιστοσελίδες των δημόσιων υπηρεσιών, θα γίνεται μόνο με την αναγνώριση προσώπου. Hδη ο προϋπολογισμός του 2020, προβλέπει την γενική συλλογή προσωπικών δεδομένων απ όλες τις ιντερνετικές πλατφόρμες που θα τις αναλύει η τεχνητή νοημοσύνη. Στην πόλη της Νίκαιας αντιστοιχεί 1 κάμερα για 145 κατοίκους. Η Νίκαια ήταν η πρώτη πόλη που δοκίμασε πιλοτικά την αναγνώριση προσώπου, μέσω της βιντεοεπιτήρησης, τον Φεβρουάριο του 2019. Στην ίδια πόλη το τραμ διαθέτει σύστημα επιτήρησης που είναι ικανό να διαβάσει τα συναισθήματα στο πρόσωπο των επιβατών. Παράλληλα με την βιντεοεπιτήρηση, σε πολλές γαλλικές πόλεις όπως είναι το Σεν Ετιέν, έχουν εγκαταστήσει μικρόφωνα και αισθητήρες ήχου στους δρόμους, και σε όλους του δημόσιους χώρους, ώστε η αστυνομία να μπορεί ειδοποιείτε και να επεμβαίνει εγκαίρως, για το παραμικρό. Επίσης εξετάζεται σχέδιο εγκατάστασης συστήματος αναγνώρισης προσώπου στις εισόδους των λυκείων της χώρας.

https://www.aixmi.gr/index.php/stin-kina/?fbclid=IwAR0DJS_rPUAosfq-UeX8jSVhDVLRRYD1Wo3cPyp0LqxlayGDVWkTQwCwfkw

Γνωρίστε ποια είναι στην πραγματικότητα και προστατευτείτε από την χρήση της.

Η μαριχουάνα είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη παράνομη ουσία όμως η αντίληψη για το πόσο επιβλαβής είναι, συνεχώς μειώνεται.

Όλο και περισσότερο, οι νέοι σήμερα δεν θεωρούν ότι η χρήση μαριχουάνας αποτελεί επικίνδυνη ή βλαπτική συμπεριφορά. Οι σύγχρονες πολιτικές πρακτικές την προωθούν ως ψυχαγωγική επιλογή ανάμεσα στη νεολαία μας και όχι μόνο. Όμως η οποιαδήποτε χρήση της είναι επικίνδυνη και υποβιβάζει σημαντικά την προσωπικότητα και την υγεία του χρήστη.

Η μαριχουάνα είναι τα αποξηραμένα φύλλα, λουλούδια, μίσχοι και σπόροι από το φυτό Cannabis sativa ή Cannabis indica. Είναι ψυχοδραστικό φάρμακο, και περιέχει περίπου 500 χημικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένης της THC, (τετραυδροκανναβινόλης), μιας ουσίας που μεταβάλλει τη λειτουργία του ανθρωπίνου εγκεφάλου και προκαλεί βλάβες στην υγεία. Οι άνθρωποι καπνίζουν τη μαριχουάνα, την αναμιγνύουν σε τρόφιμα, συνήθως γλυκά, ενώ μπορεί να παρασκευαστεί και ως τσάι.

Τις τελευταίες δεκαετίες, η ποσότητα της THC στη μαριχουάνα έχει αυξηθεί λόγω αλλαγών στο φυτό. Η σημερινή μαριχουάνα έχει τριπλάσια συγκέντρωση THC σε σύγκριση με την προ 25 ετίας. Όσο υψηλότερη είναι η ποσότητα THC, τόσο ισχυρότερη είναι η επίδρασή της στον εγκέφαλο.

Υφίστανται πραγματικοί κίνδυνοι για τους χρήστες της ειδικά για τους νέους και για τις γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν.

Είναι γνωστά τα παρακάτω:

Οι άνθρωποι παρά την δημοφιλή αντίθετη πεποίθηση, εθίζονται στη χρήση της. “Περίπου 1 στους 10 χρήστες θα εθιστούν. Όταν μάλιστα η χρήση ξεκινά πριν από την ηλικία των 18 ετών, ο ρυθμός εξάρτησης αυξάνεται σε 1 στους 6.”

Η χρήση της μαριχουάνας μπορεί να έχει αρνητικές άμεσες και μακροπρόθεσμες συνέπειες, ως εξής:

Διανοητική κατάσταση: Η μαριχουάνα μπορεί να προκαλέσει μόνιμη απώλεια IQ έως και 8 μονάδων όταν η χρήση της αρχίζει σε νεαρή ηλικία. Αυτοί οι βαθμοί IQ δεν επιστρέφουν, ακόμα και μετά τη διακοπή της .

Ψυχική υγεία: Οι μελέτες συνδέουν τη χρήση της μαριχουάνας με δυσάρεστα συναισθήματα όπως κατάθλιψη, άγχος, αυτοκτονία και ψυχωτικά επεισόδια.

Αθλητική απόδοση: Η έρευνα δείχνει ότι η μαριχουάνα επηρεάζει στον αθλητή ως προς τις χρονικές επιδόσεις, την κίνηση και τον συντονισμό του, γεγονός που μπορεί να βλάψει την αθλητική του απόδοση γενικότερα.

Οδήγηση: Οι άνθρωποι που οδηγούν υπό την επήρεια μαριχουάνας βρίσκονται σε κίνδυνο: παρουσιάζουν βραδύτερα αντανακλαστικά οδήγησης, μπερδεύουν τις λωρίδες, έχουν μειωμένο συντονισμό κινήσεων, δυσκολία αντίδρασης στα σήματα και τους ήχους που προέρχονται από τη κυκλοφορία.

Η υγεία και ανάπτυξη του μωρού: Η χρήση της μαριχουάνας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει περιορισμό της ανάπτυξης του εμβρύου, πρόωρη γέννηση, γέννηση νεκρού παιδιού, και προβλήματα στην ανάπτυξη του εμβρυικού εγκεφάλου, με αποτέλεσμα την υπερκινητικότητα και την κακή γνωστική λειτουργία του παιδιού μετά τη γέννηση.

Η τετραϋδροκανναβινόλη (THC) και άλλα χημικά από τη μαριχουάνα μπορούν επίσης να περάσουν από τη μητέρα στο μωρό της μέσω του μητρικού γάλακτος, επηρεάζοντας περαιτέρω την σωστή ανάπτυξη του παιδιού.

Ποιότητα ζωής: Η έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που χρησιμοποιούν μαριχουάνα είναι πιο πιθανό να έχουν προβλήματα σχέσεων, χειρότερα αποτελέσματα στο σχολείο, λαμβάνουν χειρότερες θέσεις εργασίας και έχουν μειωμένη ικανοποίηση από τη ζωή.

 

(Πηγή: https://www.samhsa.gov/marijuanamumdadandkids.gr)

https://alopsis.gr/%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%ac%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b1%ce%b2%ce%b7-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%b9%ce%ba%ce%ae/

Θανάσιμη και όχι απλά επικίνδυνη αποβαίνει η έκθεση του ανθρώπινου οργανισμού στη μη ιονίζουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας -«χτυπώντας» άμεσα το καμπανάκι και για τις επιπτώσεις από την ακτινοβολία του δικτύου 5G-, σύμφωνα με τον διδάκτορα Φυσικής του πανεπιστημίου του Μάντσεστερ στη Βρετανία και διευθυντή Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η επιστημονική και τεχνική αιτιολογική έκθεση του τελευταίου, η οποία βασίζεται σε τεκμηριωμένα και αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία. Η έκθεση έγινε προκειμένου να αναζητηθούν τα αίτια του θανάτου ενός παιδιού μόλις 5 ετών από την Κύπρο από λευχαιμίααπέναντι από το δωμάτιο του οποίου –και σε απόσταση 53,5 μέτρων- είχε τοποθετηθεί κεραία κινητής τηλεφωνίας

Σύμφωνα με την έκθεση, οι κεραίες της κινητής τηλεφωνίας εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στη φασματική περιοχή των μικροκυμάτων, σε συχνότητες από 400 MHz μέχρι 2.4 GHz (σύστημα TETRA 410-931 MHz). Το σύστημα 5G, εάν εγκατασταθεί, θα λειτουργεί στις φασματικές περιοχές 0.6-6 GHz-LTE, 3.4-3.8 GHz-LFB και 24.2-24.7 GHz). Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στη φασματική περιοχή των παραπάνω συχνοτήτων αλληλεπιδρά ισχυρά με τη βιολογική ύλη, δηλαδή τους ανθρώπους.

Η αλληλεπίδραση της ακτινοβολίας με τη βιολογική ύλη κατηγοριοποιείται σε δύο είδη αλληλοεπιδράσεων: τις θερμικές και τις χημικές. Οι θερμικές οδηγούν στην απότομη αύξηση της θερμοκρασίας των ιστών ή των κυττάρων και οι επιδράσεις τους ποικίλλουν από απλή κόπωση μέχρι καρδιακή προσβολή. Μέχρι το 1990 ήταν γενικά αποδεκτό μεταξύ των επιστημόνων πως οι χημικές επιδράσεις επιφέρουν μόνο οι ιονίζουσες και οι υπεριώδεις ακτινοβολίες.

Ωστόσο, τα τελευταία 20 χρόνια η πρόοδος σε τομείς, όπως η νανοτεχνολογία και η μοριακή βιολογία, καθώς και πλήθος επιστημονικών ερευνών και δημοσιεύσεων αποδεικνύουν ότι η έκθεση βιολογικών οργανισμών σε ακτινοβολίες μικροκυμάτων εκτός από τις θερμικές προκαλεί και χημικές μεταβολές, οι οποίες είναι περισσότερο επικίνδυνες, καθώς προκαλούν καταστροφή στα κύτταρα και στο DNA και κατά συνέπεια δεν υπάρχουν όρια ασφαλούς έκθεσης σε αυτές.

Εκτός από την παραπάνω θέση, ο κ. Κεφαλάς αναφέρει στη «δημοκρατία» ότι ο βαθμός αξιοπιστίας των κρατικών φορέων που δηλώνουν πως τα δίκτυα 5G είναι ασφαλή -μια τέτοια δήλωση είχε κάνει το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμάτας για τη διακοπή της ανανέωσης με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας- μπορεί να διερευνηθεί και μέσα από τη σύγκριση με τις θέσεις των διεθνών οργανισμών και των επιστημονικών φορέων τους σχετικά με τις επιδράσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.

Σε ένα πρόσφατο «άρθρο γνώμης» στο περιοδικό «Scientific American», που είναι το πλέον έγκυρο επιστημονικό περιοδικό και στο οποίο έστω και μία επιστημονική δημοσίευση μπορεί να εξασφαλίσει πανεπιστημιακή έδρα παρουσιάζεται η θέση ότι «δεν έχουμε κανέναν λόγο να πιστεύουμε ότι το σύστημα 5G είναι ασφαλές». Σύμφωνα με το άρθρο, τεκμηριώνεται πλέον από πολλές επιστημονικές δημοσιεύσεις ότι η μη ιονίζουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι επικίνδυνη ακόμα και σε πολύ μικρές εντάσεις.

Οι μελέτες σε πειραματόζωα έδειξαν καρκίνο!

Το 2011 το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας Καρκίνου (IARC) κατηγοριοποίησε τις ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες με συχνότητες μεταξύ 3KHz-300GHz ως «πιθανό αίτιο πρόκλησης ανθρωπογενούς καρκινογένεσης». Στο ίδιο μήκος κύματος και η θέση του εθνικού προγράμματος νανοτοξικολογίας των ΗΠΑ που κατέληξε ότι «υπάρχουν καθαρές ενδείξεις ότι η έκθεση πειραματόζωων σε ΗΑ προκαλεί καρκίνο του μυοκαρδίου και ότι υπάρχουν μερικές ενδείξεις ότι η ΗΑ προκαλεί καρκίνο του εγκεφάλου και των επινεφριδίων στα ζώα».

Ο κ. Κεφαλάς σημειώνει πως, αν και αντίστοιχες μελέτες δεν είναι δυνατόν να διεξαχθούν σε ανθρώπους, η ισχύς των ερευνητικών αποτελεσμάτων είναι δεδομένη και για τον άνθρωπο, καθώς με ανάλογο τρόπο γίνονται και οι έρευνες στα πειραματόζωα για τα φάρμακα.

Παράλληλα, τα επιστημονικά αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού προγράμματος Reflex απέδειξαν ότι «η έκθεση ανθρώπινων κυττάρων εκτεθειμένων σε μη ιονίζουσα ακτινοβολία κινητών τηλεφώνων σπάει τη διπλή έλικα του DNA το ίδιο αποτελεσματικά όπως και οι επικίνδυνες ιονίζουσες ΗΑ ακτίνων γάμμα που εκπέμπονται από ραδιενεργούς πυρήνες».

Πέρα από τις παραπάνω επιστημονικές θέσεις, εκατοντάδες ειδικοί επιστήμονες και καθηγητές από όλο τον κόσμο έχουν δημιουργήσει ένα διαδικτυακό ιστότοπο (www.bioinitiative.org) που σχετίζεται άμεσα με τις επιπτώσεις της μη ιονίζουσας ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.

Όπως σχολιάζει ο κ. Κεφαλάς, από εκεί καθένας «μεταξύ των οποίων και το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, καθώς και οι υπεύθυνοι φορείς του, μπορεί να ενημερωθεί για τα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν τον βαθμό επικινδυνότητας της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας προτού εκτεθούν με τις τοποθετήσεις τους».

Καταλήγοντας, τονίζει πως «πλην της πολιτισμένης Ελλάδας, όπου επικρατούν τα οικονομικά συμφέροντα, η συσκότιση και η παραπληροφόρηση της εξουσίας, η δημόσια συζήτηση επί του θέματος παντού σε όλο τον κόσμο διεξάγεται με υπευθυνότητα. Θα ήταν ευτύχημα αν ο δημόσιος διάλογος και στη χώρα μας διεξαγόταν με σοβαρότητα, χωρίς πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες».

 

 

https://www.newsbreak.gr/ellada/70149/alkiviadis-kefalas-thanasimi-kai-ochi-apla-epikindyni-i-aktinovolia-toy-5g/?fbclid=IwAR2I5__HPEnX0T4tQLyDRz80vHsxOGLdDdt0tNGmsJ2e6relwtyi98wQzh8