ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Βιώνουμε σε εποχή τρομερής σύγχυσης, που είναι απότοκη παρακμής. Και η παρακμή εκδηλώνεται, όταν ανατρέπονται οι αξίες και επιχειρείται η αποϊεροποίηση των πάντων στο όνομα της ελευθερίας και των δικαιωμάτων. Βέβαια η παρακμή δεν γίνεται αντιληπτή από λαούς, που τη βιώνουν, ούτε και η σύγχυση, που επιφέρει. Είναι μάλιστα οι ειδήμονες, παράγοντες της πολιτικής, της οικονομίας και της επιστήμης, που σπεύδουν να διαβεβαιώσουν ότι όλα βαίνουν καλώς. Και οι λαοί, ζαλισμένα κοπάδια (Τσόμσκυ) ή πρόβατα μη έχοντα ποιμένα (Ιησούς Χριστός) επαναπαύονται στις διαβεβαιώσεις και σπεύδουν να αποδεχθούν τις όποιες προτάσεις ή διαταγές, που τείνουν με «δημοκρατικό» τρόπο να υποκαταστήσουν τις πρώτες, για το «καλό» των κοινωνιών, όπως διατείνονται οι ασκούντες την εξουσία.
Εκείνο που εντυπωσιάζει στο έπακρο είναι πρωτίστως η διαστροφή του περιεχομένου πολλών εννοιών, καθιερωμένων από αιώνες! Η έννοια με τη μεγαλύτερη κακοποίηση στον καιρό μας είναι η της ελευθερίας. Γίνεται λόγος για ελευθερία ατομική (ως αντίθετο της δουλείας), κοινωνική (δυνατότητα δράσης χωρίς εξαναγκασμούς) και πολιτική (συμμετοχή στο πολιτικό γίγνεσθαι).
Με βάση τα γνωρίσματα αυτά, η ελευθερία έχει στραγγαλισθεί από δισεκατομμύρια συνανθρώπων μας. Δούλοι υπάρχουν ακόμη, όχι μόνο ως εργάτες γης, αλλά και ως σκεύη ηδονής, δηλαδή δια της βίας ιερόδουλες, ακόμη και παιδιά. Η δράση χωρίς εξαναγκασμούς είναι άγνωστη σε μεγαλύτερο πλήθος συνανθρώπων μας σε κοινωνίες, στις οποίες η άκρα ανέχεια καθιστά αδύνατη ή χωρίς νόημα την κοινωνική δράση. Τέλος σε πολλές από αυτές τις κοινωνίες της ανέχειας οι πολίτες στερούνται και την πολιτική ελευθερία. Η τραγική κατάσταση όμως αντιμετωπίζεται με ευχολόγια και μόνο για μεταβολή αντί για τη λήψη μέτρων. Και η κατάσταση επιδεινώνεται διαρκώς.
Στον δυτικό κόσμο ζούμε με την ψευδαίσθηση ότι απολαμβάνουμε όλα τα προαναφερθέντα είδη ελευθερίας. Δεν θέλουμε να αντιληφθούμε ότι το διεθνές σύστημα εξουσίας τα ροκανίζει «δημοκρατικά», μέσω των ελεγχομένων κυβερνήσεων. Η αναγκαστική πορεία των εργαζομένων προς εργασιακό μεσαίωνα, όπως χαρακτηρίζεται, η ανισότητα, που εντείνεται με θύματα τους πολλούς και η διαρκής ψήφιση νόμων προς εξυπηρέτηση των ολίγων, οι οποίοι προπαγανδίζουν πλέον φανερά την ανάγκη σχηματισμού παγκόσμιας κυβέρνησης, για τον πλήρη έλεγχο των λαών, μαρτυρούν τον επικίνδυνο περιορισμό αυτών των μορφών ελευθερίας.
Γίνεται ακόμη λόγος για εσωτερική ελευθερία, που διακρίνεται σε πνευματική, ψυχολογική και ηθική. Χωρίς να ορίζεται το πνεύμα, έννοια με ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκκλησιαστική γλώσσα, ορίζεται η πνευματική ελευθερία ως απεξάρτηση του λόγου και της σκέψης από τις προλήψεις, τις προκαταλήψεις, τις αυθεντίες και τα πρότυπα, την προπαγάνδα και την παραπληροφόρηση. Ουδεμία αναφορά γίνεται στη στέρηση της πνευματικής ελευθερίας από την υποδούλωση σε πάθη. Τα πάθη, με κυρίαρχα αυτά της φιλοδοξίας, της φιλαργυρίας και της φιληδονίας, βρίσκονται έξω από την ανάλυση του δυτικού ανθρώπου, ο οποίος καυχάται για την πολυμάθειά του και την «απόλαυση» της ελευθερίας μέσα στη δουλεία υπό τα πάθη! Η δουλεία επέρχεται με την απόρριψη της απόλυτης αυθεντίας, του Θεού, με την αποδοχή εγκοσμίων «αυθεντιών», που προπαγανδίζουν και παραπληροφορούν προς ίδιον όφελος, απαιτώντας μάλιστα τυφλή αποδοχή των διαγγελλομένων, και στην υιοθεσία προκαταλήψεων νέων μορφών! Η αμφισβήτηση της «αυθεντίας» αντιμετωπίζεται με άκρα καχυποψία, αν όχι με κατά μέτωπο επίθεση με την κατηγορία του αντικοινωνικού.
Είναι κοινό μυστικό ότι οι φόβοι, η ανασφάλεια και τα άγχη, στερητικά της ψυχολογικής λεγόμενης ελευθερίας, είναι κοινό γνώρισμα πάρα πολλών πολιτών των «ελευθέρων» κοινωνιών. Και το σύστημα εξουσίας εργάζεται προς την κατεύθυνση να ενταθούν τα γνωρίσματα αυτά! Άκρως εντυπωσιακό είναι ότι για την ηθική ελευθερία προτείνονται δύο δρόμοι: Ο αγώνας για την απελευθέρωση από πάθη και αδυναμίες ή η απελευθέρωση από συμπλέγματα και δεσμά της ηθικής. Η ηθική είναι το τελευταίο πρόσωπο του Θεού, που πρέπει να εξαλείψουμε, κραύγασε ο Νίτσε! Είναι εμφανές ότι το σύστημα εξουσίας ωθεί τους πολίτες προς τον δεύτερο δρόμο με αγώνα στραγγαλισμού της ηθικής του συνείδησης και αποδοχής του νέου δόγματος: Ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό! Νυν υπέρ πάντων ο αγών για δικαιώματα! Δικαιώματα καταστροφής και αυτοκαταστροφής ως υποκατάστατα των άλλων που στραγγαλίζονται.
Μετά την ανάλυση αυτή, θα εισέλθουμε στην ανάλυση της ελληνικής, ως δυτικής κοινωνίας πλέον, σε επόμενο άρθρο.
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
Πνευματική ελευθερία
Πνευματική ελευθερία είναι το να μην εξαρτάται η σκέψη και ο λόγος από τη βαρύτητα των προλήψεων, των προκαταλήψεων, των αυθεντιών κλπ. Η πνευματική ελευθερία περικόπτεται από την προπαγάνδα, την παραπληροφόρηση, τα επιβαλλόμενα πρότυπα, τα δόγματα, περιορίζεται από την κατευθυνόμενη πληροφόρηση, τα προβαλλόμενα πρότυπα, τις προλήψεις, τις προκαταλήψεις, τις αυθεντίες, υποστέλλεται από την ημιμάθεια, την άγνοια κλπ.
Ψυχολογική ελευθερία
Ψυχολογική ελευθερία έχουμε όταν ελαχιστοποιείται μέσα μας η επίδραση από τους φόβους μας, τις ανασφάλειες, τα άγχη μας κλπ.
Ηθική ελευθερία
Η ισορροπία στην πάλη μεταξύ των ενστίκτων, των παρορμήσεων και της υποταγής τους χάριν ανώτερων ιδεών και αξιών καθορίζει το επίπεδο της ηθικής ελευθερίας. Η ηθική ελευθερία έχει δύο δρόμους: την απελευθέρωση από πάθη και αδυναμίες ή την απελευθέρωση από συμπλέγματα και δεσμά της ηθικής.
Φιλοσοφία[
Στη φιλοσοφία, η ελευθερία συζητείται κυρίως μέσα στη σφαίρα του προσωπικού επιπέδου, όπου κυρίως αναφέρεται στη δυνατότητα του ατόμου να έχει ελεύθερη βούληση.
ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (2)
Η ελευθερία θεωρείται ως το πλέον σημαντικό από τα πανανθρώπινα λεγόμενα ιδανικά. Ο δυτικός άνθρωπος, κατά τη νεωτερικότητα, πανηγυρίζει για την αποτίναξη του ζυγού της φεουδαρχίας και την απόκτηση πολιτικών δικαιωμάτων αποσιωπά όμως ότι στραγγάλισε την ελευθερία πλείστων λαών ως κατακτητής και αποικιοκράτης. Με τους φρικτούς πολέμους, που εξαπέλυσε, κατά τον 20ο αιώνα, ακόμη και προνομιούχοι λαοί γεύθηκαν, έστω και προσωρινά, το πόσο ο δυτικός άνθρωπος σέβεται την ελευθερία. Ο φασισμός, ο ναζισμός και ο κομμουνισμός, γεννήματα του δυτικού διαστροφικού «πνεύματος» έκαναν λαούς να γευθούν στο έπακρο το πόσο ο «απελευθερωμένος» άνθρωπος σέβεται τα ιδανικά της ελευθερίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης.
Το αστικό καθεστώς, κυρίαρχο σήμερα σε πλανητική κλίμακα, δείχνει ολοένα και πιο προκλητικά την απληστία των κρατούντων και των συνεργατών τους. Έχοντας ως μοναδική αξία το χρήμα, μέσω του οποίου ελέγχει τα πάντα, δεν έχει ανάγκη από αστυνόμευση των πολιτών και λήψη δραστικών μέτρων κατά των αντιπάλων του. Η προπαγάνδα του είναι πανίσχυρη καλύπτοντας πλήρως όλο το φάσμα της κοινωνικής ζωής από την καθημερινότητα ως την πολιτική και τον επιστημονικό χώρο. Οι κρατούντες όχι μόνο ενέχονται για την εξάπλωση της αθλιότητας μεταξύ των αποκλήρων του πλανήτη, αλλά έχουν στοχοποιήσει ακόμη και τους μέχρι πρότινος προνομιούχους λαούς των δυτικών κοινωνιών. Πρώτος μεταξύ αυτών ο λαός μας. Βέβαια οι σειρήνες εκμαυλισμού διαλαλούν ότι υπό το αστικό καθεστώς δίδονται ευκαιρίες σε όλους να αλλάξουν τον βίο τους είτε με τις προσωπικές τους ικανότητες είτε με το χαμόγελο της τύχης. «Κι αν σου κάτσει;» είναι προσφιλής έκφραση των προπαγανδιστών του τζόγου! Όσο για τους επιτυχημένους, που ανελίσσονται στην κοινωνική ιεραρχία, είναι κοινό μυστικό ότι το σύστημα αμείβει πολύ καλά τους υπηρέτες του, υπό μία προϋπόθεση: Να στραγγαλίσουν τη φωνή της συνείδησής τους! Ελάχιστοι είναι εκείνοι, που αρνούνται να το πράξουν. Είναι γνωστό ότι η σύγχρονη επιστημονική έρευνα απαιτεί σημαντικά, αν όχι τρομακτικά ποσά, για τη διεξαγωγή της. Χρηματοδότες είναι οι κολοσσοί της οικονομικής ολιγαρχίας, που έχουν δυνατότητες υπέρτερες των δημοσίων ταμείων. Ασφαλώς και δεν προσφέρουν τα ποσά για την ψυχή των προγόνων τους, αλλά για να επιτύχουν οφέλη πολλαπλάσια από τα των χορηγιών. Συνεπώς αυτοί κατευθύνουν την έρευνα και οι επιστήμονες, φιλόδοξοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, υποκύπτουν στις αξιώσεις τους στραγγαλίζοντας τη φωνή της συνείδησής τους. Το ίδιο πράττουν και οι πολιτικοί, που ψηφίζουν νόμους προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων των οικονομικά ισχυρών.
Πόσο ελεύθεροι είναι οι στην υπηρεσία των ισχυρών ευρισκόμενοι; Αλλά και πόσο ελεύθεροι είναι οι πανίσχυροι εκ του παρασκηνίου ασκούντες την εξουσία σε βάρος δισεκατομμυρίων συνανθρώπων τους; Όλοι τους στερούνται της πνευματικής ελευθερίας, που είναι πλήρως αγνοημένη στην εποχή μας, καθώς προβάλλεται από τη χριστιανική πίστη, η οποία τελεί πλέον υπό εμφανή διωγμό. Η πνευματική ελευθερία χαρακτηρίζει όχι τους κατέχοντες αφθονία υλικών αγαθών, αλλά τους απαλλαγμένους από τις πλαστές υλικές ανάγκες και, το πλέον σημαντικό, από τα πάθη, που διαστρέφουν το ανθρώπινο πρόσωπο και το καθιστούν δούλο. Βέβαια ο δυτικός άνθρωπος έχει καταπέσει στην κατάντια να καυχάται ακόμη και για τα πάθη του.
Το αστικό καθεστώς, θεμελιωμένο στο κτητικό ένστικτο, παρέχει ελευθερίες (δικαιώματα) στους πολίτες, για τις οποίες καυχάται. Ελευθερίες προσβολής, βλασφημίας, καταστροφής και αυτοκαταστροφής. Έτσι οι κρατούντες πιστεύουν ότι οι λαοί εκφυλίζονται παραιτούνται από κάθε ουσιαστική διεκδίκηση, γίνονται ευκολοκυβέρνητοι. Το δικαίωμα ασυδοσίας, στο όνομα της ελευθερίας, έχει δοθεί στους ανθρώπους της υποτιθέμενης τέχνης. Αυτοί ατιμωρητί δικαιούνται να χλευάζουν τα ιερά και όσια με το επιχείρημα ότι δεν επιτρέπονται φραγμοί και λογοκρισία στην τέχνη! Αυτό απάντησε η διευθύντρια του φεστιβάλ ταινιών της Θεσσαλονίκης στον μητροπολίτη της πόλης, που με πολύ κόσμιο τρόπο, ίσως υποτονικό, διαμαρτυρήθηκε για την αφίσα με τη σταυρωμένη ημίγυμνη γυναίκα. Η ταινία χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο κινηματογράφου με ποσόν περί τις 60.000 €! Ποιος χρηματοδοτεί το ΕΚΚ; Θα μάθουμε; Πόσοι συμπατριώτες μας θα κρατούσαν την πρώτη κατοικία, αν δεν χρηματοδοτείτο η ασυδοσία και η βεβήλωση με τη μορφή τέχνης; Αλλά το σύστημα εξουσίας επιχειρεί την εκθεμελίωση της ελληνικής κοινωνίας μέσω της προβολής κάθε διαστροφικού ως φυσιολογικού και προοδευτικού! Μητροπολίτης εκφράστηκε με κόσμιο τρόπο κατά του νομοσχεδίου, τότε, περί γάμου ομοφυλοφίλων ζευγών και του επιτέθηκε χρυσοπληρωμένος δημοσιογράφος στην υπηρεσία τηλεοπτικού σταθμού, που ανήκει σε εγχώριο πλουτοκράτη, αποκαλώντας τον «ταλιμπάν»! Εύχομαι να μη γνωρίσει η χώρα μας τη βία του φανατικού ισλάμ, οι οπαδοί του οποίου δεν γνωρίζουν από ευσπλαχνία και αγάπη, αλλά διδάσκονται την πολεμική κατά των εχθρών της πίστης τους. Και οι βλάσφημοι του γαλλικού Charlie Hebdo υπέστησαν τις συνέπειες της αφροσύνης τους. Για να διαφημίσουν την ομοφυλοφιλία οι της ΕΡΤ παρουσίασαν σε παραγωγή τους τον μέγα Αλέξανδρο ως ομοφυλόφιλο. Αυτή η «αρετή» του τον ανέδειξε σε διαχρονική προσωπικότητα! Πληρώνει ο ελληνικός λαός «δημοκρατικά»!
Κυβέρνηση και αντιπολίτευση που αυτοαποκαλούνται «δημοκρατικό τόξο» υπερψήφισαν το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφυλοφίλων, των οποίων τα δικαιώματα στην έκταση του δυτικού κόσμου στηρίζουν οικονομικά, προπαγανδιστικά και με πιέσεις προς υποχείριες κυβερνήσεις και υποχείρια κόμματα οι κολοσσοί της οικονομίας, ένοχοι για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας μέσω του ληστρικού τραπεζικού συστήματος, των βιομηχανιών πολεμικού εξοπλισμού και του εκμαυλισμού των κοινωνιών. Θα το αντιληφθούν αυτό οι λαοί; Ας πάψουμε να διαστρέφουμε ασύστολα τη θαυμαστή έννοια της δημοκρατίας. Και ενώ κόπτονται πλείστοι για τα δικαιώματα μικρών ομάδων δικαιωματιστών και νομοθετούν αυστηρές ποινές για δήθεν προσβολή τους (αντιρατσιστικός νόμος) το δικαίωμα ζωής εκατοντάδων χιλιάδων αγέννητων παιδιών ετησίως στραγγαλίζεται, μάλιστα τα ασφαλιστικά ταμεία επιβραβεύουν τη θανάτωσή τους! Στραγγαλίζεται και το δικαίωμα απροστάτευτων παιδιών που θα υιοθετούνται ίσως και με συνοπτικές διαδικασίες και όχι με την πολύχρονη ταλαιπωρία ατέκνων ετεροφίλων ζευγών.
Έλυσαν όλα τα προβλήματα του λαού μας οι κατά περιόδους ασκήσαντες την εξουσία στη χώρα μας του «δημοκρατικού τόξου»! Μηδένισαν το εξωτερικό χρέος, ενδυνάμωσαν την οικογένεια, καθήλωσαν τον πληθωρισμό, αναζωογόνησαν την πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή μας, έδωσαν εργασία στους νέους, που επανέκαμψαν στην πατρίδα, αναβάθμισαν το ΕΣΥ, ανύψωσαν το επίπεδο εκπαίδευσης, διαπαιδαγώγησαν εφήβους και νέους αφανίζοντας τις εκρήξεις βίας, επέλυσαν τα χρονίζοντα εκκρεμή εθνικά μας θέματα, κατέστησαν τη χώρα μας υπερήφανη με διεθνή αναγνώριση των επιτευγμάτων σ’ αυτήν. Απόμεινε πλέον η ενασχόληση με τα «στερημένα» δικαιώματα των δικαιωματιστών. Και δόθηκαν αυτά με τη σύμφωνη γνώμη όλου του χρωματικού φάσματος του «δημοκρατικού τόξου» (ουδεμία σχέση με το ουράνιο τόξο και τους χρωματισμούς του)!
Η αμφισβήτηση της ορθότητας των νομοθετουμένων ενέχει κίνδυνο να χαρακτηριστεί κάποιος «ψεκασμένος» (προσφιλής και στον πρωθυπουργό χαρακτηρισμός) μέχρι εχθρός του πλανήτη και των συνανθρώπων του. Έτσι χαρακτηρίστηκαν οι αρνηθέντες να εμβολιασθούν κατά του κορωνοϊού! Και το σύστημα έδειξε ότι δεν επιτρέπει την αντίρρηση σε οτιδήποτε αποφασίζει. Έθεσε σε αργία υγειονομικούς, επέβαλε πρόστιμα σε ηλικιωμένους, έδωσε χρηματικό βραβείο σε νέους ως κίνητρο εμβολιασμού! Το περασμένο έτος έπλεξε το εγκώμιο του κινεζικού συστήματος άσκησης της εξουσίας ο Σβαμπ του Παγκόσμιου οικονομικού Forum και τόνισε τα οφέλη από την εφαρμογή του στη Δύση της «δημοκρατίας» και της «ελευθερίας». Πολύτιμο βοηθό στην επιχειρούμενη εγκαθίδρυση «βελούδινης» δικτατορίας αποτελεί η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανή «θεός», που προπαγανδίζεται κατά κόρον! Φυσικά δεν έγινε ευρέως γνωστή η άποψη του Σβαμπ, του «αγρυπνούντος» υπέρ των δικαιωμάτων των λαών! Η ελευθερία και η δημοκρατία βλάπτουν σοβαρά τους ισχυρούς.
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»