ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Στον πολύ ενδιαφέρον ιστότοπο του Ι.Ν Αγίου Νικολάου Πευκακίων δημοσιεύθηκε επιστολή του καθηγητού κ.Κων/νου Καρακατσάνη προς τον π.Βασίλειο Βολουδάκη η οποία ουσιαστικά απαντά στην επιστολή του π.Βασιλείου που δημοσιεύθηκε στη σελίδα μας. Στην επιστολή του ο κ.Καρακατσάνης και μετά τις απαραίτητες διευκρινήσεις ως προς το πώς και γιατί ασχολήθηκε με το θέμα της Ομοιοπαθητικής αποκαλύπτει ότι όπως παραδέχθηκε «…ο π. Χρυσόστομος- τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρωσία άπαντες είχαν ως διδάσκαλο τον Hahnemann. Ειδικότερα, ο υπό του π. Χρυσοστόμου αποδοκιμαζόμενος Έλληνας, διδάσκαλος της «Ομοιοπαθητικής, ΓΒ», υπήρξε διδάσκαλος του διδασκάλου του π. Χρυσοστόμου (Βασιλείου Λ. Φωτιάδη, εν Θεσσαλονίκη)!!!».
Στη συνέχεια ο π.Βασίλειος Βολουδάκης λαμβάνει ξεκάθαρη θέση λέγοντας ότι: Α) «η θέση του (π.Χρυσοστόμου Τροχαλάκη) “ότι δεν πρέπει να χαρίσουμε στον διάβολο ό,τι αγνοεί η επιστήμη“, θέση που είναι μεν σωστή, αλλά δεν αληθεύει στην Ομοιοπαθητική, αφού είναι και λογικώς αδύνατον να έχουμε ιατρικά αποτελέσματα –που προκύπτουν από χρήση συγκεκριμένων βοτάνων η φαρμάκων– και να αγνοή η ιατρική το πως προέκυψε το αποτέλεσμα!» και Β) Ότι με την δημοσίευση του κειμένου «θέλησα να έλθη στο φως το γεγονός ότι η Ομοιοπαθητική ασκείται εν κρυπτώ σε Ορθόδοξα Μοναστήρια, πράγμα που δημιουργεί πνευματική σύγχυση και οικογενειακά προβλήματα στους πιστούς μας».
Αναμένουμε την έκδοση του περιοδικού ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ στο οποίο θα υπάρχει βελτιωμένη η επιστολή του καθηγητού κ.Καρακατσάνη. Συγχαρητήρια στον π.Βασίλειο του οποίου η πρωτοβουλία έγινε αφορμή να δημοσιευθούν νέα στοιχεία κατά της πλάνης της Ομοιοπαθητικής αλλά και στον κ.Καρακατσάνη το άρθρο του οποίου πρόσφερε πολλά στον απολογητικό αγώνα κατά του αποκρυφισμού. Ακολουθούν οι επιστολές όπως δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα του Ι.Ν Αγίου Νικολάου Πευκακίων.
Ο καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Γ. Καρακατσάνης Θεσσαλονίκη 9-7-2012 Σεβαστέ π. Βασίλειε, ευλογείτε· Μόλις προχθές υπεύθυνοι της ιστοσελίδος της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας μου γνωστοποίησαν την επιστολή, την οποίαν αποστείλατε στο «Αντιαιρετικό Εγκόλπιο» σχετικώς με ημέτερο δημοσίευμα περί της «Ομοιοπαθητικής». Κατ’ αρχήν –και άνευ περιστροφών και δικαιολογιών– σάς ζητώ συγγνώμην, π. Βασίλειε, διότι, ομολογουμένως, ο πρώτος αποδέκτης του ημετέρου πονήματος θα έπρεπε να είναι η «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ». Προκειμένου να έχετε ακριβή εικόνα των γεγονότων, τα πράγματα εξελίχθηκαν ως εξής: Γνωστό μου πρόσωπο από την Αθήνα –για το οποίο γνωρίζω ότι έχει εύκολη πρόσβαση σε πολλούς ιστότοπους και ιστοσελίδες– μου γνωστοποίησε το κείμενο του π. Χρυσοστόμου Τροχαλάκη, το οποίο δημοσιεύθηκε στο Περιοδικό της Ενορίας σας. Αισθάνθηκα την ανάγκη να συμμετάσχω στον διάλογο αυτό ως επιταγή συνειδήσεως, ως καθήκον μου προς τους αδελφούς Χριστιανούς, αλλά και προς τη Διοίκηση της Εκκλησίας μας (βλέπετε κατωτέρω). Απέστειλα, λοιπόν, το ημέτερο πόνημα στο πρόσωπο, το οποίο με ενημέρωσε, με την παράκληση να το προωθήσει· αποτελεί δική μου παράλειψη ότι δεν ετόνισα (το ευνόητο), ότι, δηλαδή, ο πρώτος αποδέκτης θα έπρεπε να είναι το Περιοδικό της Ενορίας σας· δεν υπήρχε εκ μέρους μου απορριπτική στάση (ούτε «αντιπαλότητα») προς την πρωτοβουλία σας αυτή, ούτε –πολύ περισσότερο– περιφρόνηση. Γνωρίζω πολύ καλά, σεβαστέ π. Βασίλειε, τη διχογνωμία, η οποία υπάρχει μεταξύ των πιστών (Κληρικών και λαϊκών) για το θέμα της «Ομοιοπαθητικής». Ουδόλως θεωρώ «ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από το περιοδικό (σας)». Εν προκειμένω, επιθυμώ να σάς ενημερώσω συνοπτικώς για τα κάτωθι: α) προ δέκα πέντε και πλέον ετών έλαβε χώρα στη Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης μία ανεπίσημη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν «ομοιοπαθητικοί» ιατροί (λαϊκοί, αλλά και κάποιος κληρικός) ιατροί, πανεπιστημιακοί και νοσοκομειακοί αντιτιθέμενοι προς την «Ομοιοπαθητική» (μεταξύ των οποίων και ο υπογράφων) και μερικοί καθηγηταί της Θεολογικής. Διαπιστώθηκε αδυναμία στοιχειώδους επικοινωνίας –τόσο επέμεναν στις απόψεις τους οι «ομοιοπαθητικοί»! β) εκείνα τα χρόνια είχε αποσταλεί προς τις τότε Διαρκείς Ιερές Συνόδους της Εκκλησίας μας αφ’ ενός μεν εκτενέστατο ενημερωτικό (και απορριπτικό για την «Ομοιοπαθητική») υπόμνημα του πανεπιστημιακού ιατρού –νυν Καθηγητού της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Ιωάννου Κουντουρά, και αφ’ ετέρου εκτενές υπόμνημα υπογραφόμενο από 4-5 πανεπιστημιακούς και νοσοκομειακούς ιατρούς με το οποίο κατεδεικνύετο το ασυμβίβαστο της «Ομοιοπαθητικής» με την Ορθόδοξη πίστη. γ) Η ίδια ομάδα των πανεπιστημιακών και νοσοκομειακών ιατρών είχε αποστείλει πολλαπλά έγγραφα προς το Υπουργείο Παιδείας, όταν το τελευταίο απεφάσισε την θεσμοθέτηση μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην «Ομοιοπαθητική» υπό του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης (!) του Πανεπιστημίου του Αιγαίου με διδάσκοντες, οι οποίοι ουδόλως πληρούσαν τις απαραίτητες προϋποθέσεις! Το ότι η «Ομοιοπαθητική» είναι αποδεκτή από ορισμένους Μοναχούς και Μοναχές εν Έλλάδι, ασφαλώς το γνωρίζω, όπως και ότι αυτή ασκείται από ορισμένους ιερομονάχους, μεταξύ των οποίων και ο π. Χρυσόστομος Τροχαλάκης (εγνωρίζατε το τελευταίο, π. Βασίλειε;). Στο σημείο αυτό επιθυμώ να σάς ενημερώσω ότι, λίγες ημέρες πριν, ήλθε στο γραφείο μου ο π. Χρυσόστομος Τροχαλάκης (παλαιός γνωστός μου –υπήρξε φοιτητής μας στην Ιατρική Σχολή του Α.Π.Θ.), ειδοποιηθείς από κάποιο γνωστό του κληρικό για το ημέτερο δημοσίευμα. Με τον π. Χρυσόστομο είχαμε μακρότατη συζήτηση. ………(παραλείπεται το περιεχόμενο της συζητήσεως λόγω του εξομολογητικού κατά τον αποστολέα χαρακτήρα της). Όπως διαπιστώνετε, π. Βασίλειε, η ταπεινή συνεισφορά του υπογράφοντος δεν εξαντλείται «με τις καταφορές … εναντίον των συγγραμμάτων του γνωστού αποκρυφιστού…». Περαιτέρω, όπως φάνηκε στην πράξη (στην πρόσφατη συζήτηση που είχαμε) –και ομολόγησε ο π. Χρυσόστομος- τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρωσία άπαντες είχαν ως διδάσκαλο τον Hahnemann. Ειδικότερα, ο υπό του π. Χρυσοστόμου αποδοκιμαζόμενος Έλληνας, διδάσκαλος της «Ομοιοπαθητικής, ΓΒ», υπήρξε διδάσκαλος του διδασκάλου του π. Χρυσοστόμου (Βασιλείου Λ. Φωτιάδη, εν Θεσσαλονίκη)!!! Αυτά, επί του παρόντος, π. Βασίλειε. Με πολύ σεβασμό ασπάζομαι την τιμία δεξιά σας Κωνσταντίνος Γ. Καρακατσάνης |
Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης ανταπάντησε: Σποράδες 9-7-2012 Αγαπητέ κ. Καθηγητά, Χαίρετε πάντοτε! Σάς ευχαριστώ πολύ για την απαντητική επιστολή σας και σάς συγχαίρω για το χριστιανικό και ακαδημαϊκό ήθος σας. Τώρα τα πράγματα εξηγούνται και, δεν ισχύουν, βεβαίως, και εκ μέρους μου πλέον, τα όσα έγραψα περί της αδυναμίας διαλόγου επί του θέματος. Είμαι πρόθυμος να με καθοδηγήσετε στο πως θέλετε να δημοσιευθούν οι θέσεις σας στο περιοδικό μας, δεδομένου ότι ο αντίλογος είναι απαραίτητος για την διασάφηση του θέματος. Θέλησα να δημοσιευθή το κείμενο του π. Χρυσοστόμου διότι περιέχει νέα στοιχεία, που δεν έχουν καταπολεμηθεί, όπως, η ταύτιση της Ομοιοπαθητικής με Πατερική Ιατρική μέθοδο(!) ή η θέση του “ότι δεν πρέπει να χαρίσουμε στον διάβολο ό,τι αγνοεί η επιστήμη“, θέση που είναι μεν σωστή, αλλά δεν αληθεύει στην Ομοιοπαθητική, αφού είναι και λογικώς αδύνατον να έχουμε ιατρικά αποτελέσματα –που προκύπτουν από χρήση συγκεκριμένων βοτάνων η φαρμάκων– και να α-γνοή η ιατρική το πως προέκυψε το αποτέλεσμα! Επίσης, θέλησα να έλθη στο φως το γεγονός ότι η Ομοιοπαθητική ασκείται εν κρυπτώ σε Ορθόδοξα Μοναστήρια, πράγμα που δημιουργεί πνευματική σύγχυση και οικογενειακά προβλήματα στους πιστούς μας. Το νέο τεύχος του περιοδικού μας θα κυκλοφορηθή, συν Θεώ, την πρώτη Κυριακή του Σεπτεμβρίου αλλά την ύλη πρέπει να την έχουμε κλείσει μέχρι τις 10 Αυγούστου. Περιμένοντας να με ενημερώσετε σχετικά Σάς ευχαριστώ και πάλι θερμά και σάς εύχομαι καλό Καλοκαίρι! Με ιδιαίτερη τιμή π. Βασίλειος Βολουδάκης |