Η σκληρή και ασφάλτινη καθημερινότητα, μας παρέχει πολλές δυνατότητες να εκφράσουμε την προς τον πλησίον αγάπη μας, με λόγια και κυρίως με έργα!

Και είναι αυτή μας η προσφορά απόδειξη της προς τον Θεόν πίστεως και αγάπης. Με κρυστάλινη καθαρότητα, ο Ευαγγελιστής και μαθητής της αγάπης, ο άγιος απόστολος Ιωάννης ο Θεολόγος, μας λέει ότι αυτός που ισχυρίζεται πως αγαπά τον Θεό, ενώ δεν αγαπά και μισεί τον αδελφό του, είναι ψεύστης! Και χρησιμοποιεί ένα λογικό επιχείρημα για να είναι πειστικός. Πώς είναι δυνατόν, λέει, να αγαπάς τον Θεό που δεν είδες, ενώ τον άνθρωπο που βλέπεις καθημερινά δεν αγαπάς; (Α΄ Ιωάν. 4, 20).

Μέσα στην ζοφερή ατμόσφαιρα, την οποία δημιούργησε σε παγκόσμια κλίμακα, η ταχύτατη εξάπλωση του σοβαρά απειλούντος την ζωή μας κορωνοϊού, ως ακτίνες του αδύτου ηλίου της αγάπης, έλαμψαν, προς χαράν και παρηγορία μας, αλλά και παραδειγματισμό μας, κάποιοι άνθρωποι που έδειξαν και δείχνουν, σεμνά και αθόρυβα, ακόμη και με κόστος της ίδιας τους της ζωής, την προς τους άλλους αγάπη….

Είδαμε στα μέσα γενικής πληροφορήσεως έναν Κληρικό στο πολύκλαυστο Μπέργκαμο της Ιταλίας, ο οποίος αρρώστησε από τον κορωνοϊό. Συγκινήθηκα, όταν άκουσα ότι πιστοί του ποιμνίου του συγκέντρωσαν χρήματα και του εξασφάλισαν αναπνευστήρα, ώστε να μπορεί να αναπνέει με ευκολία τον χρόνο της νοσηλείας του.

Συγκλονίστηκα, βέβαια, στην συνέχεια, όταν πληροφορήθηκα ότι παρεχώρησε τον αναπνευστήρα σε άλλον ασθενή, με αποτέλεσμα ο ίδιος να αποθάνει, υπομένοντας, μάλιστα, το μαρτύριο της δύσπνοιας…Ήταν 72 ετών.
Απέθανε, προσφέροντας ζωή σε συνάνθρωπό του.

Οι πιστοί βγήκαν στα μπαλκόνια, την ώρα που περνούσε μπροστά τους το σκήνωμά του και χειροκροτούσαν…

Να ένας νέος καλός σαμαρείτης! Στην κυριολεξία, καλός σαμαρείτης, με τις ίδιες συνθήκες της γνωστής ευαγγελικής περικοπής! Ένας σαμαρείτης, που μας διδάσκει όλους, να σπάσουμε τα δεσμά της πιο φρικτής φυλακής του εγωισμού, να μην εξαντλούμαστε σε ματαιολογίες για το ποιός είναι ο πλησίον, με τον οποίο επιτρέπεται να κοινωνούμε, αλλά πώς εμείς θα γίνουμε πλησίον στον κάθε εμπερίστατο και κινδυνεύοντα άνθρωπο!

Δεν αποκλείω, ωστόσο, να ευρεθούν και άνθρωποι, που όχι μόνον δεν θα θαυμάσουν ή δεν θα διδαχθούν από το αξιομίμητο αυτό παράδειγμα, αλλά θα πέσουν σε καρδιακούς διαλογισμούς πονηρούς και θα κάνουν και κρίσεις αρνητικές…Ελεύθεροι είμαστε όλοι….Άλλωστε, κοινή είναι η διαπίστωση, πως η γλώσσα της αγάπης, μάλλον, είναι γλώσσα άγνωστη για πολλούς.

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, το ένδοξο θύμα της Αγάπης, έχει διδάξει πάντως, ότι μεγαλύτερη απ’ αυτήν αγάπη ουδείς έχει! Από ποιά δηλαδή; Από το να θυσιάσει κάποιος τον εαυτό του υπέρ των φίλων του (Ιωάν. 15, 13).

Ασφαλώς, τέτοια «αγάπη κραταιάν ως τον θάνατον» (Ασ. Ασ. 8, 6) έχουν και όσοι, υπερβαίνοντας τον ανίκητο φόβο που συμβαδίζει με τον ατομισμό, υπηρετούν τους ασθενείς και φροντίζουν την αποκατάσταση της υγείας των? ανύστακτα, ακούραστα, ολοπρόθυμα και με κίνδυνο προσωπικό!… βάζοντας σε περιπέτεια και ανασφάλεια, ακόμη και τις οικογένειές τους…

Πόσο αξιοσέβαστοι μιμητές των αγίων μας είναι οι άνθρωποι αυτοί…

Μπορείς να μην αναφερθείς και σε όσους εν ημέρα και νυκτί βοούν πρός τον Θεόν, υπέρ της οικουμένης… των εν ασθενεία κατακειμένων… των διακονούντων τους ασθενείς…;

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που πιο πάνω αναφέρθηκαν είναι καλοί Σαμαρείτες και έχουν ένα κοινό γνώρισμα, το οποίο τους οδηγεί στην σωτηρία. Έχουν καρδια! «Ει έχεις καρδίαν δύνασαι σωθήναι». Αββάς Παμβώ.

Γράφοντας αυτές τις ταπεινές σκέψεις, άκουσα μέσα μου φωνήν λέγουσα: Πορεύου και σύ ποίει ομοίως…

Αλήθεια, πόσο σπουδαία και προτιμότερα είναι τα έργα, από τα λόγια! Τα λόγια τα πολλά, τα εντυπωσιακά ίσως, αλλά ανέξοδα…

Εύχεσθε!

Πηγή: https://www.orthodoxianewsagency.gr/gnomes/oi-sygxronoi-kaloi-samareites-pou-deixnoun-tin-agapi-tous-me-kostos-ti-zoi-tous-tou-mitr-xalkidos-gia-to-pr-orthodoksia/

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ & ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

Σπάτα,  30 Μαρτίου 2020

Πρωτ. 452

Ἀριθμ.Διεκπ. 205

 

Αξιότιμη
κα Νίκη Κεραμέως

Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Αφορμή για την επιστολή αυτήν, την οποία αποστέλλω και στον κ. Υπουργό Υγείας, αποτελεί η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογρά­ψατε στις 28.3.2020 (Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285 ΚΥΑ).

Ευθύς εξ αρχής, θα ήθελα να σας καταστήσω σαφές ότι δεν εκ­προσω­πώ κανέναν άλλον παρά τον εαυτό μου και μόνον, νομίζω όμως ότι οι σκέ­ψεις που ακολουθούν εκφράζουν την κοινή λογική και φυσικά τα αισθήματα πολλών συμπολιτών μας, μάλιστα και κατοίκων της Νότιας Αττικής και μεγάλου τμήματος της Ανατολικής, την εκκλησια­στική ευθύνη της οποίας έχω ως Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.

Δεν αποτελεί κολακεία ούτε υποκρύπτει σκοπιμότητα το να εκφρά­σω τις ευχαριστίες μου και προς εσάς προσωπικά και προς την Κυβέρνηση για όσα πολλά και με περισσή σύνεση και τόλμη κάνετε για την προστασία και την ευημερία του λαού μας, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Παρά ταύτα, επιτρέψτε μου με όλον  το σεβασμό στο πρόσωπο και στη θέση ευθύνης που κατέχετε να μοιραστώ κάποιες σκέψεις και ερωτή­ματά μου, όχι με διάθεση να σας ελέγξω, αλλά να συμβάλω κι εγώ στην καλύτερη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία της Εκκλησίας μας, μάλι­στα ύστερα και από την χθεσινή σας Απόφαση (ΚΥΑ) και κάτω από τα δεδομένα των ημερών.

Σύμφωνα με αυτήν, συνεχίζεται η απαγόρευση όχι μόνο των θρησκευ­τικών συναθροίσεων, αλλά αυστηρώς και της τέλεσης ακολουθιών και της θείας λειτουργίας εντός των ιερών ναών.

  1. Θεωρώ ότι η Απόφαση αυτή της Κυβέρνησης, η οποία όμως φέρει τη δική σας υπογραφή, παραβιάζει τα όσα διακηρύττονται περί των διακρι­τών ρόλων μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας. Ρόλος της πολιτείας ασφαλώς και είναι, στα μέτρα ευθύνης της για την προστασία του αγαθού της δημό­σιας υγείας, εφόσον έτσι κρίνει, να απαγορεύσει μεταξύ άλλων και τις θρη­σκευ­τικές συναθροίσεις. Η τέλεση όμως της θείας λατρείας για μας τους Ορθο­δόξους είναι αποκλειστικά «ρόλος», εμείς το ονομάζουμε αποστολή, και ευθύνη της Εκκλησίας. Συνε­πώς, μια απόφαση περιορισμού της θείας λα­τρείας δεν μπορεί να λαμβά­νεται μονομερώς από την πολιτεία, ή τουλά­χιστον χωρίς την σύμφωνη γνώ­μη της επίσημης Εκκλησίας ή πολύ περισσό­τερο με παράκαμψη ή και περιφρόνηση της Ιεράς Συνόδου. Βγήκαν δύο Αποφάσεις αγνοώντας παντε­λώς επίσημες Συνο­δικές Θέσεις και Αιτήματα χωρίς τη στοιχει­ώδη εκ προτέρων ενημέρωση ή συνεννόηση. Δεν είναι η Εκκλησία ένα άτακτο κοριτσάκι που του τραβάμε τα μαλλιά ή το χαστου­κίζουμε για να συμμορφωθεί. Ο θεσμικός σεβασμός τραυματίστηκε καίρια. Η Εκκλησία είχε και έχει πολύ λογικές λύσεις και προτάσεις στα πλαίσια της αποκλει­στικής αρμοδιότητάς της για να βοηθήσει την πολιτεία στον αγώνα της.
  2. Απαγόρευση της θείας λατρείας δεν έχει γίνει ποτέ, ακόμη και από τα επισήμως ταυτιζόμενα με τον αθεϊσμό καθεστώτα, πλην του Εμβέρ Χότζα στην Αλβανία. Το σοβιετικό καθεστώς πολέμησε τη θρησκευτικό­τητα, εδίωξε την Εκκλησία, γκρέμισε ναούς, εξόντωσε κληρικούς, δεν απα­γό­ρευσε όμως τη λατρεία κεκλεισμένων των θυρών. Η Κυβέρνησή μας το έκανε!
  1. Στις μέρες μας, κάτω από το καθεστώς της απειλής εξάπλωσης του κορωνοϊού, σε καμία άλλη χώρα πλην της Ελλάδας δεν έχει απαγο­ρευθεί η τέλεση της θείας λατρείας, ούτε στην Κύπρο, ούτε στις σλαβικές χώρες, ούτε στην Κορέα, ούτε στις εκκλησίες του Οικουμενικού Θρόνου. Εκεί το θέμα το ρύθμισαν οι αρμόδιες εκκλησίες μόνες τους, σεβόμενες ασφαλώς τις αποφά­σεις των κυβερνήσεων τους.  Οι συναθροίσεις πάσης φύσεως, και οι θρησκευ­τικές, απαγορεύτηκαν, την λατρεία όμως κανείς δεν την ακούμπησε.  
  2. Με τη νέα Απόφαση (ΚΥΑ), ενώ επιτρέπεται η τέλεση θείων λειτουρ­γιών σε ναούς από όπου γίνεται αναμετάδοση μέσω τηλεοπτικού ή ραδιο­φωνικού σταθμού, ρητά απαγορεύεται η τέλεση σε ναούς με αναμετάδοση μέσω διαδικτύου. Γιατί αυτό; Το internet δημιουργεί μικρόβια και ιούς και η τηλεόραση όχι; Πού παραβιάζονται οι όροι υγιεινής προστασίας; Κάποιοι ναοί είναι ασφαλείς και οι υπόλοιποι όχι; Η διαδικτυακή αναμετάδοση δεν θα βοηθούσε να ελεγχθεί και η παρουσία κόσμου στους ναούς;
  3. Το όλο πλαίσιο ως έχει προκαλεί για παράνομες υπεκφυγές με τέλεση λειτουργιών «κρυφά» ή εκεί που δεν περιλαμβάνει η ΚΥΑ, με συνέπειες που δύσκολα θα ελεγχθούν και τότε θα δημιουργηθεί πρόβλημα με τη δημόσια υγεία. Αν οι ιερείς τελούν λειτουργίες στα σπίτια τους, σε αποθήκες, σε σαλόνια, σε ουδέτερους χώρους, σε ξωκλήσια που η πολιτεία τα μετέτρεψε σε μουσεία και δεν είναι πλέον χώροι θρησκευτικών συνα­θροίσεων, με πολύ περισσότερα άτομα, αυτό δεν προκαλεί ανησυχία στην Κυβέρ­νηση; Θα ήταν πιο ασφαλές σε λίγα τετραγωνικά να συγκεντρώνονται κρυφά άτομα ανεξέλεγκτα σε αριθμό (μέλη οικογένειας, συχνά πολύτεκνης κ.λπ.) από το να τελεσθεί η λειτουργία παρουσία 3 ή 5 ή 10 ατόμων σε ένα χώρο 200 ή 400 ή και περισσότερων τετραγωνικών; Αυτές τις παρεκκλίσεις θα μπορούσε να τις απαγορεύσει η Εκκλησία, πώς όμως θα τις ελέγξει η πολι­τεία, αν δεν συνεργαστεί μαζί της;
  4. Τα μέτρα αυτά πληγώνουν βαθιά τους εχέφρονες πιστούς και θα εξαγριώσουν αυτούς από τους οποίους θέλουμε να προστατευθούμε και τους οποίους δύσκολα ελέγχουμε. Πώς θα ελεγχθεί ο φανατισμός, η παρα­νοϊκή εμπάθεια, ο εξαγριωμένος παραλογισμός; Επιπλέον, διχάζεται και  ο λαός και προκαλείται σύγχυση, όταν δεν υπάρχουν αιτιολογημένες απα­ντή­σεις και λογικά επιχειρήματα και εξηγήσεις. Ποιος να καταλάβει ότι 5 άτομα σε ένα χώρο 300 τετραγωνικών, όταν λειτουργούνται, απειλείται η δημόσια υγεία;
  5. Από τα μέτρα δεν εξαιρούνται τα μοναστήρια. Εκεί γιατί επιτρέ­πεται η κοινή ζωή, η κοινή τράπεζα και ρητά απαγορεύεται η θεία λατρεία, τη στιγμή που οι συνήθως λίγες μοναχές ή μοναχοί θα μπορούσαν να δια­σκορπιστούν μέσα στον ναό; Τους αναγνωρίζονται όλα πλην της λατρείας που είναι το κέντρο της ζωής τους. Γιατί να μη γίνονται οι ακολουθίες κεκλει­σμένων των θυρών αποκλειστικά για τα μέλη της μοναστικής αδελφότητος;
  6. Σας προτείνουμε να ερωτηθεί ο κ. Τσιόδρας και να αποφανθεί για το αν η τέλεση της θείας λατρείας από τους ιερείς με πέντε ή δέκα ανθρώ­πους στις μεγάλες γιορτές, υπό την προϋπόθεση της αυστηρής τήρησης των όρων της Κυβέρνησης, ενέχει κίνδυνο μετάδοσης του ιού ή κάπως παραβιάζει το πνεύμα των μέτρων. Ας απαντήσει ο ίδιος και η ομάδα του με καθαρά επιστημονικά κριτήρια, όχι με βάση την ιδεολογία τους (τι πιστεύουν), αλλά αυστηρά στη βάση της επιστημονικής ειδικότητας τους (τι γνωρίζουν).
  7. Έχει δημιουργηθεί το αίσθημα μιας εχθρικότητας και παράλογης πολε­μικής από την πλευρά της Κυβέρνησης προς την Εκκλησία ή ακόμη ότι έτσι υποθάλπεται η ύβρις, που κατά κόρον εκφράστηκε για το ιερότερο στοιχείο της πίστης των Ορθοδόξων, που είναι η Θεία Ευχαριστία. Πώς αυτό θα εξαλειφθεί;
  8. Την Εκκλησία φαίνεται πως δεν την έχει καταλάβει η Κυβέρνηση. Ίσως να φταίμε κι εμείς. Η πίστη είναι πολύ βαθύ στοιχείο υπαρξιακής δύναμης στην ψυχή μας. Χωρίς αυτήν δεν μπορούμε να ζήσουμε, πολύ δε περισσότερο δεν υπάρχουμε. Αυτό έχει καίρια χτυπηθεί. Μας πνίγηκε η ζωή, μας κόπηκε η αναπνοή, μας απειλείται η ταυτότητα. Αυτό είναι η λειτουργία.
  9. Αναγνωρίζουμε ότι τα μέτρα είναι προσωρινά, η κατάσταση εξαιρετικά δύσκολη, ότι στην ουσία το πρόβλημα είναι σε μία Κυριακή (5/4), στον Ακάθιστο Ύμνο (Παρασκευή 3/4) και στο Σάββατο του Λαζάρου (11/4). Ακολουθεί όμως η Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα. Και καταλαβαίνετε αυτό τι σημαίνει. Χωρίς τη συνεργασία της Εκκλησίας, με τραυματισμένη την εμπιστοσύνη και τον αμοιβαίο σεβασμό, πώς είναι δυνατόν να ρυθμι­σθεί το όλο θέμα;

 

Κα Υπουργέ, σας ζητώ συγγνώμη αλλά ο σκοπός της επιστολής μου δεν είναι να σας ελέγξει, αλλά να βοηθήσει στην εξεύρεση μιας πιο ορθο­λογικής Απόφασης, πολιτικά συνετότερης και εκκλησιαστικά δικαιότερης. Η συνεννόηση με την Εκκλησία, η συνεργασία μαζί της και ο αμοιβαίος σεβα­σμός και εμπιστοσύνη είναι μονόδρομος. 

Επίσης η επιστολή μου θα δημοσιευθεί όχι για να ασκήσει μικρο­νοϊκά κάποια πίεση ή να εκβιάσει με κοσμική αντίληψη, αλλά για να κριθεί δημό­σια ως προς τη λογική της και το φρόνημά της, γιατί τα μέτρα που πήρε η Κυβέρνηση αφορούν τον δημόσιο βίο.

Η ισχύς της ΚΥΑ λήγει στις 11/4. Τί θα γίνει μετά; Είναι δυνατόν την Μεγάλη Πέμπτη που τιμούμε τον Μυστικό Δείπνο να μην τελέσουμε τη θεία Ευχαριστία; Είναι δυνατόν την Κυριακή των Βαΐων να μην ακουστεί το Ωσαννά στους ναούς μας, όπως έχουμε μάθει; Είναι δυνατόν τη Μεγάλη Παρασκευή να μη γίνει περιφορά του Επιταφίου μέσα στους ναούς; την Κυριακή του Πάσχα να απαγορεύσουμε το «Χριστός Ανέστη»; Είναι σαν να βάζουμε τον Χριστό μέσα στον τάφο πασχαλιάτικα και να Τον εμποδίζουμε να βγει. Εμείς πάντως πιστεύουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας ότι ο Κύριος εξέρχεται και «ἐσφραγισμένου τοῦ μνήματος» και «εἰσέρχεται τῶν θυρῶν κεκλεισμένων». Και το κάνει πάντοτε. Και φέτος.

Το «Χριστός Ανέστη» πρέπει να ακουστεί, όχι μόνο στις καρδιές μας αλλά και σε όλους τους ναούς μας.

Περιμένουμε την κατανόηση σας και πριν πάρετε τις όποιες αποφά­σεις να συνεργαστείτε με τη Σύνοδό μας. Τα λάθη που έγιναν πρέπει να διορ­θωθούν, για να μην ακολουθήσουν τα μεγαλύτερα που δεν θεραπεύονται.

Με τιμή και σεβασμό

† Ο Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος

Ι.Μ. Μεσογαίας

Τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι ολοένα και πιο δραματικά: Οι εκτρώσεις αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως! Μέσα σε αυτά τα τραγικά στατιστικά η Ορθοδοξία σε όλον τον κόσμο ενώνει τη φωνή της ενάντια σε αυτή τη μάστιγα που έχει λάβει μορφή γενοκτονίας.

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ανεξάρτητη υπηρεσία Worldometers περισσότετα από 42 εκατομμύρια αγέννητα μωρά δεν μπόρεσαν να δουν το φως το 2019. Σύμφωνα με την έρευνα ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 41% του συνόλου των θανάτων καθιστώντας την άμβλωση πρώτη αιτία θανάτου στον κόσμο. Ειδικότερα, το ένα τέταρτο των κυήσεων (22%) τερματίστηκαν με άμβλωση το 2019 και για κάθε 33 γεννήσεις, δέκα αγέννητα μωρά αποβλήθηκαν.

Ο ανεξάρτητος αυτός ιστότοπος διεξάγει εκτενή έρευνα και συλλέγει δεδομένα από κυβερνήσεις και οργανισμούς «με στόχο να καταστήσει διαθέσιμες τις παγκόσμιες στατιστικές σε ένα ευρύ κοινό από όλο τον κόσμο».

Αναφορικά με τις εκτρώσεις οι Ελληνίδες «εκτινάσσουν» το μέσο όρο στην Ευρώπη καθώς το 22% αυτών έχει προχωρήσει έστω και μία φορά σε διακοπή κύησης, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό αφορά μόνο στο 2% των γυναικών.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να σημειωθεί πως ένα στα τέσσερα κορίτσια (ηλικίας 14 έως 17 ετών) έχει κάνει έκτρωση, ενώ οι μισές έφηβες που προχωρούν σε διακοπή κύησης δεν έχουν ενημερώσει ούτε τη μητέρα τους, σύμφωνα με έρευνα του Αρεταίειου Νοσοκομείου.

Μέσα στα θλιβερά αυτά στατιστικά η Εκκλησία λαμβάνει θέση.

Το περασμένο καλοκαίρι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας έκανε δεκτό αίτημα του κινήματος κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω» και καθιέρωσε ημέρα για την «προστασία της ζωής του Αγέννητου Παιδιού». Η ημέρα αυτή τιμήθηκε ήδη την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα.

Τα σημαντικά αυτά ζητήματα τέθηκαν κατά την πρόσφατη Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος όσο με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ να αναλύει το θέμα: «Το φαινόμενον της υπογεννητικότητος ως μείζον Εθνικόν πρόβλημα».

Μετά τον Πρόλογό του, κατά τον οποίο χαρακτήρισε το πρόβλημα της «υπογεννητικότητος» μεγάλο υπαρκτό κίνδυνο και «ωρολογιακή βόμβα», η οποία βρίσκεται στα θεμέλια της χώρας μας, ο Σεβασμιώτατος παρέθεσε στατιστικές αναφορές του φαινομένου σε Ελλάδα και Ευρώπη, αναφέρθηκε στα αίτια και τις συνέπειες αυτού και διατύπωσε αναλυτικά τις κοινωνικές, γεωπολιτικές και θεολογικές προεκτάσεις του θέματος καθώς και τον σημαντικό ρόλο της Εκκλησίας της Ελλάδος, όσον αφορά στην προσέγγιση, θέση και αντιμετώπισή του.

Με αυτήν την κίνηση, η ελληνική Εκκλησία προστίθεται στις φωνές κατά των αμβλώσεων, οι οποίες αυξάνονται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Εκστρατεία αλλά και δράσεις για την πρόληψη των αμβλώσεων πραγματοποιεί και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία

«Μόνο το πρόγραμμα Save the Life των τελευταίων ετών έσωσε 11.132 ζωές παιδιών και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία άνοιξε 67 καταφύγια και 190 κέντρα ανθρωπιστικής βοήθειας» τόνισε η Επικεφαλής του Τμήματος Προστασίας τη Μητρότητας του Πατριαρχείου Μόσχας, Μαρία Κολεσνίκοβα. Παρουσίασε επίσης ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την πρόληψη των αμβλώσεων. Σύμφωνα με αυτήν, στο έργο θα μετέχουν περιλαμβάνει πέντε από τις μεγαλύτερες εξειδικευμένες ΜΚΟ και θα προβλέπονται η παροχής ολοκληρωμένης βοήθειας στην έγκυο και την οικογένειά της και ενημερωτικές εκστρατείες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης: «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, το έργο μας θα συμβάλει στην ετήσια γέννηση περισσότερων από 45.000 παιδιών και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε σε οκτώ πιλοτικές περιοχές», υπογράμμισε.

Η επιλογή που καλούνται να κάνουν τα σημερινά ζευγάρια μεταξύ του αριθμού των παιδιών που θα κάνουν και της ποιότητας της ζωής τους, είναι επί της ουσίας μιας ψευδής επιλογή, δήλωσε από την πλευρά του ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ.κ. Κύριλλος.

«Το να περιορίζεις τις γεννήσεις και να προβαίνεις σε αμβλώσεις προκειμένου να απολαμβάνεις υλιστικά οφέλη μοιάζει με αναβίωση των παγανιστικών θυσιών»

Αλλά και ο Πατριάρχης Σερβίας κ.κ. Ειρηναίος, στο πρόσφατο μήνυμά του για τα Χριστούγεννα έκανε αναφορά στο βασικό δημογραφικό πρόβλημα της χώρας του, το οποίο επιτείνεται από τις αμβλώσεις

Πρόσφατα, με πρωτοβουλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Σλοβακίας και άλλων οργανώσεων περισσότεροι από 50.000 άνθρωποι βγήκαν στον δρόμους της Μπρατισλάβα προκειμένου να υπερασπιστούν τα δικαιώματα του αγέννητου παιδιού.

Οι συμμετέχοντες στην «Πορεία για την Ζωή» στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας ζήτησαν την απαγόρευση της άμβλωσης από το νόμο, καθώς και την κοινωνική και νομοθετική προστασία της ζωής κάθε ατόμου από τη σύλληψη μέχρι τον φυσικό θάνατο.

Η υπογεννητικότητα προβληματίζει το Πατρ. Ρουμανίας

Δημογραφική πτώση καταγράφηκε στη Ρουμανία με βάση έρευνα που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα 19 Αυγούστου από το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής της χώρας. Το Πατριαρχείο της Ρουμανίας στηρίζει και ενθαρρύνει τη γέννηση και την ανάπτυξη των βρεφών σύμφωνα με τη θεία εντολή. Ταυτόχρονα, καταδικάζει την έκταση που έχει λάβει το φαινόμενο των αμβλώσεων στη σημερινή κοινωνία.

«Αν εμείς, ο ρουμανικός λαός, συνεχίσουμε τις αμβλώσεις, θα χαθούμε ως λαός. Βρισκόμαστε σε μια δημογραφική παρακμή και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίζει» είχε τονίσει σε παλιότερη δήλωσή του ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ.

Γεωργία

Αλλά και στη Γεωργία το Πατριαρχείο πραγματοποιεί μια σειρά δράσεων για την στήριξη των γυναικών και των οικογενειών. Στο πλαίσιο αυτό ο Πατριάρχης Γεωργίας έχει δεσμευτεί να βαπτίζει το τρίτο παιδί οικογενειών που το επιθυμούν.

Ενωμένοι κατά των αμβλώσεων στην Αυστραλία

Η Ορθοδοξία ενώνει τις φωνές της για τη διαφύλαξη της ιερότητας της ζωής. Αυτό θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι το κεντρικό μήνυμά της διαδήλωσης διαμαρτυρίας που διοργανώθηκε στο Σίδνεϊ την Τρίτη 20 Αυγούστου ενάντια στον προωθούμενο νόμο για τις αμβλώσεις. Σε κοινό ανακοινωθέν που υπογράφουν εκπρόσωποι της Ορθοδοξίας, πρωτοσταντούντος του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Μακαρίου, αναφέρθηκε ότι βραδιά ήταν μια ιερή στιγμή για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αυστραλίας, αλλά και τον Χριστιανισμό εν γένει.

«Είμαστε βαθιά ευλογημένοι όταν είδαμε τους ποιμένες μας να υποστηρίζουν αυτή την κίνηση, ανταποκρινόμενοι στο ερώτημα ποιοι είμαστε ως κοινωνία».


Αναδημοσίευση από:
https://www.orthodoxianewsagency.gr

 

https://www.impantokratoros.gr/4685159E.el.aspx?fbclid=IwAR2ClYqnAhJaSh2Q6fxk7we38Owe2zvp20_iXwRWH-zFslEw1xJaMwPHpPQ

Τέτοιες ώρες χρειαζόμαστε πολύ προσευχή και τόνωση του ηθικού και της υπομονής μας. Και σίγουρα ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους είναι τα λόγια των αγίων ανθρώπων που περπάτησαν ανάμεσά μας μέχρι πριν λίγες δεκαετίες, όπως αυτά του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου.

Διαβάζω, λοιπόν, από σταχυολογήματα που δημοσίευσε σε τεύχος του 2015 το νεανικό περιοδικό "Προς τη Νίκη" : "Μη στεναχωριέστε, η Ελλάδα δεν πρόκειται να χαθεί, διότι είναι το προπύργιο της Ορθοδοξίας. Άν ήταν στα χέρια των πολιτικών, θα είχε σβήσει. Ευτυχώς που είναι στα χέρια του Θεού, ο Οποίος την προστατεύει σκανδαλωδώς. Κάθε φορά που κινδυνεύει να χαθεί, κάτι κάνει την τελευταία στιγμή και τη σώζει.

Και τώρα θα υπάρχει αναμπουμπούλα, γιατί ο διάβολος οργώνει. Αλλά μην ανησυχείτε, τελικά θα σπείρει και θα θερίσει ο Χριστός. Ο Καλός Θεός δεν επιτρέπει να γίνει κάτι κακό, αν μετά από αυτό δεν πρόκειται να βγει κάτι καλύτερο. ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΓΕΡΟ ΤΡΑΝΤΑΓΜΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ Η ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ."!!!
Μαζί με τις πρεσβείες του Αγίου, ας κουνήσουμε κι εμείς το "χεράκι" μας. Οπως σύστηνε ο μακαριστός γέροντας π. Ιγνάτιος της Ιστιαίας, χρειάζεται ταπείνωση, μετάνοια, εξομολόγηση.

Περίληψη άρθρου του καθηγητή Ιωάννη Ιωαννίδη (professor of medicine, of epidemiology and population health, of biomedical data science, and of statistics at Stanford University and co-director of Stanford’s Meta-Research Innovation Center) 
Ο πολύ γνωστός καθηγητής κ. Ιωάννης Ιωαννίδης από το Stanford University αναφέρει ότι δεν έχουμε μέχρι τώρα δημοσιευμένα αξιόπιστα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των ατόμων που έχουν μολυνθεί από τον ιό και ότι απαιτούνται περισσότερες πληροφορίες για τη σωστή αντιμετώπιση της επιδημίας. 
 
Παραδόξως όμως, έχουν υιοθετηθεί δρακόντεια μέτρα σε πολλές χώρες. Αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν όμως να οδηγήσουν στην οικονομική καταστροφή αυτών των χωρών! 
 
Συνεχίζοντας εξηγεί ότι τρεις μήνες μετά το ξέσπασμα της επιδημίας οι περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, δεν έχουν επάρκεια διαγνωστικών εξετάσεων (tests) για τον απαραίτητο έλεγχο ενός αντιπροσωπευτικού αριθμού του γενικού πληθυσμού. Συνεπώς καμιά χώρα δεν έχει αξιόπιστα στοιχεία όσον αφορά την επίπτωση του ιού σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού (δηλ. πόσοι είναι οι φορείς στο σύνολο του πληθυσμού). Το επίσημο σήμερα ποσοστό θνησιμότητας 3,4% είναι αναξιόπιστο, διότι ελέγχονται μόνο αυτοί οι οποίοι έχουν σοβαρά συμπτώματα και προφανώς κακή εξέλιξη. Αυτό το πρόβλημα θα συνεχίσει επιδεινούμενο, κάνοντας όλο και πιο αναξιόπιστα τα αποτελέσματα θνησιμότητας από τον ιό. 
 
Η μόνη περίπτωση όπου μελετήθηκε ένας ολόκληρος κλειστός πληθυσμός ήταν αυτή του κρουαζιερόπλοιου Diamond Princess, με τους επιβάτες του που τέθηκαν σε καραντίνα. Σε αυτή την περίπτωση η θνησιμότητα της ίωσης ήταν μόνο 1% (από τα 700 και πλέον κρούσματα κατέληξαν τα 7) και προφανώς αφορά έναν σχετικά ηλικιωμένο πληθυσμό, ο οποίος σαφώς και είναι πιο ευαίσθητος.
Βάσει αυτών των στοιχείων η θνησιμότητα στον γενικό πληθυσμό των ΗΠΑ υπολογίζεται ότι θα είναι 0,125%. Λαμβάνοντας υπόψη και όλες τις παραμέτρους που θα μπορούσαν να συνυπολογισθούν, το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να κυμανθεί μεταξύ 0,05 - 1%. 
 
Αυτό το ποσοστό θνησιμότητας για τον κορωνοϊό είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο της εποχικής γρίπης. Εάν αυτή είναι η πραγματικότητα, η απομόνωση όλου του κόσμου, με ενδεχομένως τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες, μπορεί να είναι εντελώς παράλογη. Μοιάζει με έναν ελέφαντα που δέχεται επίθεση από μια γάτα. Ο ελέφαντας αλαφιασμένος προσπαθώντας να αποφύγει τη γάτα, πηδάει από το βράχο στον οποίο βρίσκεται και σκοτώνεται. 
 
Αλλά και στην περίπτωση που η εξέλιξη της νόσου θα είναι πολύ χειρότερη, κάτι που δεν το υιοθετεί, τα μέτρα που λαμβάνονται δεν γνωρίζουμε αν είναι αποτελεσματικά. 
 
Τελειώνοντας αναφέρει ότι σύμφωνα με την κοινή λογική για να αποφασίσουμε να «πηδήξουμε από το βράχο», θα πρέπει να έχουμε τα δεδομένα που να δικαιολογούν μια τέτοια ενέργεια (που μέχρι τώρα δεν υπάρχουν) και τις πιθανότητες να προσγειωθούμε κάπου με ασφάλεια.