π. Στέφανος Στεφόπουλος
Μια άλλη απορία που μου δημιουργήθηκε από λεγόμενα επισήμων χειλέων είναι αυτή που έχει και πάλι να κάνει με την διαστροφή εννοιών καθώς και την προσφιλή τακτική των Νεοταξιτών αλλά και των όσων έχουν ενδιατρίψει στις τεχνικές χειραγώγησης της “μάζας” ή “όχλου”, με σκοπό την αποδυνάμωση των επιχειρημάτων των αντιφρονούντων ακόμη κι αν αυτοί στηρίζονται στους ισχύοντες νόμους, το Σύνταγμα και την κοινή λογική και εμπειρία.
Τρανό παράδειγμα η “φόρτιση” εννοιών με διαφορετική από την συνήθη σημασία. Όπως οι λέξεις “πλειοψηφία”, “μειοψηφία” και “επιστημονικός”, “αντιεπιστημονικός”.
Για του λόγου το αληθές, ας δούμε μια δήλωση του επιστήμονος κ. Ηλία Μόσιαλου όπως δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα
ethnos.gr/ellada/123805_mosialos-na-xesikothoyn-oi-enimeromenoi-gia-ton-io-kontra-stoys-arnites (14/9/2020, 19:07)
“…πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις, αλλά εκείνες μιας ελάχιστης μειοψηφίας δεν είναι της ίδιας βαρύτητας με της επιστημονικής κοινότητας και της συντριπτικής πλειοψηφίας των ενημερωμένων πολιτών…οι αντιεπιστημονικές απόψεις μιας μικρής μερίδας πολιτών δεν είναι ισοδύναμες με τις απόψεις της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας…οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να διαφωνούν με τον τρόπο που υλοποιούνται συγκεκριμένα μέτρα, με τις καθυστερήσεις ή τις ελλείψεις και τις αστοχίες. Και αυτές οι απόψεις θα πρέπει να προβάλλονται γιατί μόνο έτσι θα βελτιωθεί…”! (οι υπογραμμίσεις δικές μου)
Από πού να το πιάσω το κείμενο αυτό, αληθινά δεν γνωρίζω. Μάλλον το έχασα λίγο.
Κατ’ αρχάς, ξεκινάει ο κ. Μόσιαλος να παίζει λίγο με τις πλειοψηφίες και τις μειοψηφίες. Χωρίς, προφανώς, ιδιαίτερη σχετική ενημέρωση στατιστικών ερευνών. Μάλλον προκαταλαμβάνει τον αναγνώστη με εικασίες για να μειώσει την βαρύτητα των απόψεων της μερίδας των πολιτών που διατηρούν επιφυλάξεις με τις δικές του θέσεις. Γι αυτό και συνδέει εντέχνως την βαρύτητα των απόψεων με τον αριθμό των υποστηριζόντων τις θέσεις αυτές.
Ξεκινάει, βέβαια, με μια φράση κλισέ, όπως : “πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις”, αλλά αυτό που εννοεί τελικά είναι το ακριβώς ανάποδο. Δηλαδή, η μειοψηφία δεν θα έπρεπε να ακούγεται γιατί είναι, κατά τον κ. Μόσιαλο- αντιεπιστημονική! Γι αυτό άλλωστε “οι αντιεπιστημονικές απόψεις μιας μικρής μερίδας πολιτών…”. Άρα, η μειοψηφία των πολιτών εμφορείται από αντιεπιστημονικές απόψεις.
Παρακάτω πάλι πέφτει σε αντίφαση αφού απ τη μια καλεί την μειοψηφία να εκφράζει την αντίθεσή της η οποία θα πρέπει, μάλιστα, να προβάλλεται αλλά ποιος θα την προβάλλει κ. Μόσιαλε; Τα χρυσοπληρωμένα ΜΜΕ που βαπτίζουν την όποια αντίθεση “συνωμοσιολογία”; Ποιος θα ακούσει τις διαφωνίες αυτές όταν χαρακτηρίζονται αντιεπιστημονικές;
Και κάτι ακόμα. Όταν επικαλείσθε την επιστημονική κοινότητα ή ακόμα χειρότερα την διεθνή επιστημονική κοινότητα, δεν φοβάστε μήπως τελικά η δική σας επιστημονική άποψη είναι η μειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας; Θα δώσω ένα παράδειγμα κ. Μόσιαλε.
Στην ιστοσελίδα sofokleousin.gr/mosialos-to-93-ton-70aridon-tha-glytosei-apo-ton-koronoio-xoris-t (11-10-2020 19:02) (ή στο newpost.gr) προβλέπετε πως “η συντριπτική πλειψηφία των 70ρηδων (πάνω από 92-93%) θα γλυτώσει ακόμα και χωρίς θεραπεία από τον κορονοϊο…”.
Αυτή σας η τοποθέτηση επιστήμονα κ. Μόσιαλε είστε σίγουρος ότι δεν υπήρξε επιστημονική μειοψηφία; Τελικά τι έγινε; Τι έδειξαν τα νούμερα; Δικαιωθήκατε ή μήπως αποτύχατε και συνεπώς έστω ως άποψη μειοψηφίας τελικά παρά την προβολή της δεν συνεισέφερε στην περαιτέρω επιστημονική γνώση; Αν δεν κάνω λάθος όλες οι αναφορές του ΕΟΔΥ στον κορονοϊο ως σήμερα δεν αναφέρουν για τους νεκρούς ότι “Το 95,2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω”; Εσείς σε ποιά δεξαμενή 70ρηδων αναφερθήκατε παραπάνω;
Κάνετε κι ένα ακόμη χονδροειδές επιστημονικό ατόπημα-πάντα κατά την αδαή μου άποψη. Βαπτίζετε ή έστω αποδέχεσθε το “βάπτισμα” συγκεκριμένων επιστημόνων ως μέλη μιάς εγκύρου επιστημονικής κοινότητας και κάθε διαφωνούντα επιστήμονα που ίσως να είναι και πιο επιστήμων από εσάς (με αντικειμενικά κριτήρια) τον αποκλείετε ή απαξιώνετε ως “ψεκασμένο”, “συνωμοσιολόγο”, ή στην καλύτερη περίπτωση ως “επιστημονική μειοψηφία”.
Αυτά είχα να σας απευθύνω με αγάπη Χριστού αλλά και με άποψη κ. Ηλία Μόσιαλε.